hmsilset skrev:En mr2 kan ikke sammenlignes med BMW i det hele tatt, og om de på stedet du bor på ser like mye på en BMW
som en hvilken som helst mr2, er det deres problem.Om ikke TG-bil hadde tatt inn disse bilene så hadde noen andre gjort det med samme fremgangsmåte, og sannsyneligvis like mange da de har solgt bra noen år.De ville også ha godkjent bilene hos biltilsynet, og solgt de fordi de er godkjent av dem. De som har gjort dårlige kjøp bør skylde på seg selv, eller biltilsynet som har godkjent bilene i dendårlige forfatningen noen av bilene hadde.En ting til: det koster 10-20000 i året å holde en mr2 eller celica i topp stand.Det er det veldig mange som ikke får inn i huet.
Nå tok jeg vell kansje litt hardt i ang bmw og mr2, men MR2 er liksom ikke så spesiell lenger som den en gang var, desverre. Men dette gjelder vell samtlige motorsterke japanske bilder.
Nå veit ikke jeg hvilke tester BT gjør på importbiler, men så vidt jeg har forstått så er det vell bare at dem sjekker at ting stemmer mtp chassinr motorkodere osv. EU godkjenning gjør dem ihverfall ikke i trondheim (fikk beskjed om å dra på verksted å få sjekka manglene mine når jeg var innom for å få skrevt senk i vognkortet.)
Og det at du ser at man kan skylde på seg selv eller BT er i mine øyne tull. Selvfølgelig så ligger noe av ansvare på kjøper om å sjekke bilen nøye, men minst like mye ansvar ligger etter min mening på selger, og dersom TG bil her skyver alt ansvar over på kjøper så ser man jo resultatet, kunder er ikke fornøyde og bedriften går i dass.
Dersom du kjøper en bil fra TG, som en bruker over her skriver, og du finner ut 2 uker etterpå at eksosanlegget er kjeks, så er dette etter min mening TG bil sin feil. Har virkelig ikke dem sjekket bilen såpass nøye at dem er klar over dette problem? Vi kan få to svar her:
Dem kjenner problemet: da har dem med viten og vilje latt være å fortelle kunde om denne mangelen, og dette er dekket av kjøpsloven uavhengig av hvilket moralsk ansvar kunde har for å sjekke selv.
De kjenner ikke problemet: dersom TG ikke har tatt seg tid til å sjekke slike mangler før dem selger en bil så er det ikke mye seriøs bedrift dem bedriver. Da holder man seg stort sett til flaks, og satser på at det går bra denne gangen også. Og håper at kunde ikke gidder dra ting til retten. Man får missfornøyde kunder fra de bilene som man ikke hadde flaks med.
Som selger driver man i et serviceyrke, og da er det viktig med fornøyde kunder. Man får ikke dårlig rykte over natten. dersom brukeren med eksosanlegget hadde blitt møtt med et smil og forståelse, og TG hadde tilbudt seg å betale hele/deler av manglene, så hadde du fått en fornøyd kunde og PR verdt mer en de ussle tusenlappene.
Om du smeller døra i trynet på han så drar han hjem og setter seg på diverse forum å skriver sinna poster om hvor dårlig behandlet han er blitt (noe som forøvrig stemmer)
Så mitt råd ville vært å tenke kundetilfredshet først, så kommer pengene av seg selv:)