TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Kattepus ble litt for ivrig.

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #237725  av NeoNxiX

Bare lurer litt på en ting.

I natt når jeg skulle hente bror min så kjørte jeg i en sving hvor fartsgrensen er 60, farten min klokket jeg til 50. Noen av lysene ved siden av vegen fungerte ikke, så det var litt "mørkt" i svingen.
Der plutselig bak et gjerde spretter ei svart katt ut på veien, da den springer ut i veien er den ca 3 meter foran meg, jeg bremser og prøver å svinge unna. Men dessverre altfor sent jeg kjører på katta som ligger og får noen rykninger før den blir helt stille, jeg puffer katta til enden av veien slik at den ikke ligger i veien for andre biler. Jeg må deretter dra igjen, da jeg har litt hastverk. Var dette rett eller galt av meg? Kunne jeg gjort noe annerledes? Synes det er litt ekkelt rett og slett. :cry:

#237726  av BrennaRacing

Skal ikke si hva som er rett og galt her, men jeg hadde nok kjørt den til veteriær tror jeg

#237727  av NeoNxiX

Det var ikke lengre liv i katta da. Stein død for å si det slik.

#237730  av inzane2012

eneste du kan gjøre i sånne situasjoner er vel egentlig å sjekke etter om det står noen opplysninger på halsbåndet, ett tlf nr eller noe sånt som du kunne ringt og sagt ifra...

men en kan jaggu begynne å lure på om katter har en egen form for ekstremsport der det er om og gjøre å springe flest ganger over veien uten å bli treft...merker det veldig godt her jeg bor, her kryr det av katter i sentrum og hve eneste gang det kommer en bil så skal den katta absolutt springe over veien samma f... hvilken side di står på, til og med når di sitter på samme side som du kjører på så skal di over istedenfor bare å snu og springe vekk fra veien, blir aldri klok på dette der....

#237732  av Hyperion

Jeg hadde nok gjort som nevnt her, prøvd å se om det var noen kjennetegn på den eller noe. Om du var helt sikker på at den var helt død så var det jo ikke mer å gjøre for katten. Men som katte-eier (3 stk - men disse løper bare inne og i en utendørs innhengning), så hadde jeg satt pris på å vite hva som har skjedd i alle fall. Du har jo ikke noe skyld i et slikt tilfelle, men jammen er det kjedelig ja.

#237747  av NeoNxiX

Intet halsbånd heller :?

Men kjedelig er det ja :(

#237755  av lexusmann

Ingen hus i nærheten hvor du kan spør deg for??

#237768  av BrennaRacing

De fleste katter har merking i øret...Noen ganger står det et nummer der, å andre ganger står det bare ID..Hvis det bare står ID så har de en chip i nakken som man må dra til endyrlege for å finne eieren til katten

#237769  av hmsilset

Jeg har altid lagra nr til viltnemda her jeg bor.Bør fjernes alle slags dyr
om de blir påkjørt og dør.

#237827  av Kaizern

Sett en annonse inn i lokalavisa.

Beskriv hvordan katten så ut, og hvor du kjørte på den.

Eller

Du kan være på utkikk i avisen om noen setter inn en annonse som stemmer med katten du kjørte på.

#237835  av Rollaole

Hvis katta er død, og ikke noe info på halsbånd, er det bare og la den ligge i veikanten eller legge den ved et postkasse stativ, og kanskje skrive en lapp og legge ved eller noe..

#237841  av BrennaRacing

Rollaole skrev:Hvis katta er død, og ikke noe info på halsbånd, er det bare og la den ligge i veikanten eller legge den ved et postkasse stativ, og kanskje skrive en lapp og legge ved eller noe..
Det er blir jo bare å skyve ansvaret over på andre...Beste er vel å skjekke øremerkinga å informere eieren selv..Vet hvertfall at hvis noen av kattene mine hadde blitt borte, så ville jeg visst hva som hadde skjedd med dem