TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • TOYOTA F1 bilen

  • Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

 #238564  av chris
 
Stiansen skrev:
Larsen skrev:De begynner å bli ganske "svake" de motorene nå iforhold til hva det var før.
Var de ikke opp mot 900 hk for et par år tilbake da?

Men sinnsykt alikevel.. 740 hk på 600 kg.. Og 19 000 omdreininger.. :D
Det sies at Ferrari var på bortimot 1000hk.

 #238606  av Stiansen
 
chris skrev:
Stiansen skrev:
Larsen skrev:De begynner å bli ganske "svake" de motorene nå iforhold til hva det var før.
Var de ikke opp mot 900 hk for et par år tilbake da?

Men sinnsykt alikevel.. 740 hk på 600 kg.. Og 19 000 omdreininger.. :D
Det sies at Ferrari var på bortimot 1000hk.
Oki, kan godt hende det ja :wink:

 #238827  av inzane2012
 
Larsen skrev:Morsomme er at det er på 1500cc. Så et program på discovery for en stund siden om det. Der sa de at BMW faktisk kjøpte opp brukte 1500cc motorbolker fra vanlige bmw'er til formel 1. De mente vist at hvis den ikke var sprekt etter 100'000 km så ville den ikke gå istykker under et løp heller....
di brukte blokka fra den gamle bmw 2000 turboen...
og ikke nok med at den skulle ha rullet over 100k, men den stod ute i vær og vind en periode, og di som jobbet på fabrikken pleide å stikke ut å pisse på di :shock: :shock: :shock: , vist nok for å gjøre di bedre;) hehe

 #238843  av Mr2Even
 
chris skrev:
Stiansen skrev:
Larsen skrev:De begynner å bli ganske "svake" de motorene nå iforhold til hva det var før.
Var de ikke opp mot 900 hk for et par år tilbake da?

Men sinnsykt alikevel.. 740 hk på 600 kg.. Og 19 000 omdreininger.. :D
Det sies at Ferrari var på bortimot 1000hk.
Håndteringsevnen var nok ikke så bra da.. jeg mener bilen var sikkert ikke så lett å håndtere når bilen hadde så mye som 1000hk, kanskje derfor de har gått ned på power, antall hk ?

 #238909  av jumbo
 
Teknisk sett er epoken med aller raskeste F1-biler såpass nytt som bare 3-4 år siden.

Selv med rillede dekk, langt mer restriktive krav til vinger og øvrig aerodynamikk enn i foregående sesonger, samt strengere krav til motorer, ble så godt som samltige av dagens gjeldende rundetidsrekorder satt i de to sesongene.

Uansett har årets sesong vært en utrolig positiv overraskelse. Toppen er jevnere enn noensinne, det eneste skåret i gleden er at det er noe tydeligere skille mellom de to topp-teamene og ned til resten, med et lite unntak hos bmw.

Gleder meg som en unge til neste år da det innføres standariserte ECUer og traction control etc nok en gang blir forbudt.

Go Hamilton!