TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Oljeforbruk pÃ¥ turbobil

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #237501  av Tomera

Jeg og noen kompiser har diskutert endel angående turbomotorerog oljeforbruk.
Vil bare høre med dere hva dere synes?
Enkelte påstår at en turbomotor SKAL bruke olje. Er dere enige i dette?
Kommer selvfølgelig ann på trimming osv. For min del, så bruker ikke min bil olje,selv om jeg kjører litt hardt med den.
Hva er egentlig normalt? Er det vanlig at en turbomotor skal bruke olje?
Tenker da ikke på lekasjer i tettninger osv.
 #237505  av sindrejl

Tomera skrev:Jeg og noen kompiser har diskutert endel angående turbomotorerog oljeforbruk.
Vil bare høre med dere hva dere synes?
Enkelte påstår at en turbomotor SKAL bruke olje. Er dere enige i dette?
Kommer selvfølgelig ann på trimming osv. For min del, så bruker ikke min bil olje,selv om jeg kjører litt hardt med den.
Hva er egentlig normalt? Er det vanlig at en turbomotor skal bruke olje?
Tenker da ikke på lekasjer i tettninger osv.
ingen av mine turbobiler har brukt olje i det hele tatt iallefall

#237553  av Levin GT

En turbomotor skal ikke bruke olje, i likhet til alle andre bilmotorer, men mange turbomotorer bruker litt olje grunnet at en turbomotorer har mange fler potensielle lekasjesteder enn sugemotorer...

Levin GT

#237572  av Tomera

Levin GT skrev:En turbomotor skal ikke bruke olje, i likhet til alle andre bilmotorer, men mange turbomotorer bruker litt olje grunnet at en turbomotorer har mange fler potensielle lekasjesteder enn sugemotorer...

Levin GT
Min oppfattning også! Nå er det ingen av disse som har lik bil som meg heller. Er snakk om Audi 1,8 T, Ford Cosworth og Calibra Turbo.
Synd at de er av den oppfattning. Undommer er lett og lure vistnok...