TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• HD DVD/Blueray anyone?

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#237519  av celicat23

@lpher skrev:Om du synes vanlig dvd er bra nok på en 55" skjerm...så regner jeg med du sitter ett GODT stykke unna skjermen?! :D

Jeg har vel roughly 3-5m mellom skjermen og "godplassene"...og jeg synes nå at vanlig dvd ser litt tamt og ikke mist grumsete ut iforhold til en film i ordentlig hd-oppløsning ;)
Alle som har vært her og sett på dvd er kjempe imponert over bilde. Du kan telle hårstrå, porer i huden, se støvkorn på overflater.. Bildet på skjermen her er utrolig bra. Alle som har vært her har vært imponert. Og de med plasma/lcd tv har sparket seg selv over alle pengene de har kastet bort på hva de selv sier er "dårligere tv" :D

Har valgt og sitte en ca 3,5m unna, på grunn av at jeg bruker skjermen til vanlig tv titting også. Da er det ikke behagelig noe nærmere. For kun DVD/X-BOX 360 så er 2,5m helt ypperlig. Da lever du deg skikkelig inn i det du ser på :)

Men kobler jeg opp en blueray eller hd-dvd spiller her, og ser på en film i full HD (istedenfor oppskalert som nå) så vil jeg nok også se forskjellen - og ville ha en av de formatene. Men som det er nå så ser jeg ikke for meg at spranget fra DVD til HD-DVD/BLUERAY er så stort (som f.eks fra VHS til DVD) at jeg vil bruke pengene det koster.

#237846  av @lpher

Åssen oppløsnig er det på prosjektøren din da?

#239482  av celicat23

@lpher skrev:
celicat23 skrev:
Det er ordentlig HD - 1920x1080 (1080). Ikke noe 720 eller dårligere som de fleste "HD" tv'ene som selges er :lol:

http://www.sony.no/view/ShowProduct.act ... jection+TV
Ah...bakprojeksjon ja...ikke mitt førstevalg men... ;)
Nei, er mange som har noe i mot det pga tv'er med dette før var latterlig dårlige. Er ivertfall kanon fornøyd selv :)

En som har tatt noen greie bilder av tv'n i aksjon:

http://www.minhembio.com/produktbilder/118872

Bilder vil jo aldri gjengi kvaliteten godt nok, men en får da en ide ivertfall..