TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Bilen drar ujevnt...

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #237421  av Kilgallon

Når jeg drar på med min MKIV så drar den noen ganger som den skal og andre ganger drar den dårligere.
Noen som vet grunnen til dette?
 #237441  av FS-Styling.no

Ikke noen mekaniker jeg men på en BMW E36 jeg hadde, så var det akkurat likedan.... den dro bra enkelte ganger pluss dårlig andre ganger.... den dro ujevnt ved gasspådrag!

Da var det lamdasonden som var defekt...!

#237564  av 95TT

kan være noe galt med det sekvensielle turbo systemet, at turbo nr 2 rett og slett ikke går online.. kan høres sånn ut når man ikke vet noe mer om bilen hvertfall.. søk i supraforums, mange som har hatt trøbbel med dette.. :p true twin ordner dette :P

#237615  av Kilgallon

95TT skrev:kan være noe galt med det sekvensielle turbo systemet, at turbo nr 2 rett og slett ikke går online.. kan høres sånn ut når man ikke vet noe mer om bilen hvertfall.. søk i supraforums, mange som har hatt trøbbel med dette.. :p true twin ordner dette :P
Kan hende det, for det virker som bilen drar bra til ca 4000, men over det så blir den daff.
 #237619  av Kilgallon

FS-Styling.no skrev:Ikke noen mekaniker jeg men på en BMW E36 jeg hadde, så var det akkurat likedan.... den dro bra enkelte ganger pluss dårlig andre ganger.... den dro ujevnt ved gasspådrag!

Da var det lamdasonden som var defekt...!
Hvordan sjekker jeg om den er defekt da?

#237657  av Andy_Celica

Kilgallon skrev:
95TT skrev:kan være noe galt med det sekvensielle turbo systemet, at turbo nr 2 rett og slett ikke går online.. kan høres sånn ut når man ikke vet noe mer om bilen hvertfall.. søk i supraforums, mange som har hatt trøbbel med dette.. :p true twin ordner dette :P
Kan hende det, for det virker som bilen drar bra til ca 4000, men over det så blir den daff.
da vet jeg problemet ditt, min var akkurat likedan, på eksosen så sitter det en acuator som skal åpne et spjeld i eksosen da trykket blir så høyt, min åpna ikke og da får ikke turboen ut eksosen og trykket blir lavt, jeg kappa rett og slett av den stanga som går fra akuatoren til spjeldet jeg, og da dro den helt rått etter 4000 rpm, hvis du skrur av luftfilterslagen og titter ned mot turboen så ser du den stanga jeg snakker om, skjekk om det går en vakuum slange inn på den, gjør det ikke det så ligger nok problemet der.

#237683  av 95TT

Når du kapper den så blir det vel true twin som de kaller det. altså at begge turboene jobber fra "bunnen av" da får du ett skikkelig rykk når de kobler inn tenker jeg, for da forlader ikke den første turboen slik sekvesnsiell systemet virker.. men du har nok funnet problemet vil jeg tro.

#237707  av Andy_Celica

95TT skrev:Når du kapper den så blir det vel true twin som de kaller det. altså at begge turboene jobber fra "bunnen av" da får du ett skikkelig rykk når de kobler inn tenker jeg, for da forlader ikke den første turboen slik sekvesnsiell systemet virker.. men du har nok funnet problemet vil jeg tro.
jepp, ganske dårlig drag før 4000, men merker det etter det, med litt dåslige dekk så kunne den slippe på 4000 rpm på 3 giret :D

#238117  av Kilgallon

Andy_Celica skrev:
Kilgallon skrev:
da vet jeg problemet ditt, min var akkurat likedan, på eksosen så sitter det en acuator som skal åpne et spjeld i eksosen da trykket blir så høyt, min åpna ikke og da får ikke turboen ut eksosen og trykket blir lavt, jeg kappa rett og slett av den stanga som går fra akuatoren til spjeldet jeg, og da dro den helt rått etter 4000 rpm, hvis du skrur av luftfilterslagen og titter ned mot turboen så ser du den stanga jeg snakker om, skjekk om det går en vakuum slange inn på den, gjør det ikke det så ligger nok problemet der.
Da får jeg sjekke dette da, håper at det er det som er problemet :wink:
 #238137  av FS-Styling.no

Det ble konstatert på verksted.... Mulig det finns triks for å sjekke dette uten og gå veien innom et verksted da....
 #238140  av Kilgallon

FS-Styling.no skrev:Det ble konstatert på verksted.... Mulig det finns triks for å sjekke dette uten og gå veien innom et verksted da....
Sjekker tipset til Andy_Celica først jeg, virker lettere å gjøre dette :wink: