TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• *prosjekt* Motorbytte i min Celica 75"

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.

#239531  av sw20

hvor kan jeg få tak i denne motoren til min bil????? :D

Skal følle med på din celica og... har du bilder av bilen?

#239577  av Levin GT

sw20 skrev:hvor kan jeg få tak i denne motoren til min bil????? :D

Du får ikke tak i....
Vel...De begynner å bli rimelig sjelden etterhvert,så det blir nok veldig vannskelig å finne en komplett og brukbar en...
Problemet er at de få som eier sånn motor vil ikke selge den.

Lykke til med jakten hvertfall...

Levin GT

#239605  av SupraTurbo

Sven skrev: Dette må ha skjedd under glassblåsinga. Var tett da den sto på motoren. Men det samme skjedde meg for et par år siden, på den første gasseren mener jeg. Kjell på Norsk Forgasserservice fikset det på 10 min maks, uten kostnad :D
Tror dette er noe som skjedde da jeg brukte trykkluft for å få ut akselrasjonspumpen på den gasseren. Denne var litt treg da jeg fikk gasserene serru.. La ikke merke til at jeg, mest sannsynlig, blåste ut en sånn liten plugg.

#239607  av SupraTurbo

sw20 skrev:hvor kan jeg få tak i denne motoren til min bil????? :D

Spørs om ikke min motor blir til salgs rimelig billig snart, om den ikke skjerper seg og går ordentlig da.. hehe... nei da.. gir ikke opp så lett..

Men det er veldig merkelig, den er rett på merkene, sjekket hele 3 ganger etter jeg satte det sammen. Alle pluggene gnister, jeg har prøvd 3 forskjellige fordelerlokk, 2 forskjellige fordelere, 2 forskjellige stifter, utallige pluggledninger..

Det eneste som gjenstår er nå å få prøvd nye plugger, disse ble bestillt i dag.

I følge Toyota i Trheim, har de denso w16ep-u byttet navn til w16ex-u elr noe sånt, så da ble det de..

Skal legge ut noe biler av bilen jeg

#239609  av SupraTurbo

bilder
Vedlegg
985176-bilde3-celicaint.jpg
985176-bilde3-celicaint.jpg (17.15 kiB) Vist 1344 ganger
985176-bilde2-celica1.jpg
985176-bilde2-celica1.jpg (25.84 kiB) Vist 1344 ganger
985176-bilde1-celicafront.jpg
985176-bilde1-celicafront.jpg (27.39 kiB) Vist 1344 ganger

#241516  av Levin GT

Hvordan går det med dette prosjektet då?

Levin GT

#241600  av 323F GTX

Hentet denne i sverige? SÃ¥ en veldig lik til salgs der for en tid siden :P Nydelig bil =)

#241718  av SupraTurbo

Bilen kommer fra sverige ja, men d var eieren før meg som importerte og satte bilen rett inn på en låve og solgt til meg våren etter :D Bilen hadde stått lagret i sverige i over 10 år eller noe sånt. Og det tror jeg på. Den er bortsett fra rust på ene skjermen og under på dørstokkene dønn strøken. Spesielt interiør og dørehengsler kjennes det på. Jeg plukka ut plastikk fra da bilen var nye når jeg tok av dørtrekkene.

Motoren går foreløpig på sylinder 1,2 og 4 nå. Pluss at det er en merkelig tikkelyd som kommer så fort motoren kommer over tomgang. Denne er ikke regelmessig, og tikker i utilregnelig mønster, hel uvilkårlig, om dere skjønner.. hehe.
Ska ha opp toppdekksel i morgen for å se på om det kan ha noe med at ene bolten til ene kamskålen var byttet med en lengre som var bygget på 2 muttre pga dårlige gjenger nederst på bolten.

At den går på 3 sylindre er fremdeles ikke satt en forklarlig årsak på. Gassererne er byttet, blåst opp, justert, you name it..
Det er nye pakninger all over og det er testet mot falskluft.. Men bilen skyter ikke like mye som før nå. Og jeg fikk i dag laga et gasswire legg som funka godt nok til at det ble en prøvetur, 3 sylindre og tikking til tross, bilen drar greitt fra 2500 opp til knappe 4000rpm. Mulig at syl nr 3 kommer med under pådrag. Men uansett, motoren må lures opp første 1000 rpm over tomgang, den tåler ikke mye gass da. Den er ustabil på turtall, selv under kjøring og urørlig gassfot. Turtallet henger liksom litt...

Dette er altså ståa etter dagen innsats.. Og med eksamen på mandag, onsdag, neste tirsdag, neste onsdag og neste fredag så må eg fort meg om eg ska klar å få lest noe... :wink:

Sattans hodebry.. :lol: