TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• resistorer og bensinpumpe rele

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #239186  av aneriks

har byttet motor til turbo motoren men har liksom ikke mere en en kontakt til disse tingene se bilde, er 3 inganger der, må jeg bruke disse? eler er det noen som vet hvor jeg kan koble dem til?
har merket rundt de 3 tingene jeg prater om
blir veldig taknemlig for svar...
Vedlegg
engine01.jpg
engine01.jpg (44.82 kiB) Vist 297 ganger

#239189  av aneriks

celica_st185 skrev:må bruke injector resistorene å bensinpumperele, men ikke bensinpumpemotstanden :)
men du vet ikke hvordan jeg kan finne ut hvor jeg skal koble det har jo bare en stikk men trenger 2

#239193  av aneriks

celica_st185 skrev:har du resistorene til dysene da?
er 2 sånne resistor pakker der og et bensinpumpe rele, så vil jo tro det,
er bare dette som gjenstår så er jeg ferdig så er litt kjedelig at jeg ikke finner ut av det liksom...

#239196  av aneriks

celica_st185 skrev:skal stikke ut i garasjen å se på min bil hvordan stikket ser ut, straks tilbake :)
takk ;)

#239200  av aneriks

celica_st185 skrev:ett rundt stikk med 5 ledninger til dysemotstandene og to til bensinpumperesistorene
jeg har bare et rundt et så vist det er det som skal i dysemotsanden så trenger jeg ikke de andre? eller?

#239238  av aneriks

celica_st185 skrev:Du trenger bensinpumpereleet også, men bare det som slår pumpa av og på, ikke det som veksler mellom 12 og 5 v :)
helt topp,for håper den ene stiken ejg har er den som skal til dyse motstandene da, bensinpumpen kan jeg jo eventuelt legge inn en tvanskjøting på og bare skru den av og på når jeg skal starete..

#239271  av Larsen

Kan jo være farlig det ved en ulykke...

#239275  av Morten

Trenger ikke styre med bensinpumpe motstanden. Du bruker bare oppsett ala gti motoren (som allerede er i bilen, og ferdig kobla orginalt). Den ekstra motstanden skrur du bare av braketten og glemmer (eller lar den stå der ukobla). hehe :wink: Eneste den er til er den 2-trinns pumpe funksjonen, som mange uansett kobler bort.

Edit: og ja, den pluggen du har på ledningsnettet der til dysemotstanden (som du må ha).

#239483  av aneriks

hørtes helt topp ut, gleder meg til og skru og kansje endelig få start på den igjen :D