TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Lexus IS200 med turbo, noen med erfaring der?

• Diskusjon og spørsmÃ¥l om Lexus
Diskusjon og spørsmål om Lexus
 #238683  av Neo

Jeg og en kompis som har samme bil driver og småprater litt om turbo til is'en. Han har undersøkt litt og vi kunne ifølge han få turbo ferdig montert på bilen for 30000kr. ca 0.5 ladetrykk og rundt 250 hk. Men er fremdeles litt skeptisk, etter mine erfaringer når det gjelder turbo så må stempel og stempelringer og div byttes. Men ifølge dem han pratet med trenger man ikke det på så lavt ladetrykk, motoren skal vist tåle en oppgradering på 100 hk uten problem.

Hva mener dere? :D

#238819  av lexusrider

Den bør nok tåle 0,5 bar ja... 30 000kr går vel det visst ein gjer ein del sjølv... har tenkt på gjera det samma sjølv

men 250 hk er vel litt mykji å håpe.. vil e tru..

husker ikke hvor mye ladetrykk tte-kompressorkitet har.. men det gjer jo berre 204hk... er vel 0,3-0,4 bar trykk meinar eg å hugse...

#238824  av Neo

lexusrider skrev:Den bør nok tåle 0,5 bar ja... 30 000kr går vel det visst ein gjer ein del sjølv... har tenkt på gjera det samma sjølv

husker ikke hvor mye ladetrykk tte-kompressorkitet har.. men det gjer jo berre 204hk... er vel 0,3-0,4 bar trykk meinar eg å hugse...
Akkurat, så man trenger ikke bytte noe motordeler på så liten turbo? Mener ladetrykket på kompressor er 0.5 bar. Kan hende 250 hk var litt mye, men man får vell mer hk av turbo enn kompressor

#238831  av lexusrider

Neo skrev:
lexusrider skrev:Den bør nok tåle 0,5 bar ja... 30 000kr går vel det visst ein gjer ein del sjølv... har tenkt på gjera det samma sjølv

Akkurat, så man trenger ikke bytte noe motordeler på så liten turbo? Mener ladetrykket på kompressor er 0.5 bar. Kan hende 250 hk var litt mye, men man får vell mer hk av turbo enn kompressor
nei det burde funke å ikkje skifte motordeler med det ladetrykket... er jo org innvendig me tte-kitet så..

antall hk kommer ann på feks mengda luft turbo/kompressor leverer, bensintilførsel, tening, flow i systemet osv osv.

henter jo hester på porte topp, sikre lav nok lufttemp (intercooler), bruke ein ettermarknads sprut (elecromotiv, autronic, feks)....
så det er sikkert ikkje umuleg, å få ut 250 på 0,5bar, men det må ein nesten prøve for å finne ut...

#238837  av Neo

lexusrider skrev:
Neo skrev:

nei det burde funke å ikkje skifte motordeler med det ladetrykket... er jo org innvendig me tte-kitet så..

antall hk kommer ann på feks mengda luft turbo/kompressor leverer, bensintilførsel, tening, flow i systemet osv osv.

henter jo hester på porte topp, sikre lav nok lufttemp (intercooler), bruke ein ettermarknads sprut (elecromotiv, autronic, feks)....
så det er sikkert ikkje umuleg, å få ut 250 på 0,5bar, men det må ein nesten prøve for å finne ut...

Nei det er sant du sier noe der. Skulle tro at utskifting ikke er nødvendig, det var det vi fikk bedskjed om å. Du har og tenkt og gjøre det, hvor skal du skaffe turbo? Montere turbo kan man vell gjøre selv, om man kan det da

#238852  av lexusrider

tja.. har jo lyst te det da... har eit par andre bilproskjekt og.. men :D

Turbo kjøper e vel hos protrim.. sannsynlegvis... bra priser der..

har du sett noen som har satt turbo på is 200 ?? bortsett frå nicoloco...

#238860  av Neo

lexusrider skrev:tja.. har jo lyst te det da... har eit par andre bilproskjekt og.. men :D

Hva slags prosjekt holder du på med? :D .. Selv driver jeg på med anleggsprosjekt nå, er snart ferdig.. Nej har ikke sett noen med turbo, bare jeg og en kompis så langt så prater om og montere. Men som du sier, har fryktelig lyst og montere :D

#238874  av lexusrider

Neo skrev:
lexusrider skrev:tja.. har jo lyst te det da... har eit par andre bilproskjekt og.. men :D

Hva slags prosjekt holder du på med? :D .. Selv driver jeg på med anleggsprosjekt nå, er snart ferdig.. Nej har ikke sett noen med turbo, bare jeg og en kompis så langt så prater om og montere. Men som du sier, har fryktelig lyst og montere :D
proskjekt og proskjekt... driv no å fikser ting.. ein av bilene her: http://www.bilgalleri.net/html/gal_visbil.asp?ID=3278
den andre er det ikkji gjort noko me så det er ikkji verdt å nemne vel... gammel opel det og.. coupe det da:)

anlegg seie du.. noen bilder du har lagt ut noe sted enn? enn va har du gjort??

#238881  av Neo

lexusrider skrev:
Neo skrev:

proskjekt og proskjekt... driv no å fikser ting.. ein av bilene her: http://www.bilgalleri.net/html/gal_visbil.asp?ID=3278
den andre er det ikkji gjort noko me så det er ikkji verdt å nemne vel... gammel opel det og.. coupe det da:)

anlegg seie du.. noen bilder du har lagt ut noe sted enn? enn va har du gjort??
Stilig bil :) .. noe mer du skal gjøre med den? Nei har ikke lagt ut noe enda, får sveiset ferdig stålrørene imorgen til forsterkeren så skal jeg lakkere dem. Er alt som gjenstår, så tenkte jeg skulle legge ut bilder når det var ferdig og høre hva dere andre her syns :D Er ikke noe ekstrembygg da, men tror det blir veldig bra

#238903  av lexusrider

ja det er bra:) legg ut bilder du... men dette har vel blitt litt offtopic kan du si..

hmm...

#238940  av csstian

Du trenger ikke å bytte stempel å råder før du går opp mot 0,7-0,8. Er rådene som er det svaksete legget der.TTE kompressoren lader med 0,3 men får reimhjul til 0,5 og 0,7. Kjøpte et reimhjul hos alpinelexus å han hadde bremset sin bil til 226 hk på hjulene med 0,4 i laddetrykk.Men var ikke tte kompressor.Har planer om 0,7 på min men må da bytte dyser,bensinpumpe å montere emanager.Å da vil jeg tro å håpe man nermer seg 250 på hjulene.Men det finner men ut etter en tur til Bjørnstad bil.Så håper stempel å råder holder,for di kostet mye peng.

#238943  av Syns

Hvordan er det med turbo/kompressor med automatkassa? Noen som vet?

#238949  av Neo

csstian skrev:Du trenger ikke å bytte stempel å råder før du går opp mot 0,7-0,8. Er rådene som er det svaksete legget der.TTE kompressoren lader med 0,3 men får reimhjul til 0,5 og 0,7. Kjøpte et reimhjul hos alpinelexus å han hadde bremset sin bil til 226 hk på hjulene med 0,4 i laddetrykk.Men var ikke tte kompressor.Har planer om 0,7 på min men må da bytte dyser,bensinpumpe å montere emanager.Å da vil jeg tro å håpe man nermer seg 250 på hjulene.Men det finner men ut etter en tur til Bjørnstad bil.Så håper stempel å råder holder,for di kostet mye peng.
Såpass ja, har ikke tenkt og hente ut så mye at jeg må bytte stempel og råder. Bare for og få litt mer guffe, som du sier skal man begynne og bytte mange deler for og få mer effekt blir det fort penger. Da skal jeg serriøst begynne og vurdere turbo til bilen, fått runt 210-220 hk hadde blitt nice :D ..