Er ikke så mye innom forumet her lenger. Men nå må jeg bare ha ut litt frustrasjon, og kanskje jeg kan få noen gode forslag til løsning på problemet i samme slengen.
Har satt inn Nye Simens top feed 750cc Dyser og fuelrail & regulator fra Wolfkatz. Var kanskje LITT forhastet med å få dette på plass, og siden railen ligger slik til at det er så å si umulig å se hullene dysene skal inn i så tror jeg det er blitt teitet til litt skjevt første gangen, altså ikke alle dysene har stått 100% bent nedi hullene. Dette har ført til at 2 av dyse-adapterene som fulgte med og som står på tuppen av dysa ned mot toppen er blitt litt skadet. Deler av metallet på tuppen har bendet seg.
Nå sliter jeg med at motoren suger inn falskluft ved en eller flere av dysene. Resultatet er at motoren går magert og får samtidig ulik mengde bensin på alle cylindere. Ikke gunstig, dermed er bilen ukjørbar på turbotrykk. Ved åsette ECU til å kjøre VELDIG rikt kan man kjøre så lenge det er undertrykk i manefolden, da suger stempelet til seg litt ekstra luft der lekasjen er, men det går forsåvidt greit siden det ikke er snakk om så mye. Under turbotrykk er det vesentlig værre siden trykket da vil føre til at bensinen som dysen skal sprute inn fyker UT der lekasjen er.. sammen med en del av luften som skal inn.. Dette er ikke heldig og fører da til tenningsbank. Dermed er det så å si kun tomgang som funker. Har valgt å la bilen stå intil jeg får ordnet dette.
Det jeg frykter er at det kan ha kommet riper/hakk i kontaktflaten i toppen som skal tette mellom topp og dyse...
I så fall, hvordan får jeg ordnet dette uten å ta av hele toppen? Kan det funke å bruke ekstremt fint sandpapir og pusse ned litt ?
Er vel ikke så greit å komme til der heller... og så er det jo faren for å få metallspon osv inn i motoren...
Litt kinkig situasjon dette her... Står faktisk litt fast! har hatt railen og dysene av og på 5-6 ganger nå, uten å få det tett...
Så nå er gode råd dyre :\
Har satt inn Nye Simens top feed 750cc Dyser og fuelrail & regulator fra Wolfkatz. Var kanskje LITT forhastet med å få dette på plass, og siden railen ligger slik til at det er så å si umulig å se hullene dysene skal inn i så tror jeg det er blitt teitet til litt skjevt første gangen, altså ikke alle dysene har stått 100% bent nedi hullene. Dette har ført til at 2 av dyse-adapterene som fulgte med og som står på tuppen av dysa ned mot toppen er blitt litt skadet. Deler av metallet på tuppen har bendet seg.
Nå sliter jeg med at motoren suger inn falskluft ved en eller flere av dysene. Resultatet er at motoren går magert og får samtidig ulik mengde bensin på alle cylindere. Ikke gunstig, dermed er bilen ukjørbar på turbotrykk. Ved åsette ECU til å kjøre VELDIG rikt kan man kjøre så lenge det er undertrykk i manefolden, da suger stempelet til seg litt ekstra luft der lekasjen er, men det går forsåvidt greit siden det ikke er snakk om så mye. Under turbotrykk er det vesentlig værre siden trykket da vil føre til at bensinen som dysen skal sprute inn fyker UT der lekasjen er.. sammen med en del av luften som skal inn.. Dette er ikke heldig og fører da til tenningsbank. Dermed er det så å si kun tomgang som funker. Har valgt å la bilen stå intil jeg får ordnet dette.
Det jeg frykter er at det kan ha kommet riper/hakk i kontaktflaten i toppen som skal tette mellom topp og dyse...
I så fall, hvordan får jeg ordnet dette uten å ta av hele toppen? Kan det funke å bruke ekstremt fint sandpapir og pusse ned litt ?
Er vel ikke så greit å komme til der heller... og så er det jo faren for å få metallspon osv inn i motoren...
Litt kinkig situasjon dette her... Står faktisk litt fast! har hatt railen og dysene av og på 5-6 ganger nå, uten å få det tett...
Så nå er gode råd dyre :\
Vedlegg
03052007184.jpg (269.54 kiB) Vist 529 ganger
05052007200.jpg (265.38 kiB) Vist 528 ganger
- MR2 TURBO -