TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• visualisering av ruskogen

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#237033  av demon

ikke bare er det planer om å bygge ut de har faktisk begynt helt i sør enden av banen (enden av sletta) MEN de har støtt på noe forhistoriske ruin greier eller.no så det spørs vel hvor kjapt de får lagt asfalt der. :P

#237151  av Kilgallon

2fastgt4 skrev:folk hører mye.

så da legger jeg like gjerne til det jeg har hørt.

det skal bli samme standard som på en formel 1bane,men det skal ikke skjøres formel 1 race der :wink:

noen som vet fakta om dette?
Har selv hørt og lest det samme. Banen skal bli godkjent for formel 1.

#237242  av milcom

Kilgallon skrev:
2fastgt4 skrev:folk hører mye.

så da legger jeg like gjerne til det jeg har hørt.

det skal bli samme standard som på en formel 1bane,men det skal ikke skjøres formel 1 race der :wink:

noen som vet fakta om dette?
Har selv hørt og lest det samme. Banen skal bli godkjent for formel 1.
Det samme er ACR (så vidt jeg har forstått), å der er det jo lov å kjøre me vanlige gatebiler;)

#238278  av WireD

Hehe, tror vi skal legge hysteriaen på hylla, det er kun formel 1 testing de får banen godkjennt for. Fullverdige F1 LØP er noe helt annet :wink:

Les mer på

http://www.rudskogen.no/asp/sider.asp?m ... 2&sideID=0

Og ja, gatebil bringer inn UFATTELIG mye penger, både for rudskogen motorsenter(ikke bare gatebil-løpene, men alle klubbene som leier banen på bakgrunn av at de har vært på rudskogen i.f.m gatebil), og ikke minst for lokalsamfunnet(butikker, bensinstasjoner, hytte/camping/hotellutleie, idrettsklubber osv osv osv), at ingen i sine rette sinn ville finne på å stoppe gatebil på rudskogen. :)

Med tanke på hva slike arrangementer har å si for små bygder:

For de som er litt inne i terrengkjøring her, så vet de sikkert at kjørefeltet på Rena, blir stengt grunnet en idiot av en fylkesmann(tror det var det) er et grønnt-tryne fra SV eller noe, som har fått det for seg at motorferdsel i OPPKJØRTE terrengfelt brukt av forsvaret før, er fy fy, og må forbyes.
Til info, så er SAMTLIGE helger i vår, sommer og høsthalvåret booket av terreng-klubber av ulike slag. De har lagt igjen så ufattelig mye penger i lokalsamfunnet Rena, og nå kommer Rena(butikkene, hytte/campingutleie osv, og til slutt også befolkningen) til å svinne hen skal dere se. Ordføreren i Rena, kommunen, miljøansvarlige i kommunen, ALLE er for kjørefelt på Rena, men det er EN mann som har lagt ut på et korstog for å få slutt på dette, og han har klart det... :roll:

#238298  av grimfer

Det stemmer at Rudskogen har ambisjoner om å bli godkjent for formel 1 testing. Men noen F1 løp blir det ok neppe der.

#238333  av kghaas

og som dere sikkert vet, fikk de 70m nok i tillskudd for å bygge den nye banen. Byggestart er utsatt ett år. Det sies også at for å kjøre hele banen, ikke bare en av sløyfene så må du ha bur i bilen pga farten.

Slik jeg ser det blir det ennå større muligheter for bilklubber, banekvelder osv..

sjekk forøvrig ur denne linken for de som vil trene på PC dagens bane(når den er klar):
http://www.rfactorcentral.com/detail.cf ... 0Motorpark