TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Motor problemer 4AGE????????

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #237453  av _toyota
 
Begynnte og ryke litt av den her en dag,byttet topppakning men dette hjalp svært lite ryker fortsatt blå svart av den. noen som kan tenke seg hva det er???????????

 #237463  av Tomera
 
Er nok dessverre en muighet for at stempelringene dine er gått...
Bruker den olje da?

 #237467  av lexusmann
 
Hørtes ikke så rent billig det der...kondolerer...

 #237494  av sindrejl
 
lexusmann skrev:Hørtes ikke så rent billig det der...kondolerer...
ikke vær så negativ :) .. 4age er utrolig lette å mekke med så enten kan han gå inn i motoren eller gjøre det så enkelt at han kan bytte.. brukt motor koster rundt 4k

 #237551  av Pgus
 
Jeg er ingen mekaninker, men har lest en del om 4a-ge...

Oljeringene har en tendens til å sette seg på motorer som har stått en stund, for så blitt kjørt hardt når de er kalde.

Lest om flere som har hatt denne feilen.

Det kan også være at en ventil-tetning lekker olje. Men det er vel mer typisk feil på gammel volvo, ikke Toyota.

Jeg vet ikke hvordan man kan stille en sikker diagnose uten å åpne motoren.

 #237644  av 4A-GE
 
skal du bytte motor så kjøper jeg den som står i nå. :)

 #237662  av _toyota
 
Tomera skrev:Er nok dessverre en muighet for at stempelringene dine er gått...
Bruker den olje da?
Er merkelig at det kommer sånn plutselig.Den soter og på alle pluggene.

 #237664  av _toyota
 
Pgus skrev:Jeg er ingen mekaninker, men har lest en del om 4a-ge...

Oljeringene har en tendens til å sette seg på motorer som har stått en stund, for så blitt kjørt hardt når de er kalde.

Lest om flere som har hatt denne feilen.

Det kan også være at en ventil-tetning lekker olje. Men det er vel mer typisk feil på gammel volvo, ikke Toyota.

Jeg vet ikke hvordan man kan stille en sikker diagnose uten å åpne motoren.
Hmm rart at det skjedde så plutslig er derfor jeg lurer litt på hva det er pleier som oftest og være topp pakninga som går når det kommer sånn plutselig men det var det altså ikke.

 #238308  av Henrik
 
Kommer helt ann på kilometer stand.

4age som har passert 200 000 km pleier å begynne å bruke olje og få skjørtebank.

 #238331  av 4A-GE
 
Henrik skrev:Kommer helt ann på kilometer stand.

4age som har passert 200 000 km pleier å begynne å bruke olje og få skjørtebank.
Min har kjørt 320.000 og lager ikke en eneste ulyd. :P

 #238404  av sindrejl
 
4A-GE skrev:
Henrik skrev:Kommer helt ann på kilometer stand.

4age som har passert 200 000 km pleier å begynne å bruke olje og få skjørtebank.
Min har kjørt 320.000 og lager ikke en eneste ulyd. :P
godt holdt 4age'r er UTROLIGE motorer.. fatter ikke at dem tåler så mye :)

 #238449  av Rebel-Rider
 
Få tak i ei 7A-FE blokk og putt 4A-GE toppen på den og bli den første med en 7A-GE her i landet :wink:

(ikke skyt meg om noen andre allerede har gjort det)

 #238472  av Andy_Celica
 
Rebel-Rider skrev:Få tak i ei 7A-FE blokk og putt 4A-GE toppen på den og bli den første med en 7A-GE her i landet :wink:

(ikke skyt meg om noen andre allerede har gjort det)
Slik jeg har skjønt det så vil ikke en 4a-ge topp passe på en 7a-fe, pga ge og fe har forskjellige olje og vann kanaler.

 #239036  av Henrik
 
sindrejl skrev:
4A-GE skrev:
Henrik skrev:Kommer helt ann på kilometer stand.

4age som har passert 200 000 km pleier å begynne å bruke olje og få skjørtebank.
Min har kjørt 320.000 og lager ikke en eneste ulyd. :P
godt holdt 4age'r er UTROLIGE motorer.. fatter ikke at dem tåler så mye :)
Er ikke mange av de som har gått 300k og fortsatt ikke lager lyd.
som regel er det slutt på 200k da kommer olje forbruket å skjørtebanken, gjerne i sammenheng ved at blien skiftre eier.

Jeg må ærlig innrømme at jeg har vanskelig for å tro at motoren din ikke har noen anntydning til skjørtebank etter så mange kilometer.

Men hvis det er fakta er jo det gull.

Mine har ihvertfall begynt å "kødde" på rundt 200k...