TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• 126 i 80-sone

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #238930  av jumbo

= 10 laken og 7 måneder uten lappen, jippi og takk skarru faen meg ha hehe

Lite spørsmål til dere som har vært i denne situasjonen før:

Jeg skal søke om redusert tid på medisinsk grunnlag (faktisk et reellt et)... noen som aner hvor slikt skal sendes?

Og hvem/hva kontakter man for å faktisk få igjen lappen når tiden er inne?
 #238934  av Johansen

jumbo skrev:= 10 laken og 7 måneder uten lappen, jippi og takk skarru faen meg ha hehe

Lite spørsmål til dere som har vært i denne situasjonen før:

Jeg skal søke om redusert tid på medisinsk grunnlag (faktisk et reellt et)... noen som aner hvor slikt skal sendes?

Og hvem/hva kontakter man for å faktisk få igjen lappen når tiden er inne?
Angående redusert tid er dem ganske streng på, men søknad/brev skal vertfall sendes til politiet.

Hvis i dette tilfelle du må kjøre opp på nytt, er det lurt å søke om og få ta teoriprøven før sperrefristen er ferdig. Så du kan få oppkjøring på dagen den er ferdig.

Mvh Ole

#238935  av tommis

Hadde 123km/t i 80ien en gang. Og fikk 5mnd og 9000 i bot.

Forhørete meg om redusert tid, men fikk det ikke.

#238951  av jumbo

Vet det er ganske vrient å søke, men tror jeg har en rimelig god "angle".

http://www.lovdata.no/cgi-wift/ldles?do ... -1660.html

"Ved fastsettelsen av perioden for tap av førerett mv. skal det legges vekt på den virkningen tap av føreretten antas å ville få for innehaveren, såfremt virkningen fremstår som vesentlig mer byrdefull enn det som normalt kan påregnes."

Jeg kan dokumentere (fra lege) at den økte aktiviteten mangel på bil nødvendigvis medfører har god sannsynlighet for å kunne gi meg tilbakefall og nye år som arbeidsufør. Tror og håper det burde veie ganske tungt. Det dreier seg altså ikke om at mangel på bil hindrer meg i å jobbe nå men at det har fare for å gjøre meg arbeidsufør langt utover den tapsperioden jeg er idømt.

Skal nå prøve meg hvertfall, har ingenting å tape på det.
 #238957  av jumbo

Johansen skrev:Hvis i dette tilfelle du må kjøre opp på nytt, er det lurt å søke om og få ta teoriprøven før sperrefristen er ferdig. Så du kan få oppkjøring på dagen den er ferdig.
Det fremgår ingenting om det i brevet jeg mottok så antar svaret er nei. Dette skal konkret opplyses om og være en del av grunnlaget jeg skal vurdere før jeg velger om jeg vil vedta straffen eller ikke, så tviler på om de kan komme dragende med det på noe senere tidspunkt.

Ei er det vel heller spesielt relevant i slike saker som dette - man bryter jo ikke fartsgrensen fordi man ikke skjønner hva de betyr - og dermed gir det jo ei heller mening å skulle bevise at man nå "har skjønt det"

#238961  av toyota_mr2

har du fåt breve hjem der du skal skrive under?? vis du ikke ha jort de så tar du breve med til stasjonen så klager du å syter så kan de hjelpe
når jeg mista den så sa jeg til han at vis jeg mister den i 5 månedre så har jeg ikke jobb for jeg er under prøvetid å trenger lappen i jobben å de har han ikke kapasitet eler mulighet for å sjeke så de kan hjelpe jeg fik vertfal mindre måneder for de lykke till vet vor drit de er

#238963  av jumbo

Hadde ikke tid nok før fristen til å gjøre noe før jeg måtte sende inn svar så var på ingen måte aktuelt å ikke vedta forelegget og 7 mndr. Gidder ikke risikere en masse rettsomkostninger og styr når jeg kan unngå det.

Kommer til å søke om å få vedtaket på 7 måneder revurdert etterhvert. Er uansett et lensmannskontor på andre siden av landet som har denne saken så er liksom ikke bare å møte opp hehe. Det jeg egentlig prøver å finne ut er hvem man skal søke til, lokalt lensmannskontor/politistasjon eller det kontoret som har gjort bestemmelsen i første omgang.

#239063  av inzane2012

så det er ikke bare meg som har fått ett heller ublidt møte med onkel i det siste nei:) hehe...ble tatt i laserkontroll her i går kveld, 74 i 50 sona...76kmt så hadde nok lappen min og ryki, holdt nesten på å få bot for å kjørt inn en plass der det ikke var lov og, men siden jeg gikk med på at det var jeg som kjørte bilen da den ble målt og alt det tullet så slapp jeg unna med "bare" 6500 spenn og ikke 11000 som det kunne blitt...

og ikke nok med det, men trur dere ikke purken som stod der og skreiv bota viste seg å kjenne godt til besteforeldra mine??? helt fuckings utrulig!

#239071  av lasse

Søstra mi har akkurat fått tilbake lappen etter 5 mnd uten, 129 i 80 sone, 9000,- i bot, hun skulle egentlig miste lappen i 7 mnd, hun måtte møte i retten da, men det var ikke noe hun valgte selv, hun ble bare innkalt.

#239091  av jumbo

lasse skrev:Søstra mi har akkurat fått tilbake lappen etter 5 mnd uten, 129 i 80 sone, 9000,- i bot, hun skulle egentlig miste lappen i 7 mnd, hun måtte møte i retten da, men det var ikke noe hun valgte selv, hun ble bare innkalt.
Ja, akkurat det kommer helt an på hva slags humør politiadvokaten som behandler saken har for dagen...

Kan jeg spørre hvordan hun fikk redusert til 5 fra 7?

#239162  av hovik

Sikker på at du ikke på klage på utmålinga av hastigheten ? Det er som regel en grei måte å få hele saken ut av verden. Politiet har klare instrukser på hvordan hastighetsmåling skal foregå, men det er veldig ofte disse brytes.

Et annet alternativ er å få arbeidsgiver til å skrive/dokumentere at du trenger lappen for å utføre daglig arbeide. Det halverer fort tida du er uten lappen.

#239167  av jumbo

Jeg gadd ikke bestride målingen, hadde rett og slett ikke grunnlag for det.

Har ikke mulighet til å skryte på meg arbeidsvarianten heller, men skal som nevnt prøve på medisinks grunnlag så fort jeg får fatt i legen min.

Ellers har jeg gode arbeidskollegaer! (se vedlegg)

Denne hang på døra når jeg kom hjem etter ei uke ferie :lol:

Tullingen som stikker ut av sideruta på MR2en er undertegnede btw, med et skikkelig forundringstryne :D
Vedlegg
ForFort.jpg
ForFort.jpg (49.93 kiB) Vist 220 ganger
Sist redigert av jumbo den 07 mai 2007 19:28, redigert 1 gang totalt.

#239211  av Plenty

Det er bare å prøve... For endel år siden ble jeg stoppet med corollaen('90, 1.6xli) i 74 i 40 sone. Det som var clue der var at de som målte meg satt 210m etter et rødlys, der jeg var "uheldig" å stå først. De målte med 100m avstand hvilket vil si at jeg brukte 110m på å komme opp i 74km/t. Jeg sådde tvil i at dette ikke var mulig, og at når jeg passerte målerne så var apparatet allerede plassert i fanget. :?

Jeg møtte ihvertfall opp i retten og fikk redusert fra 8000 til 5000,- og fra 5mnd til 2,5 mnd. Men det var ei i politiet som fikset det etter dommen, for han i retten hadde "dømt" meg på forhånd, og bare skrev ned noe uten å høre hva jeg haddeå si.... da blir ihvertfall jeg pissed.

#239256  av lasse

jumbo skrev:
lasse skrev:Søstra mi har akkurat fått tilbake lappen etter 5 mnd uten, 129 i 80 sone, 9000,- i bot, hun skulle egentlig miste lappen i 7 mnd, hun måtte møte i retten da, men det var ikke noe hun valgte selv, hun ble bare innkalt.
Ja, akkurat det kommer helt an på hva slags humør politiadvokaten som behandler saken har for dagen...

Kan jeg spørre hvordan hun fikk redusert til 5 fra 7?
Hun dro på med at hun måtte komme seg forbi en lastebil som oset fælt, og at hun hadde en baby i bilen hun ikke ville utsette for eksosen...