TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• HD DVD/Blueray anyone?

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #235710  av @lpher

Noen flere som har gått til anskaffelse av HD DVD-spiller eller BlueRay-spiller her inne?

Jeg har ihvertfall kjøpt meg Toshibas "rimeligste" HD-DVD spiller (5.990,-)...og er storfornøyd med kvaliteten...koblet på min 43" Pioneer plasma :)

Dette MÅ bare prøves! :D

Har allerede rukket å handlet noen filmer...MEN...det artigste i demo-øyemed (ovenfor kompiser, familie etc.) er jo at HD DVD-standarden lar deg lage "mini HD DVD'er" av vanlige DVD-R-plater! (både 4,7GB og 8,5GB) :D Slik at jeg har allerede laget meg en ett par plater med MEGET fordelaktig bildemateriale (trailere etc.)...plenty med farger...mye kontrast etc. som virkelig får frem nyansene :D

Jeg misstenker at denne "løssluppenheten" i HD DVD-standarden er den egentlige grunen til at en del store filmselskap var kjappe til å støtte Blueray. For med blueray...så støtter ikke standarden bruk av vanlige dvd-r plater.

Skulle ikke forundre meg om denne tilsynelatende lille forskjellen gjør at HD DVD-formatet vokser raskt. Ihvertfall når pirat-gutta på nettet får nyssen i dette! :D (noe de ikke ser ut til å ha gjort...enda ;))

#235869  av @lpher

Ingen?

#235913  av angrykid

Har lenge vurdert det, men jeg har ikke økonomi til ett såpass stort innkjøp enda, plus at jeg har ikke noe tv som støtter det. :) Så da er det litt å kaste penger ut av vinduet pr i dag. :)

#235929  av Alexander G

Det blir vell innkjøp av nye PS3 hvis de lager gran turismo til den. Da er det jo bluerayspiller i den :D Så kvaliteten hos en kamerat på en 43" pioneer. Det var meeeget bra. Det har og blitt sammenlignet hd mot blueray, uten noen synlige forskjeller. Da var det hd spiller til xbox360 mot ps3, kanskje ikke verdens beste spillere?

#235977  av @lpher

Jeg er entusiast...og driter i hva som er best av HD DVD og Blueray....for jeg må uansett ha begge deler! :D Det kan se ut som om Blueray kommer i hus i form av PS3 her også ja ;)

Eneste aberet nå....er at jeg synes 43" begynner å bli litt vel liten! :D

#235985  av Plenty

Har selv hatt topputgaven til pioneer i 43" i to år nå, og synes det begynner å bli litt lite (har stor stue) og kjøpte i fjor topputgaven i HD-DVD-REC til Pioneer, 250gb, men det viser seg sff. å ikke funke da jeg har parabol og foreløpig bare ett abb. og da får jeg kunn tatt opp på den kanalen jeg ser på.... eller på natta, men da går det vel bare blåfilmer.

Men nå har jeg fått koblet til Nintendo Wii til trådløst nett og til tv'en, og det er kult. Laste ned masse gamle kule spill, og surfe via opera. Funker som bare det.

Skal bygge meg gutterom i kjelleren, og da blir det vel en skål eller to til på taket, så da blir det nok bedre bruk for dvd recorderen.

@lpher.... du har forøvri pm og email.... :)

#235986  av inzane2012

kan vel heller si at det er ganske "bortkastet" å kjøpe en billig hd spiller til 6000 spenn når du heller kan kjøpe en ps3 til samma prisen!! sier jo seg selv at det blir helt på trynet å kjøpe en hd spiller da...heller vente til hd spilleren går mer ned i pris!!

ps3 er jo så og si ett fullt multimedia system, så du får sinnsykt mye til den prisen imotsetning til en enslig hd spiller uten noen fancy funksjoner...

#236535  av @lpher

Plenty skrev: @lpher.... du har forøvri pm og email.... :)
Skal se etter ;)

#236542  av @lpher

inzane2012 skrev:kan vel heller si at det er ganske "bortkastet" å kjøpe en billig hd spiller til 6000 spenn når du heller kan kjøpe en ps3 til samma prisen!! sier jo seg selv at det blir helt på trynet å kjøpe en hd spiller da...heller vente til hd spilleren går mer ned i pris!!

ps3 er jo så og si ett fullt multimedia system, så du får sinnsykt mye til den prisen imotsetning til en enslig hd spiller uten noen fancy funksjoner...
Bortkastet? Nei, jeg synes ikke det akkurat :D HD DVD er ett MYE bedre format med tanke på bruk sammen med pc ;) Har fks. brent ut endel filmer i HD DVD selv (som tidligere nevnt på vanlige DVD-R plater) ...akkurat det kan du bare glemme på Blueray... ;) Det det aner meg at det kommer en PS3 i huset før eller siden, men det er ikke i første rekke fordi den har Bluray-spiller innebygget...men mest for spilldelen ;)

#236681  av inzane2012

@lpher skrev:
inzane2012 skrev:kan vel heller si at det er ganske "bortkastet" å kjøpe en billig hd spiller til 6000 spenn når du heller kan kjøpe en ps3 til samma prisen!! sier jo seg selv at det blir helt på trynet å kjøpe en hd spiller da...heller vente til hd spilleren går mer ned i pris!!

Bortkastet? Nei, jeg synes ikke det akkurat :D HD DVD er ett MYE bedre format med tanke på bruk sammen med pc ;) Har fks. brent ut endel filmer i HD DVD selv (som tidligere nevnt på vanlige DVD-R plater) ...akkurat det kan du bare glemme på Blueray... ;) Det det aner meg at det kommer en PS3 i huset før eller siden, men det er ikke i første rekke fordi den har Bluray-spiller innebygget...men mest for spilldelen ;)
skulle jeg ha kjøpt meg en HD-DVD spiller nå måtte det blitt den som du kobler til x-bpx 360'n, er mye ber økonomisk det enn å først betale 6000 for en vanlig spiller, og så nesten 5-6000 spenn for en ps3, betaler jo dobbelt opp da...dessuten skal du ikke se bort ifra at du vil kunne få BR spiller og brenner til pc snart også...

#236682  av celicat23

@lpher skrev:Eneste aberet nå....er at jeg synes 43" begynner å bli litt vel liten! :D
Blir sånn med alt. Jeg har tittet litt på 70" til sony, for jeg syns 55" begynner og bli ganske så normalt :)

Ellers så har det ikke blitt hd dvd eller blueray her. Når gran turismo 5 kommer ut så ryker jeg nok på en playstation 3 - men tror ikke det blir noe før det. Er ganske fornøyd med dvd kvalitet, så ser ingen grunn til og skifte til noe bedre enda.

#236685  av Zepticon

@lpher skrev: Eneste aberet nå....er at jeg synes 43" begynner å bli litt vel liten! :D
Si fra om den skal bytte ut da :D

#237514  av @lpher

celicat23 skrev:
Blir sånn med alt. Jeg har tittet litt på 70" til sony, for jeg syns 55" begynner og bli ganske så normalt :)

Ellers så har det ikke blitt hd dvd eller blueray her. Når gran turismo 5 kommer ut så ryker jeg nok på en playstation 3 - men tror ikke det blir noe før det. Er ganske fornøyd med dvd kvalitet, så ser ingen grunn til og skifte til noe bedre enda.
Om du synes vanlig dvd er bra nok på en 55" skjerm...så regner jeg med du sitter ett GODT stykke unna skjermen?! :D

Jeg har vel roughly 3-5m mellom skjermen og "godplassene"...og jeg synes nå at vanlig dvd ser litt tamt og ikke mist grumsete ut iforhold til en film i ordentlig hd-oppløsning ;)

#237515  av @lpher

Zepticon skrev: Si fra om den skal bytte ut da :D
Hihi....get in line :D Svigers antydet senest i dag at de ville ha den ;)