TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Mulig Ã¥ overføre disse 94mod-spec til min 90mod gti :

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2

#236293  av Mr2Even

kake skrev:Fin den dær ja. Sender konvolutten din imorra forresten :)
Bra! vet ikke om jeg skal bruke de merkene men får se hva det blir til

#236872  av Mr2Even

Vet noen om støv-mansjettene på en 90mod passer på demperen til 94modellen ? er støtputen forskjellig kanskje? jeg har bestillt feil :?

#236949  av Mr2Even

Og er hundebeina anderledes på 94 kontra 90 modellen ?

#236965  av Larsen

Mr2Even skrev:Vet noen om støv-mansjettene på en 90mod passer på demperen til 94modellen ? er støtputen forskjellig kanskje? jeg har bestillt feil :?
Aner ikke hva hundebena er for noe...

mansjettene til 94 mod passer på 90 mod etter hva jeg har hørt. 94 modellen har en kortere "bump stop" enn det 90 modellen har. Det vil si at de er bedre egnet på senkede biler.

#236976  av Mr2Even

Larsen skrev:
Mr2Even skrev:Vet noen om støv-mansjettene på en 90mod passer på demperen til 94modellen ? er støtputen forskjellig kanskje? jeg har bestillt feil :?
Aner ikke hva hundebena er for noe...

mansjettene til 94 mod passer på 90 mod etter hva jeg har hørt. 94 modellen har en kortere "bump stop" enn det 90 modellen har. Det vil si at de er bedre egnet på senkede biler.
Men da blir 90mod bump stopperne for tykke/for store for 94mod oppsettet da eller? Er fjæra like stor, like stor i diameter på 90 og 94modellen?
Med hundebeina mener jeg det staget som er festet på fjærbeinet og som går oppover .

#236977  av kake

Mansjettene til '93+ har kortere demperstoppere innebygget tilpasset fjæringsveien til '93+ modellene som Larsen sier. Det er disse du skal kjøpe. Kjøpte du til 90-91 kan du sage litt av de med en baufil f.eks. Gjør du ikke det vil du ikke få noe fjæringsvei med annet enn originale fjærer :)

Med hundebena mener du sikkert lenkearmene. De har lik lengde innenfor revisjonene, men de fra '93 og utover er tykkere, så det er de du vil kjøpe. Delenummer for de oppgraderte bak er iallefall 48830-17050.

#236978  av Mr2Even

kake skrev:Mansjettene til '93+ har kortere demperstoppere innebygget tilpasset fjæringsveien til '93+ modellene som Larsen sier. Det er disse du skal kjøpe. Kjøpte du til 90-91 kan du sage litt av de med en baufil f.eks. Gjør du ikke det vil du ikke få noe fjæringsvei med annet enn originale fjærer :)

Med hundebena mener du sikkert lenkearmene. De har lik lengde innenfor revisjonene, men de fra '93 og utover er tykkere, så det er de du vil kjøpe. Delenummer for de oppgraderte bak er iallefall 48830-17050.
Ok, men trenger jeg de tykkere lengkearmene da? vil ikke mine passe? jeg skal bare overføre fjærbeina, fjærer og dempere fra en 94modellen til min 90modell.

#236984  av kake

Neida det vil gå bra.

#236988  av Mr2Even

ok, men vil det være bedre å bruke de tykkere lenkearmene?

#237007  av Larsen

Mr2Even skrev:ok, men vil det være bedre å bruke de tykkere lenkearmene?
De tynne har en liten mulighet for å bøye seg. Hvis du skal kjøpe alt nytt ville jeg bare brukt de orginale og byttet dem hvis de bøyer seg. Alternativet er twosrus stagene.

Personlig har jeg dårlig erfaring med å kappe de orginale demperstopperene. Har sikkert gjordt det feil, men mellomrommet mellom sylinderdelen på støtdemperene ble større.

#237010  av Mr2Even

Larsen skrev:
Mr2Even skrev:ok, men vil det være bedre å bruke de tykkere lenkearmene?
De tynne har en liten mulighet for å bøye seg. Hvis du skal kjøpe alt nytt ville jeg bare brukt de orginale og byttet dem hvis de bøyer seg. Alternativet er twosrus stagene.

Personlig har jeg dårlig erfaring med å kappe de orginale demperstopperene. Har sikkert gjordt det feil, men mellomrommet mellom sylinderdelen på støtdemperene ble større.
ok. Nei det er brukte deler som er i god stand. Er det bedre å ikke kappe de da eller ? det beste er vel å bytte de men

#241584  av Mr2Even

Nå har jeg tenkt å bytte fjæringsdelene fra den 94modellen men der bremseslangen skal innpå fjærbeinet der er det ikke slissespor sånn som på 90modellen. Hva gjør jeg her? Må jeg koble fra hverandre bremseslangen og tre den inn i hullet eller er det best å lage slissespor?

#241624  av Andre

Mr2Even skrev:Nå har jeg tenkt å bytte fjæringsdelene fra den 94modellen men der bremseslangen skal innpå fjærbeinet der er det ikke slissespor sånn som på 90modellen. Hva gjør jeg her? Må jeg koble fra hverandre bremseslangen og tre den inn i hullet eller er det best å lage slissespor?
Lag slissespor, så blir det dessuten enklere ved event fremtidige demonteringer :wink:

#241626  av Mr2Even

Andre skrev:
Mr2Even skrev:Nå har jeg tenkt å bytte fjæringsdelene fra den 94modellen men der bremseslangen skal innpå fjærbeinet der er det ikke slissespor sånn som på 90modellen. Hva gjør jeg her? Må jeg koble fra hverandre bremseslangen og tre den inn i hullet eller er det best å lage slissespor?
Lag slissespor, så blir det dessuten enklere ved event fremtidige demonteringer :wink:
Ok da gjor jeg nok det. Drit fin bil du har forresten :D Du har lakket den ser jeg, men er ikke listene lakket? Var bare fint at det var litt kontrast synes jeg.. :wink:

#241641  av Andre

Mr2Even skrev:
Andre skrev:
Ok da gjor jeg nok det. Drit fin bil du har forresten :D Du har lakket den ser jeg, men er ikke listene lakket? Var bare fint at det var litt kontrast synes jeg.. :wink:
Jo takk :) Bilen er lakkert opp igjen ja med 3J6 (+2 ekstra lag klarlakk) og listene ble lakkert med 3E5 (syns også det passer bra med litt kontrast) :wink: