TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • TOYOTA F1 bilen

  • Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #238334  av Mr2Even
 
Toyota F1 bilen :

Overall weight: 600kg including driver and camera
Horsepower: Approximately 740bhp
Revolutions: Maximum 19,000rpm, as required by FIA rules.

Dette går nok unna! 8)
Må være drømmejobben å kjøre denne :)

Bilde

http://www.toyota-f1.com/public/en/f1car/tf107.html

 #238367  av Larsen
 
De begynner å bli ganske "svake" de motorene nå iforhold til hva det var før.

 #238382  av Stiansen
 
Larsen skrev:De begynner å bli ganske "svake" de motorene nå iforhold til hva det var før.
Var de ikke opp mot 900 hk for et par år tilbake da?

Men sinnsykt alikevel.. 740 hk på 600 kg.. Og 19 000 omdreininger.. :D

 #238397  av Larsen
 
Stiansen skrev:
Larsen skrev:De begynner å bli ganske "svake" de motorene nå iforhold til hva det var før.
Var de ikke opp mot 900 hk for et par år tilbake da?

Men sinnsykt alikevel.. 740 hk på 600 kg.. Og 19 000 omdreininger.. :D
Mente det jeg også, men det har vist kommet nytt regelment om v8 og 2.4 liter.

Gullalderen var jo på midten av 80 tallet da turbo motoren var tillatt :D

 #238398  av CelicaGT
 
Bilen er tydligvis ikkje bra nok, siden dei ikkje vinner løp ;-)
(kan vere at dei som kjører dei ikkje er heilt i eliten :roll: )

 #238409  av Mr2Even
 
Larsen skrev:De begynner å bli ganske "svake" de motorene nå iforhold til hva det var før.
Nå veide jo bilen mye mer før også er nok teknologien i motoren og i bilen på et helt annet plan enn før 80 åra.. så svak er den nok ikke vel :?

 #238436  av Stiansen
 
Mr2Even skrev:
Larsen skrev:De begynner å bli ganske "svake" de motorene nå iforhold til hva det var før.
Nå veide jo bilen mye mer før også er nok teknologien i motoren og i bilen på et helt annet plan enn før 80 åra.. så svak er den nok ikke vel :?
Jepp, du sier noe der.. Vi har nok kommet en del lenger.. Er ikke bare føreren som kjører lengre :wink:

 #238464  av Larsen
 
Skal ikke klage på at det er dårlig. Fjæring og aerodynamic er nok kommet langt siden 80 tallet, men hvis du sammenligner spesifikasjonene så er ikke de nye så imponerende.


Her er spec fra en bmw 1500cc motor på 80 tallet. Disse bilene veide da 580 kg...
Bilde

 #238470  av sleeper
 
5.5kg trykk! DA begynner vi og snakke overladning på høyt plan! :lol:

 #238473  av Andy_Celica
 
sleeper skrev:5.5kg trykk! DA begynner vi og snakke overladning på høyt plan! :lol:
og 11500 rpm, tenk å hatt den motoren i noe annet da :D

 #238485  av kennethx
 
5.5kg faktisk...hehe....hva skal man si liksom..... :lol: God said...let there be boost....and there was boost...

 #238493  av sindrejl
 
celica_st185 skrev:Fy faen så rått å hatt en slik motor :) varer nok ikke lenge da....
varer som oftest (ikke alltid det engang) et løp med hardkjøring :D

 #238547  av Stiansen
 
5,5.. Dæven.. 1300 hk på 580 kg :P Says it all :wink:

 #238550  av Larsen
 
Morsomme er at det er på 1500cc. Så et program på discovery for en stund siden om det. Der sa de at BMW faktisk kjøpte opp brukte 1500cc motorbolker fra vanlige bmw'er til formel 1. De mente vist at hvis den ikke var sprekt etter 100'000 km så ville den ikke gå istykker under et løp heller....