TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Fjerne belte-varsler pÃ¥ avensis t25.

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #238009  av celicat23

Fikk en "oppskrift" for hvordan og skru av den "¤&¤%# varsel-lyden for at du ikke har på deg sikkerhetsbelte i avensis t25 i dag - men det fungerte ikke (på min ivertfall...)

Noen som sitter med den riktige fremgangsmåten?

For ordensskyld så er det dette jeg ble opplyst om:

- Pass på at det står "ODO" i det lille displayet under speedomenter (det som skifter mellom ODO, TRIP A, TRIP B)

- Skru av tenning

- Press og hold inne knappen du bruker for og skifte mellom ODO, TRIP A, TRIP B

- Skru på tenning og fortsett holde knappen inne i 10 sekunder

- Sett på deg sikkerhetsbelte

- Slipp knappen

Da skulle det komme opp ett valg i displayet om og skru av den plagsomme lyden - men akk, nei :(

Anyone?

(nei takk, ingen diskusjon om hvor dumt det er og ikke bruke belte osv osv)

#238015  av supraboy

Det er feil måte ja.

Trinn1. Tenning på
Trinn2. Innen seks sekunder press inn odo/trip knapp i ti sekunder eller mer og sett deretter belte i låsen på førersiden UTEN og slippe odo/trip knappen.

etter det får du et et valg og kan sette den i on eller off. ved å velge bruk odo/trip knappen.

Men kopler du fra batteriet engang så må du gjøre det på nytt.

Har brukt denne metoden på mange taxi biler. dennne her gjelder bare avensis og rav 4.

#238016  av csstian

Skulle stemme det.Har gjort det noen ganger.Men jeg skjudde tenning på så trykte jeg på knappen når odo var oppe,så holde i min 10 sek å slippe.Da skal det komme opp on og off i displeiet.

#238017  av supraboy

sitter med arket foran meg så det bør stemme. :D

#238031  av celicat23

Takker!!!

"Tenning på - ODO knappen i 10 sekunder - tre inn beltet" fungerte. Fikk da opp med en gang på displayet om jeg ville ha lyden fra helvete på eller av.

Deeeeeeeeilig.
Sist redigert av celicat23 den 02 mai 2007 20:45, redigert 1 gang totalt.

#238032  av Christian

Litt OT, men jaggu er det godt å ha "gamletypen" sikkerhetsbelter :lol:

#238092  av Carina_E

den der skal jeg prøve i neste pause også ja.. 8)
har iritert meg noe grenseløst mye...... :evil:
Skal bli deilig å slippe det h......tes bråket hver dag...
Har brukt den nesten som vekkerklokke jeg da.. hehe..

#238133  av BrennaRacing

Er det ikke like greit å bare bruke belte a, i stede for å sitte å irritere seg over lyden :D

#238135  av celicat23

BrennaRacing skrev:Er det ikke like greit å bare bruke belte a, i stede for å sitte å irritere seg over lyden :D
Etter og ha betalt veiavgift, forsikring, bensin og den latterlige summen bilen kostet - da skal jeg F**N ikke sitte ukomfortabelt i bilen nei!!! :)

#238338  av lexusmann

Pleier å sitte ganske så komfortabelt MED beltet på...selv i den gamle rollan min... :wink:

#238482  av kennethx

Man må da ha lov å dø i trafikken uten å plages av en helvetes pipelyd fordi man ikke har beltet på vel?? :roll:

#238509  av celicat23

kennethx skrev:Man må da ha lov å dø i trafikken uten å plages av en helvetes pipelyd fordi man ikke har beltet på vel?? :roll:
Plutselig fikk jeg sånn flashback til åndssvake krangler med diverse sippete kvinnfolk jeg har vært sammen med... Uff.

(se, jeg kan være konstruktiv og bidra positivt til en tråd jeg også :roll:)

#238565  av chris

celicat23 skrev:
BrennaRacing skrev:Er det ikke like greit å bare bruke belte a, i stede for å sitte å irritere seg over lyden :D
Etter og ha betalt veiavgift, forsikring, bensin og den latterlige summen bilen kostet - da skal jeg F**N ikke sitte ukomfortabelt i bilen nei!!! :)
Sitter du ukomfortabelt i bilen hvis du har på deg beltet??? Hva, ligger du i bilen og kjører, eller har du rånestilling (sitte halvveis over i passasjersetet) ??

Nei, hvis du dropper bilbeltet fordi du "har betalt veiavgift, forsikring .. osv .. " , så har du seriøse problemer, helt ærlig. Med sånne holdninger burde du faktisk ikke ha førerkort engang. Null sympati herfra om du kræsjer. Da kommer bare en "vel fortjent" fra min side.

Hilsen fra en som lever i dag takket være bilbelte.......

#238578  av lexusmann

Word...

#238713  av celicat23

chris skrev:Sitter du ukomfortabelt i bilen hvis du har på deg beltet??? Hva, ligger du i bilen og kjører, eller har du rånestilling (sitte halvveis over i passasjersetet) ??
Sitter helt normalt i sete. Bilbelte føles ukomfortabelt selv da. Ser at du har problem med at andre opplever ting anderledes enn deg selv, men du får prøve og overleve selv om ikke alle er, eller mener det samme, som deg.
chris skrev:Nei, hvis du dropper bilbeltet fordi du "har betalt veiavgift, forsikring .. osv .. " , så har du seriøse problemer, helt ærlig. Med sånne holdninger burde du faktisk ikke ha førerkort engang. Null sympati herfra om du kræsjer. Da kommer bare en "vel fortjent" fra min side.
Det er så mye dumt og nedlatende i innlegget ditt der, så svarer det med noe i akkurat samme tone, men kortet ned til klar tekst: idiot.
chris skrev:Hilsen fra en som lever i dag takket være bilbelte.......
Er vel det som gjør at du føler deg overlegen ovenfor andre som ikke bruker belte da? Gratulerer :roll: