TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Til dere som syntes veilside fronten er stygg

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2

#237418  av inzane2012

nja, den er jo ikke direkte stygg, men den passer liksom ikke på en mr2, blir som det ble påpekt tidligere i tråden om at åpningen blir for stor og den gjør fronten for lang...men syns den passer ganske godt på f.eks celica 94+ eller litt "større" biler...fronten har jo liksom det litt sinte samt sportslige uttrykket, men siden mr2 er en såppas liten bil blir den litt for stor...

EDIT: pluss at så inmari mange har den fronten så blir den litt kjedelig...

#237440  av marlboro1310

sw20 skrev:grøftelysa på mr2 er gokjente kjøre lys!!!!!!!!!!

hvor i allverden står det skrevet?jeg dør mens jeg venter på din eminente henvisning... :shock: :shock: :o

#237444  av kimae

Forskrift om tekniske krav og godkjenning av kjøretøy, deler og utstyr (kjøretøyforskriften).

§ 28-4. Lysutstyr som bil skal ha

KJØRELYS
11. Bil skal ha to lykter foran som gir hvitt eller gult kjørelys. Som kjørelys kan benyttes: Nærlys, nærlys med redusert spenning, særskilt godkjente lykter eller lykter for kurve-/tåkelys.

#237455  av marlboro1310

Ja ja ja ja....men det står ikke at sprederene til Toyota MR2 Mk2 er godkjente kjørelys i mørke.
Det er de ikke,og kommer aldri til å bli det heller...

#237476  av BrennaRacing

marlboro1310 skrev:Ja ja ja ja....men det står ikke at sprederene til Toyota MR2 Mk2 er godkjente kjørelys i mørke.
Tåkelys er aldri lovilg kjørely i mørket...Tåkelys skal bare brukes sammen med parklys før det blir mørkt

#237482  av kimae

BrennaRacing skrev:
marlboro1310 skrev:Ja ja ja ja....men det står ikke at sprederene til Toyota MR2 Mk2 er godkjente kjørelys i mørke.
Tåkelys er aldri lovilg kjørely i mørket...Tåkelys skal bare brukes sammen med parklys før det blir mørkt
Det morsomme er at alle vet det ikke er lov å bruke dem i mørket, men jeg har enda til gode å bli vist hvor det står....
Det eneste jeg har funnet som er påbudt av lys er kjørelys, og da kan man bruke grøftelys.

#237484  av BrennaRacing

kimae skrev:
BrennaRacing skrev:
Det morsomme er at alle vet det ikke er lov å bruke dem i mørket, men jeg har enda til gode å bli vist hvor det står....
Det eneste jeg har funnet som er påbudt av lys er kjørelys, og da kan man bruke grøftelys.
Det er sant...Har bare blitt fortalt det av politiet når jeg ble stoppet jeg..Jeg visste at det ikke var lov når jeg ble stoppet med det, men sa bare at jeg trodde det var lov når det var godt opplyste veier, men det var heller ikke lov :)

#237486  av Bacardi8

Har diskutert akkurat dette med en som jobber på biltilsynet, og det var ingen som kunne nekte meg å kjøre med orginale spredere + parklys så lenge hovedlysene ikke kom opp..da ble det for mye lys og spredere måtte slås av. Å ifølge det kimae skrev så bekreftes jo det svart på hvitt der..

#237509  av sindrejl

Bacardi8 skrev:Har diskutert akkurat dette med en som jobber på biltilsynet, og det var ingen som kunne nekte meg å kjøre med orginale spredere + parklys så lenge hovedlysene ikke kom opp..da ble det for mye lys og spredere måtte slås av. Å ifølge det kimae skrev så bekreftes jo det svart på hvitt der..
jepp du kan bruke grøftelys sammen med parklys.. fult lovlig.