TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • supra prosjekt

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #235894  av NAGIK-RACING
 
mer deler er anskaffet til mitt supra prosjekt

prosjektet har vært på hold en periode nå pga flytting til bergen
men nå er det endeligt begynt å ramle inn noen deler igjen :D

innovative gt70 turbo

6x650cc v 3 bar

innsug og 80 mm spjeld

4" ic

fuelrail og trykk reg

fuel rail til 2x1600cc bosch dyser

lednings nett til bosch dyser

46mm wg

nos system

4 lags topp pakning+full paknings/tettnings sett til hele motoren

2x255 walbro pumper

an koblinger+div

mangler kun

kammer
ventil fjærer
titan retainere
arp bolter til toppen
+porting av topp/innsug/ex manifold.

så er jeg i mål på motorsiden og 100 000kr fattigere

og da var det bare driverk og styling igjen :?
Vedlegg
21042007005-001.jpg
21042007005-001.jpg (27.01 kiB) Vist 888 ganger

 #235932  av TOYPARTS
 
Så det er deg jeg treffer innimellom?sølvgrå bil med skilt (h-rattet)

 #235981  av tommis
 
Mange grove deler der :D Hva skal du med 2stk. luftfilter?
Har ikke sett noen sølvfarga MKIV i Bergen enda. Hvor holder du til? Jeg må få komme opp å se i garasjen din når skruinga begynner.

 #236048  av Stiansen
 
Tror nok du får bra fart på den med de delene der ja gitt :wink:

 #236106  av NAGIK-RACING
 
ja det stemmer nok det toyparts :D
har tenkt at jeg skulle stikke oppom deg å se på bilen din men tiden har ikke strukket til enda :(


jeg håper at jeg skal greie 700hk i motor+ ca 75-100hk gass.

men turboen har kun "p" trim og 0.70 a/r så tror det vil bli litt mye baktrykk.
på inovative sine hjemmesider står det at den skal greie 800hk :shock: men men. skal prøve og se hvor langt jeg kommer før baktrykket blir for høyt.
hoved pri. er å få en fin effekt kurve, kan ofre en del topp effekt for å få det til.

kammene blir forresten brian crower 268*in og 276*ut
single crower ventil fjærer.

 #236107  av NAGIK-RACING
 
to stk. luftfilter ble kjøpt inn for lenge siden da var det twin turbo so var tingen :D
de blir nok byttet ut med ett stort kn filter

tommis er det du som kjøpte bilen av vebjørn??

 #236169  av tommis
 
NAGIK-RACING skrev:to stk. luftfilter ble kjøpt inn for lenge siden da var det twin turbo so var tingen :D
de blir nok byttet ut med ett stort kn filter

tommis er det du som kjøpte bilen av vebjørn??
Kjøpte bilen igjennom Vebjørn blir vel mest riktig. Bilen er kjøpt av Whifbitz i London. Lånte div. deler og papirer av Vebjørn før jeg godkjente den.

Sjønner ikke hvorfor absolutt alle skal ha singel? Twin turbo oppsett koster kanskje noen kroner ekstra, men når man likevell skal koste på motoren såpass mye så, for å få en fin effekt kurve + bedre kjørbarhet i det daglige må jo twin turbo være et bedre valg?

God for 800hk disse også
http://www.suprastore.com/blitkt3twint.html

 #236190  av Kennet
 
tommis skrev:Sjønner ikke hvorfor absolutt alle skal ha singel? Twin turbo oppsett koster kanskje noen kroner ekstra, men når man likevell skal koste på motoren såpass mye så, for å få en fin effekt kurve + bedre kjørbarhet i det daglige må jo twin turbo være et bedre valg?

God for 800hk disse også
http://www.suprastore.com/blitkt3twint.html
Enig med du ja............... :wink:

 #236267  av NAGIK-RACING
 
nei. singel og twin turbo har veldig liten lag og turbo treshold forskjell vis begge oppsettene er likt sizet....... på en rekke motor...
men på en v motor så er helt klart twin turbo et bedre oppsett en singel
klart det SER mye kulere ut med twin men men.. det ble nå ikke det denne gangen

 #236268  av O1e
 
tommis: Spørs jo helst hvor man vil hente ut effekten, og effektkurven man ønsker. Noen liker "ketchup"-effekten med turbo, andre vil ha et jevnere drag. Jeg for min del liker singel bedre.