TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• mk1 17 "

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #237941  av pkgrette

får å få 17" på mk1 innpress ? og må det valseshjulbuene? har 17 på 205 40 17 dekker.felga skal jeg kjøpe .. har lyst på kant noen forslag?

#237945  av Pgus

Jeg har inpress på 38, med dim 205/40-17,
og har ikke trenget å valse. Det satt 215/40-17, før jeg skiftet gummi.

Har god plass bak, innerskjermen forran kan du bare kaste.
Felgene mine har ikke kant da.

Pass på at du velger lette felger, 17" er mye på en så liten/lett bil.

Ser at mange som har mer peil enn meg velger 15"/16" og ikke 17", fordi det gir bedre kjøreegenskaper...

#238067  av ArildM

Har kjørt 17" (205/40) på Mk1 i flere sesonger og kan ikke si at det er noe problem. Enkelte dekk sporer mye mer enn andre, og vil tro at dette merkes enda bedre på Mk1? Comforten er vel heller så som så da, i alle fall med veistandarden i norge.

Har 16" felger på Styleautobilen, tror det blir en del bedre på Mk1 :wink:

#238080  av Anders gullstein

Jeg har 16" på min av den enkle grunn at jeg synes det er en passende størrelse på mk1. Tror ikke 17" kommer til å gi så veldig store problemer, er en del som kjører med det.

#238108  av James

kjører også 17" (205/40) på min Mk1

#238110  av pkgrette

da blir det 17" heller at det ser pent ut enn at det er brukenes:P eller skal ikke kjøre så jævla fort alike vel takker for svar:D:D:D noen som vet om noen pene felger 4 på 100 inpress 38 med kant=? må ha kant:P :P

#238163  av James

pkgrette skrev:da blir det 17" heller at det ser pent ut enn at det er brukenes:P eller skal ikke kjøre så jævla fort alike vel takker for svar:D:D:D noen som vet om noen pene felger 4 på 100 inpress 38 med kant=? må ha kant:P :P
hmm... sikkert en del å velge mellom her, men har selv 17" BBS RX felger som jeg syns klær bilen veldig bra. Får litt sånn "oldschool look" på den visst du skjønner :P er ikke så mye kant på de, men litt er det :wink:
Skal få senket bilen imåren så kan få lagt ut noen bilder over helgen på hvordan de ble med 35mm senking. Gleder meg!

et par bilder av hvordan felgene ser ut:

http://www.ts-ogn.no/phpBB2/viewtopic.p ... 4&start=45

#238229  av Terjen

Har 8 og 9x17" på min. P.g.a. at jeg har 25mm spacere både foran og bak, tilsvarer det ET 5 foran og ET 0 bak :D. Har forresten bare modda litt på innerskjermen foran, trengte altså ikke å fjerne den. Men bør jo ha ca ET30 foran og bak hvis du ikke har breddere skulle jeg tro.

#238273  av pkgrette

takk for svar da var felga kommet di var drit gromme ikke så mye kant da:D men bilder kommer:D svart senter bling kant:D:D