TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Motorbytte i EE101

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #237083  av tinnion

Hva skal egentlig til for å få byttet en 4EFE-motor i en 4AFE i min Corolla 1996 Sedan? Jeg fikk en 4AFE uten å betale for den, står nå egentlig i en bil, så hva bør jeg ta ut sammen med den motoren når jeg skal plukke?

Jeg tror det er en sånn 1990ettellerannet Corolla sak, sånn "skrå bak" :P jeg plukker den ut av.. Den har svær svart matt plastikkgrill :P

Det er faktisk denne bilen..
Bilde

#237363  av |plumbo

eneste forskjellen på bilene er høyre motor feste det skal jeg bygge om på min til uka ( har brukt grusmekker metoden for en tid tilbake men det skal fikkses opp igjen nå ;)

#237383  av tinnion

Ok.. det skal bare kuttes løst og flyttes?

Hva med ledningsnettet, det må vel også følge med over?

#237393  av |plumbo

ja ta med det og :) + hjernen til motoren mener den sitter under dasj bordet ;) jeg vet ikke hvordan de rammevangene er på den bilen der i hendhold til den e10en du har men fra 1.3 til 1.6\1.8 er det forskjeld på rammevangene , hulla passer ikke mde motorfeste så rammevangen må bygges om med 2 ekstra hull med mutter på innsiden

#237431  av tinnion

OK.. Takk ;)

Jeg ser vel det ganske fort når jeg begynner å skru, og når jeg prøver å montere motoren neddi.. Om jeg har den ene bilen stående ennå, så kan jeg vel bare kappe ut de festene jeg trenger, evt duplisere dem og sveise inn.. Har moddet værre ting vil jeg tro.. hehe.... ALT kan moddes.. ;) ..........standard??!??!?? :P
 #237550  av hybrid

jeg fikk da aldri det motorfestet mitt plumbo:P

#237750  av |plumbo

du ringte aldri og møtte ikke opp på avtalt plass ;)