TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Miljøet vÃ¥rt..

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #236290  av Mr2Even

Jeg tenker mye på miljøet i det siste..

Jeg synes det er veldig trist det som skjer med naturen, dyrene, all den forurensingen som går utover vår verden idag. Snart har vi kanskje ikke friskt vann, mat, et mangfoldig dyreliv igjen..

Vi må alle gjøre vår del for at verden skal komme i bedre balanse igjen.

Tenkte dette kunne være en tråd der hver enkelt kunne komme med tips, innspill, og fortelle hva du gjør eller kan gjøre for miljøet vårt også kanskje det baller på seg.. :)

Jeg tenkte vi her kunne gi verden en bedre sjangs, og skrive hit hver gang vi gjorde noe for miljøet, så gjør vi det til noe morsom istedet for noe kjipt .. Det er jo lettere å begynne med noe når man er fler om det, også kan vi få litt bedre samvittighet også :D

Jeg tror ikke dette får så høy oppsluttning, men skitt au.. ;

Hva gjør du, eller hva tror du at du kan gjøre for å minske utslipp av skadelige stoffer ut i atmosfæren ? Hva har du gjort for miljøet idet siste ??

:roll:
 #236296  av castman

Mr2Even skrev: Hva gjør du, eller hva tror du at du kan gjøre for å minske utslipp av skadelige stoffer ut i atmosfæren ? Hva har du gjort for miljøet idet siste ??

:roll:
Hmm, har faktisk vært ganske snill på gas pedalen i det siste :wink:

#236299  av Mr2Even

Hehe ! Ikke dårlig castman :lol: Det er jo en begynnelse :wink:

Jeg har levert noen vinflasker i en sånn returdunk. Man kan visst se tv i 3 timer for energien det tar å lage en flaske har jeg hørt :)

#236302  av japse-gnmfr

senket bilen for mindre luftmotstand og dermed mindre bensin... :)

#236303  av marlboro1310

Skal begynne å fylle Shell V-Power fra nå av....

yea right... :shock:

#236306  av Johansen

Bytta til atv som bruker 0,3 på mila kontra bil som bruker 1 l på mila :D

#236308  av sindrejl

har betalt veiavgift, bompenger, bensinavgift, engangsavgift og masse skatt og andre avgifter..

ifølge staten så redder dette miljøet og jeg forurenser visstnok mindre.. :roll:

#236310  av Mr2Even

Holy Moses! Hehe! :lol: Bra jobba gutta. Dette monner jo litt. Litt her og litt der blir veldig bra til sammen det da ! :D

#236316  av Mr2Even

sindrejl skrev:har betalt veiavgift, bompenger, bensinavgift, engangsavgift og masse skatt og andre avgifter..

ifølge staten så redder dette miljøet og jeg forurenser visstnok mindre.. :roll:

hehe ja det gjør visst det :? Staten kjøper visst miljø-kvoter av andre land, så Norge skal slippe å redusere på utslippene også :? aaa det er dit pengene dine har gått, til å kjøpe miljø-kvoter :lol:

Vi må nok ta mer ansvar hver enkelt !
Sist redigert av Mr2Even den 23 apr 2007 23:09, redigert 3 ganger totalt.

#236317  av Mr2Even

japse-gnmfr skrev:senket bilen for mindre luftmotstand og dermed mindre bensin... :)
Hehe! den var ikke dum. Jeg får gjøre det samme.

#236320  av sindrejl

prøver å selge supraen! det burde holde :)

#236324  av jumbo

Egentlig burde folk som trimmer biler vært belønnet fra et miljøsynspunkt.... Å få en bil til å gå godt forutsetter jo i stor grad at all forbrenning er så effektiv og ren som mulig - noe som i neste rekke betyr at disse bilene går langt renere enn gjennomsnittet dersom man er snill på gassen

Right :lol:

For min del - hva har jeg gjort for miljøet? Donert lappen min til onkel politi :mrgreen:

#236326  av Mr2Even

sindrejl skrev:prøver å selge supraen! det burde holde :)
Bra :D Jeg synes det egentlig er greit å ha bil, men at man reduserer bruken litt. Kanskje sitte på med hverandre til jobb, sykle og gå mer, eller bruke mer kollektivt monner jo stort visst alle hadde gjort det..

#236327  av marlboro1310

jumbo skrev:For min del - hva har jeg gjort for miljøet? Donert lappen min til onkel politi :mrgreen:

Foreløpig vinner... :D

#236328  av celicagt4205nord

jeg tror nok jeg bestandig vil satse på å kjøre med stram wire i en bil med kolossalt bensinforbruk :D