TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• SpørsmÃ¥l om IS 200

• Diskusjon og spørsmÃ¥l om Lexus
Diskusjon og spørsmål om Lexus
 #237339  av NISMO

Har noen spørsmål om IS 200...

Går det an å få hengerfeste på den? hvor mye kan den trekke?
Finnes det noen enkle mods for å hente ut litt mer hester?
Er vel 155 hester, men hvor mange NM?

Noen spessielle ting med disse bilene? Feil som er vanlig evt.
 #237346  av Neo

NISMO skrev:Har noen spørsmål om IS 200...

Går det an å få hengerfeste på den? hvor mye kan den trekke?
Finnes det noen enkle mods for å hente ut litt mer hester?
Er vel 155 hester, men hvor mange NM?

Noen spessielle ting med disse bilene? Feil som er vanlig evt.
Hengerfeste er fult mulig og ettermontere på disse ja, når det gjelder hvor mye den kan trekke så er jeg usikker men vil tro den kan trekke det samme som vanlige biler ellers kan trekke.

Når det gjelder mer hester så kan du jo sette på chip, men siden bilen ikke har turbo eller kompressor så oppnår du ikke mye med det. Men bilen går veldig bra sånn som den er nå og :D .. 155 HK ja, tar jeg ikke helt feil var det rundt 195 NM. Er litt usikker men var i det området.

Ellers så er bilen som en drøm og kjøre, velig gøy og god bil. Feil som er vanlig, jeg vet at frontlyktene av og til tar inn fuktighet. Hva som er årsaken til at det sjer vet jeg ikke. Har selv en lykt hos meg nå som tar inn fuktighet. Ellers tror jeg ikke disse bilene har så mye feil. Hører fra verksteder at disse bilene har minimalt med feil og holder seg ellers veldig bra :D ..

#237370  av rx300

1200kg kan den trekke, ikke allverdens. Ellers er det ERR3-feilmeldingen på CD-spilleren da, som er standardfeil... Utenom det er det fint lite modellspesifikke feil :)

#237390  av NISMO

1200 kg er alt for lite så da er d uaktuellt. Må kunne trekke minst 1400...
Trenger en bil jeg kan trekke bilhenger med. Og skader ikke om den ser bra ut og går greit...

#237406  av rx300

NISMO skrev:1200 kg er alt for lite så da er d uaktuellt. Må kunne trekke minst 1400...
Trenger en bil jeg kan trekke bilhenger med. Og skader ikke om den ser bra ut og går greit...
Hvis du ikke har BE så må du huske på totalvekten av bil+henger ikke skal overstige 3500kg, pluss at hengerens totalvekt ikke kan være tyngre enn bilens egenvekt... :-P Utvalget biler blir da ikke så stort.

Dvs at Camryen min som kan dra 1500kg, kan jeg likevel ikke dra 1400kgs henger på med B fordi totalvekten blir 3605kg. Da jeg hadde RAV4 som også kunne dra 1500kg, kunne jeg ikke dra 1400kg fordi bilens egenvekt bare var 1275kg :evil: Idiotregler. Ellers kan jeg anbefale Camry GX til å dra henger med, 3,0lV6 m/188hk gjør at den ikke merkes så veldig :)