tja, det er ikke en billig bil akkurat, men det er mulig jeg har hatt noe uflaks. Jeg har eid bilen i 1.5 år og opplevd dette:
-"Hose from Hell" sprang lekk, betalte rett under 4000,- for å få dette fikset hos Toyota.
-AC-kompressorens lager er gåent og lager ulyd, har kjørt med det i ett år hittil og mottok i dag strammehjulet jeg trenger for å fjerne hele kompressoren istedetfor å fikse den. Latskap samt at det ikke var kritisk feil gjorde at dette tok tid.
-Toppfestene til demperne var slitt, laget dunkelyder når jeg kjørte over mindre humper. Kostet ca 2500,- for TRD-fester på alle hjul, tok det samtidig som jeg byttet dempere og fjærer (ikke behov, kun vedlikehold).
-Motoren napper, har ikke funnet grunnen enda.
-Byttet hjullager hos Toyota, betalte rundt 3000 for dette mener jeg.
-Den siste måneden har bremsekalipperne på begge sider fremme hengt seg opp, bytter til overhalte om kort tid.
-Jeg kan høre turboen ule når motoren er steinkald, trolig pga løs eller manglende bolt på manifolden, har ikke sjekket dette ut enda.
Så, det har vært noen problemer, men hvis du ser over listen er det kun "hose from hell" som har vært kritisk, mens hjullager og bremsekalippere har vært viktig. Resten er ting som har vært mindre viktige feil. Det koster å ha en slik bil, både med finansiering, forsikring og bruk. Men kjøper du en bil som gir et solid inntrykk så får du nok et mye billigere bilhold enn om du velger en billig og herjet bil. De er trossalt over 10 år gamle og da begynner enkelte slitedeler å ta kvelden.
- Kristian - grunnlegger ts-ogn (tidligere mr2-ogn)
1992 US MR2 Turbo sjøgrønn
solgt: 1992 MR2 blågrønn
solgt: 1990 Celica Turbo
Takk til forumbruker kake for avatarbildet