TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Oljebytte IS200

• Diskusjon og spørsmÃ¥l om Lexus
Diskusjon og spørsmål om Lexus
 #238113  av csstian

Neo skrev:
Geir skrev:
Neo skrev:Vet dere ca pris på mellom/ettersynservice på ca 120 km? er vell bare oljeskift og sånt som gjøres da
Jeg betalte 2674,- for mellomservice, og da ble følgende gjort i følge fakturaen:

- Skiftet 2 skiltlyspærer
- Skiftet pusserblader
- Demontert\montert og avballansert hjul (dette ba jeg om selv)
- Kontrollerte starter (dette ba jeg om selv)
- Arbeidslønn

Deler:

- Oljefilter
- Pakning
- Pusserblad
- Pusserblad
- Syntetisk motorolje
- Spylervæske

Takker for svar :D .. ifølge han jeg kjøpte bilen hos ble hovedservice tatt i fjor sommer på 120 km da alle feil å mangler ble tatt, blant annet nye bremser osv.. men jeg finner ikke den igjen i servicehefte. Kan det ha blidd avglemt? Jeg går med den tankegangen at en mann som har enn sånn bil ikke lyver anngående service.
Er servicen tatt på Toyota så har di ivertfall historikk på alt som er gjort på bilen hos Toyota
 #238128  av Neo

csstian skrev:
Neo skrev:
Geir skrev: Jeg betalte 2674,- for mellomservice, og da ble følgende gjort i følge fakturaen:

- Skiftet 2 skiltlyspærer
- Skiftet pusserblader
- Demontert\montert og avballansert hjul (dette ba jeg om selv)
- Kontrollerte starter (dette ba jeg om selv)
- Arbeidslønn

Deler:

- Oljefilter
- Pakning
- Pusserblad
- Pusserblad
- Syntetisk motorolje
- Spylervæske

Takker for svar :D .. ifølge han jeg kjøpte bilen hos ble hovedservice tatt i fjor sommer på 120 km da alle feil å mangler ble tatt, blant annet nye bremser osv.. men jeg finner ikke den igjen i servicehefte. Kan det ha blidd avglemt? Jeg går med den tankegangen at en mann som har enn sånn bil ikke lyver anngående service.
Er servicen tatt på Toyota så har di ivertfall historikk på alt som er gjort på bilen hos Toyota
Jeg skulle tro det ja. Skal sende dem en mail eller ringe dem og høre. Jeg hørte på toyota her oppe i tromsø men dem fant ingenting. Men jeg tror servicer er tatt på lexus verkstedet i oslo for jeg kjøpte bilen i oslo.

.

#238376  av Neo

hmm, liker ikke det jeg fikk vite :( . siste service som er registrert var på 90000 km. ingen servicer at tatt siden da.. bilen kan jo sefølgelig ha vært inne på verksted men det er ikke komment med i boken. kanskje litt smart og få tatt en service da.
 #238733  av Geir

Neo skrev:hmm, liker ikke det jeg fikk vite :( . siste service som er registrert var på 90000 km. ingen servicer at tatt siden da.. bilen kan jo sefølgelig ha vært inne på verksted men det er ikke komment med i boken. kanskje litt smart og få tatt en service da.
Det eneste som er sikkert er at det er billigere å ta en "dyr" service hvor en del byttes, enn å risikere havari.
 #238783  av Neo

Geir skrev:
Neo skrev:hmm, liker ikke det jeg fikk vite :( . siste service som er registrert var på 90000 km. ingen servicer at tatt siden da.. bilen kan jo sefølgelig ha vært inne på verksted men det er ikke komment med i boken. kanskje litt smart og få tatt en service da.
Det eneste som er sikkert er at det er billigere å ta en "dyr" service hvor en del byttes, enn å risikere havari.
ja det har du rett i :D .. skal og høre imorgen på pris og få en time. Vet du hva 120 km servicen koster?
 #238873  av Geir

Neo skrev:ja det har du rett i :D .. skal og høre imorgen på pris og få en time. Vet du hva 120 km servicen koster?
Siden den første servicen bilen tok her i Norge og i mitt eierskap var mellomservice på 135k km, så vet jeg ikke dessverre. Jeg er litt spent selv siden den skal på hovedservice på 150k km. Over 6000, tipper jeg. Minst. Spørs hva som byttes o.l.

#238880  av lexusrider

hmm bare deler til 150k service koster 4700kr og det er uten utvendige reimer på motor og all olje... hmm men trenger jo ikkji skifte det meste tå delene før enn på 300k da så..

noen som har service skjema dei kan legge ut??

#238888  av Neo

lexusrider skrev:hmm bare deler til 150k service koster 4700kr og det er uten utvendige reimer på motor og all olje... hmm men trenger jo ikkji skifte det meste tå delene før enn på 300k da så..

noen som har service skjema dei kan legge ut??
Det er såpass priser ja, koster og være kar ja :).. Service skjema er det dårlig av, har bare det som står i boken

#238889  av lexusrider

hehe koster å vera kar ja hehe:)

men er det noen andre som har skjema ??

#238923  av Geir

lexusrider skrev:hehe koster å vera kar ja hehe:)

men er det noen andre som har skjema ??
Jeg kan få frem et skjema i Autodata. Skal se om jeg kan få lagt det ut her på en eller annen måte. Printscreen blir egentlig litt tungvint.

#248642  av Darkstar

Hva er Service intervallene på IS 200? Og på hvilken km er hovedservice?

#248657  av csstian

oljeskift hver 15000 eller en gang i året. å hovedservice hver 30000.

#248728  av Geir

Jeg kan anbefale http://www.stjerneservice.no på det varmeste. Knallgod service, kjapp levering og billig kvalitetsolje!

Så fort det blir sol nå skal jeg bytte olje. Herlig ;)

#250902  av Geir

Hvilken rørebøtte er det som har funnet plassen til oljefilteret på IS'en? Det hadde vært greit om det var litt lettere å komme til!

Har dere noen tips til å få dette av enklest mulig? Jeg har verktøy til å skru filteret, men....argh :wink: