TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Senketrøbbel coilover..

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #236307  av Bacardi8

Jeg har for lange lenkestag..de passer overhodet ikke.. Kan jeg bare kappe de eller må jeg ha orginale fra TEIN? Har noen mulighet til å gå og måle på sitt sett hvor lange lenkestagene skal være så hadde jeg vert veldig takknemli.. :)

#236415  av Corolla GT

På mitt H/R kit måtte jeg bestille nyere type lenkarmstag, MR2 Rev2 el rev 3 ?
disse er iallefall kortere enn de orginale til min 90 modell.

Men dette var kun foran.

Vet ikke om det er likt,men en mulighet :wink:

mvh

#236429  av jumbo

Det fulgte med lenkestag til mine tein foran (retningen er snudd også, ikke bare lengden), men bak brukes de originale

#236432  av Bacardi8

jumbo skrev:Det fulgte med lenkestag til mine tein foran (retningen er snudd også, ikke bare lengden), men bak brukes de originale
Hmm..retninga snudd..mener du sånn hver sin vei eller samme vei bare noen grader off fra hverandre? :?
Bjørnstad bil sa at det ikke følger med nye lenkestag til dems teinsett.. Du har ikke mulighet til å måle lengden på dine (foran)

#236488  av kake

Du kan kjøpe Hight & Tight sine lenkearmer her. Send de en mail så lager de ønsket lengde på bestilling. Evnt. kontakt "David Hawkins" på www.mr2oc.com. Fyren som driver TwosRus. Han er til å stole på.

#236502  av jumbo

Bacardi8 skrev:Hmm..retninga snudd..mener du sånn hver sin vei eller samme vei bare noen grader off fra hverandre? :?
Urk, gir opp ascii tegningen, forumet stripper leading space :?

De originale lenkearmene festes på innsiden av braketten på selve demperen, mens braketten er mye mindre på coilovern og derfor festes lenkearmen på yttersiden isteden

Bjørnstad bil sa at det ikke følger med nye lenkestag til dems teinsett.. Du har ikke mulighet til å måle lengden på dine (foran)
Kommer vel kanskje an på hvilken type du har, tein leverer jo flere....

Kan se om jeg får målt i morra.

#236514  av Bacardi8

kake skrev:Du kan kjøpe Hight & Tight sine lenkearmer her. Send de en mail så lager de ønsket lengde på bestilling. Evnt. kontakt "David Hawkins" på www.mr2oc.com. Fyren som driver TwosRus. Han er til å stole på.
Har ikke tid til å vente på noe nå...vil ha bilen på veien. :) Lager heller noen i rett lengde av de gamle bare jeg finner ut hvor lang de skal være..kapp og sveis e ikke noe problem..

#237483  av Bacardi8

Ingen som har tjangs å måle de stagene? Får ikke gjort noe uten de.. :cry:

#240199  av Dr.Ling

Du har sikkert fikset dette til nå, men: Skal vinkelen mellom krengestaget og lenkearmen være 90 grader (i nøytral stilling)? Er jo bare å måle fra hull til hull da, kappe og sveise. Ikke at jeg vet å sveise, men normale bilinteresserte da......

#240396  av jumbo

Sorry, hadde g[tt helt i glemmeboka.. skal prøve å måle mine i morra tidlig, men er jo heller ingen garanti for at det er riktig fasit for din del...

Men som andre har nevnt, skal ikke vinkel mellom stagene og selve ARBen være ca 90? Er definitivt nær 90 på min hvertfall, selv om dette selvsagt påvirkes litt av nøyaktig hva slags mengde senking man stiller inn...

#240471  av Bacardi8

Hmm...vil nok ikke passe å snu retninga på mine stag noe annet enn 180 grader. Men har fått bestillt fra en kar i england som hadde riktige stag. Fikk forøvrig greie på at de skulle være 18,5cm lange senter-senter..:) Får se hvordan dette blir da..
Ringte bjørnstad bil..han ante ikke hva jeg snakka om engang..prøvde å forklare, men nyttet ikke...mulig jeg er ræva å forklare da..:P

#240473  av jumbo

Jeg heller fatter rimelig lite av hva du mener med å snu retninga her...

Om det er selve krengestaget du mener kan du bare glemme enhver ide om å snu det hvertfall... og hva du mener du skulle oppnå med å snu retningen på lenkestagene skjønner jeg heller ikke.

#240709  av Bacardi8

jumbo skrev:Jeg heller fatter rimelig lite av hva du mener med å snu retninga her...

Om det er selve krengestaget du mener kan du bare glemme enhver ide om å snu det hvertfall... og hva du mener du skulle oppnå med å snu retningen på lenkestagene skjønner jeg heller ikke.
Sorry, litt seint å trøtt i øya så fikk ikke med meg d som sto.. :oops:
Orker ikke forklare hva jeg mente, eller trodde du mente...har fått det fiksa uansett.. :)