TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• AngÃ¥ende modding av baklyker til is200

• Diskusjon og spørsmÃ¥l om Lexus
Diskusjon og spørsmål om Lexus

#235715  av 2fast4u

Varnes skrev:Var innom toyota med d nr ditt idag, de klarte ikke finne noe på d nr. Men om jeg fikk tak i d faktiske delenummeret til begge lyktene, så kunne de skaffe de, selv om de er japanske(vet ikke om du kanskje har mulighet til å få delenummer fra de du bestilte fra?). 81551-53032-02 mente han ikke var rett. 81551- er begynnelsen på et delenummer, men de sa noe om at d kunne stå andre nummer på lykta å div, e d som er d faktiske delenummeret, å d skal stå på eskene(komplisert). Om de japanske bare ble levert med mørke lykter, kan jeg kanksje få tak på delenummerne(noe som vet)?

larspronne: Sportdesign-lykter? hvor fikk du de fra, er de mørke de å? :) :)
81551- er som du skriver begynnelsen av et delenr, dvs høyre baklykt.
81561 - er venstre baklykt.

Delenr som du har over her er mye likt med delenr på lys laget for det Koreanske markedet.
Men det ser ut som http://www.lexus-parts.com har laget sin egen vri på delenummrene for å ha ett delenr til lykter i par.

Hvis du ser på siden deres så har dem delenr 81551-53032-02 for h + v baklykt i "smoke" og delenr 81561-53032-02 for h + v "clear"
(81551- er høyre, og 81561- er venstre som jeg skrev tidligere)
Toyota har vel aldri laget noe slikt delenr som dekker lykter parvis.

Når jeg søker på delenummrene så er det nærmeste jeg kommer noe som på Toyota`s delekatalog betegnes som "Korea Spec."
Delenr 81551-53032.B0 er høyre baklykt "Dark Metallic"
venstre lykt av samme type har delenr 81561-53032.B1
Disse lyktene var levert til biler som var levert med mørk farge på karosseri, slik som 1C6-Dark Grey Mica. 202-Black. 6R4-Dark Green Mica.
8N8.Dark Blue Mica.

En annen type levert som "Korea Spec." har delenr 81551-53032.B1 og 81561-53032.B0 som har betegnelsen "Metallic" som var levert til bilene med lyse farger. 040-Super White, 062-White Pearl, 1C0-Silver Met. 3P0 Super Red 5, 576-Super Bright Yellow og 585-Gold Met.

I tillegg til disse leveres det også flere andre typer baklykter som disse med chrome som vi kjenner til her i landet og noen fler.

Er ikke sikker, men tror dette kan være samme lyktene som http://www.lexus-parts.com selger.

:wink:

#235739  av Varnes

Takk takk :) Var omtrent noe sånt han på toyota også sa, han fant lykter med forskjellige delenr, alt etter fargen på bilen(som du sa), men han kunne ikke si hva forskjellen på lyktene var, annet enn delenr. :? så viste ikke helt ikke om jeg skulle sjangse på å bestille noen lykter som kanskje ikke ser noe særli anderledes ut en de jeg allerede har(lyktene var jo seff ikke på lager i norge, men kanksje i bulgaria, å da tar dem ikke retur på den).. :?

Men fant noen fine lykter på ebay, så må kanskje driste meg til å prøve å bestille der ifra :)
Noe må jeg iallefall gjøre før ACR-treffet :D

#235794  av Geir

Mange flotte innspill her! Dette hjelper meg litt på vei når det gjelder å få fatt på én lykt.

Klarer jeg ikke det ser jeg meg nødt til å handle et nytt par, og håpe på at de ikke blir transportskadde. Lexstasy har slått seg litt vrange, noe jeg egentlig forstår siden jeg "grein" meg til å få lyktene sendt utenlands.

Som de skrev, oversatt: "Dette er grunnen til at vi ikke ønsker å sende utenlands". De sendte med USPS, og de voldtar vel pakkene like herlig som Posten gjør her i Norge. Kanskje jeg skulle fått dem til å sende med UPS e.l. Etterpåklokskapen råder..

Lexstasy skrev forøvrig at de skulle ringe Lexus for å få fatt på delenr til meg nå på fredag, så jeg\vi får se om jeg får noen tilbakemelding.

#235817  av Varnes

Får håpe d ordner seg da, så du slipper å kjøpe 2stk lykter, å så jeg kanskje får noe delenr å handle med :) Har forøvri hørt om et selskap som heter jetcarrier.com , skal være muli å bestille varer fra usa via dem :) vet ikke hvor mye de tar betalt for d da....

#235903  av lexusrider

hmm er det forskjell på lykter etter farge på bilen.. tøft... :)

noen som veit kva som forskjellen?

e har org mørke og grå mica.. kanskje lagt ut bilde og sammenligna men noen som har lys bil???

#235937  av Varnes

Hvor har du fått dine originale mørke baklykter fra da? :)
Har mørk bil jeg å, men har samme lykter som alle de andre is200'ene i norge...

#236985  av tunamgu

Får til halvparten av prisen på ebay.

#237013  av Geir

Fåes billigere på eBay, ja!

I tillegg er jeg ikke solgt med tanke på det røde glasset, ei heller diode. Men det er jo fint at stylingsjapper i Norge får litt bedre utvalg, da :)

Har du funnet ut noe, Varnes?

#237184  av Varnes

Bestilte idag de lyktene som ifølge delefilmen til toyota var levert til diverse mørke is200(ikke i norge da).
Sjangset rett å slett på at d er de lyktene, var ikke på lager i norge, så har de nok ikke før neste helg, men skal si ifra så fort jeg har fått de(så får vi se om d er 3000kr rett i dass eller ikke).
Kan jo åsså hende at det er de lyktene som er merket korea spec, men håper jo selvfølgeli at d er de lyktene jeg bestilte som er mørke, får bare vente å se :)

#237466  av lexusmann

Trodde det var standard med mørke baklykter etter 2002, jeg...men er neimen ikke sikker... :wink:

#237471  av Geir

Varnes skrev:Bestilte idag de lyktene som ifølge delefilmen til toyota var levert til diverse mørke is200(ikke i norge da).
Sjangset rett å slett på at d er de lyktene, var ikke på lager i norge, så har de nok ikke før neste helg, men skal si ifra så fort jeg har fått de(så får vi se om d er 3000kr rett i dass eller ikke).
Kan jo åsså hende at det er de lyktene som er merket korea spec, men håper jo selvfølgeli at d er de lyktene jeg bestilte som er mørke, får bare vente å se :)
Helt kanon om du gir tilbakemelding når du mottar lyktene :)

.

#237787  av Neo

http://cgi.ebay.co.uk/99-05-Lexus-IS200 ... dZViewItem

sjekk ut disse. dem var sinnsyk rå
 #237820  av Varnes

Neo skrev:http://cgi.ebay.co.uk/99-05-Lexus-IS200 ... dZViewItem

Så faktisk på de der jeg å. Tøff ja, men er samtidi litt usikker på om de vil stå i stil til tåkebaklysene som er røde.
Vurderte å kjøpe de, men tok livet av visa-kortet under sveising på jobb(tar jo 2uker å få nytt), så har ikke tid til å vente så lenge, kjører jo rundt med ei deformert lykt nå. :?
Men om noen kjøper de, så sleng ut bilder da :)
 #237830  av Neo

Varnes skrev:
Neo skrev:http://cgi.ebay.co.uk/99-05-Lexus-IS200 ... dZViewItem

Så faktisk på de der jeg å. Tøff ja, men er samtidi litt usikker på om de vil stå i stil til tåkebaklysene som er røde.
Vurderte å kjøpe de, men tok livet av visa-kortet under sveising på jobb(tar jo 2uker å få nytt), så har ikke tid til å vente så lenge, kjører jo rundt med ei deformert lykt nå. :?
Men om noen kjøper de, så sleng ut bilder da :)
Di finns i rødt og, di vil kanskje passe bedre om du så på dem. oh, heh det hørtes ikke så gøy ut. Jeg vurderer og kjøpe dem for likte dem veldig godt :D