TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Felger-Hjelp

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #234769  av FS-Styling.no

Har tenkt meg 20" til supran min, men selger sier at de ikke passer så må vel gå ned til 19" med følgende dimensjoner:

(2) 19x8.5 +20 Offset

(2) 19x9.5 +20 Offset

(2) 245/35/19 Falken Dekk
(2) 275/35/19 Falken Dekk

Noen som med sikkerhet kan si om disse passer? Og evt hva er data på felgene dersom de skulle vært 20"... altså impress/offset osv.... Vil jo helst ha det da.... Taper en del effekt på store felger å, så jeg får se....

Mvh

Fredrik

#234778  av Bacardi8

Kvitviken77 kjørte med 20" på sin MKIV (bilxtra supraen) så de passer fint de..:) Eneste han gjorde var å slipe litt ned på plastdelen i bakkant av fremre hjulbuer samt å valse skjermene litt..

#234784  av @lpher

20" felger går på bilen...MEN...det er VELDIG forskjellig fra felg til felg. En ting er de vanlige parameterne....en helt annen og kanskje mer viktig er om de går klar av kalipperne foran...for det er det ikke mange felger som gjør på supra....

Den ENESTE måten man kan være sikker på...er om man får prøvd de på bilen...eller...om du kjøper brukt av en som har hatt de på en Supra ;)

#234834  av Bacardi8

@lpher skrev:20" felger går på bilen...MEN...det er VELDIG forskjellig fra felg til felg. En ting er de vanlige parameterne....en helt annen og kanskje mer viktig er om de går klar av kalipperne foran...for det er det ikke mange felger som gjør på supra....

Den ENESTE måten man kan være sikker på...er om man får prøvd de på bilen...eller...om du kjøper brukt av en som har hatt de på en Supra ;)
Hehe..ja, calpern måtte høvles av på yttersida..selve supralogoen tok i felgen..var bare ca 1mm klaring etterpå også.. :o
Btw så tror jeg han skal selge de felgene, eller er vel bare 3 som var iorden etter en liten "punktering i en tunnel"..:D (litt intern der)
De er TSW,s Catalunia om jeg ikke husker feil..

Hei

#234910  av FS-Styling.no

Ja, får satse på 19" da... orker ikke noe ekstra pes med det... Nå har jeg 18" x 9,5 forran og 18" x 10,5 bak med 245/275 dekk... og det er et hav av plass... så regner med jeg går for 8,5 forran og 10,5 bak nå, MEN med 19"

HÃ¥per det ordner seg!

#234967  av @lpher

Bacardi8 skrev: Hehe..ja, calpern måtte høvles av på yttersida..selve supralogoen tok i felgen..var bare ca 1mm klaring etterpå også.. :o
Btw så tror jeg han skal selge de felgene, eller er vel bare 3 som var iorden etter en liten "punktering i en tunnel"..:D (litt intern der)
De er TSW,s Catalunia om jeg ikke husker feil..
Ah...det er "Lexus IS" felger med andre ord?

Trodde ikke Catalyuna fantes rett bredde til supran bak jeg?
 #234968  av @lpher

FS-Styling.no skrev:Ja, får satse på 19" da... orker ikke noe ekstra pes med det... Nå har jeg 18" x 9,5 forran og 18" x 10,5 bak med 245/275 dekk... og det er et hav av plass... så regner med jeg går for 8,5 forran og 10,5 bak nå, MEN med 19"

HÃ¥per det ordner seg!
Som sagt....PRØV før du kjøper om du har mulighet til det...Supran er veldig kresen på felger ;)

Hei

#234985  av FS-Styling.no

Ja, har forstått det slik, men vil jo gjerne ha noe fett... har sendt mail til DekkSpectrum, for vet at de har de felgene jeg er ute etter.... så får jeg evt prøve de der... planen var å ta inn fra usa for da sparte jeg en del, men bare så utrolig kjipt om de ikke skulle passe..... :-(
 #235031  av @lpher

FS-Styling.no skrev:Ja, har forstått det slik, men vil jo gjerne ha noe fett... har sendt mail til DekkSpectrum, for vet at de har de felgene jeg er ute etter.... så får jeg evt prøve de der... planen var å ta inn fra usa for da sparte jeg en del, men bare så utrolig kjipt om de ikke skulle passe..... :-(
Er bare å forhøre seg på div. supraforums det...om det er en member dær som har de felgene du vil ha...send ham en pm og spør om specsene...verre er det ikke ;)
 #235109  av FS-Styling.no

Passer disse da eller blir det knot? Det står at de skal gå på Supra.....

(2) 20x8.5 Ruff Racing 281 5x114.3 Chrome +35 Offset

• (2) 20x10.0 Ruff Racing 281 5x114.3 Chrome +45 Offset

• (2) 245/35/20 Falken 452 Tire

• (2) 275/30/20 Falken 452 Tire
Vedlegg
Ruff 281.jpg
Ruff 281.jpg (49.71 kiB) Vist 377 ganger
 #235140  av @lpher

FS-Styling.no skrev:Passer disse da eller blir det knot?
Som jeg sa tidligere...det vet man ikke med 100% sikkerhet før man får prøvd de på bilen ;) MEN...om leverandør garanterer at de går til Supra så...

EDIT: De bakfelgene er jeg 99% sikkre på går klar ihvertfall ;)

#235188  av mr.ourom

8.5" med ET 35 foran og 10" ET 35 bak ser bra ut hvis du ikke vil valse. Du bør ikke gå for høyere ET fordi da vil felgene stikke alt for langt innenfor skjermbuene. Tevodekk får inn en del fete felger i disse dager som passer supra med polert kant og svart eller sølv senter. De kommer i 8.5" og 9.5" med ET 35.

Hei

#237186  av FS-Styling.no

Da var endelig felgene i boks..... Tok 3 dager fra de ble sendt fra USA til de lå inn i stua mi!!! Sykt.... Himla fin i mine øyne ja!!!

SIKLE!

Fredrik
 #237354  av FS-Styling.no

Noenbilder av felgene....
Vedlegg
felg2.jpg
felg2.jpg (180.79 kiB) Vist 376 ganger
Felg.jpg
Felg.jpg (193.46 kiB) Vist 377 ganger
Felg3.jpg
Felg3.jpg (166.89 kiB) Vist 376 ganger

HEi

#237356  av FS-Styling.no

Blir bra dette!
Sist redigert av FS-Styling.no den 30 apr 2007 12:17, redigert 1 gang totalt.