TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• 2xDin

• SpørsmÃ¥l, rÃ¥d og tips om bilstereo
Spørsmål, råd og tips om bilstereo
 #234184  av Kjetil84

Hei!
Tenkte jeg skulle rive ut noen knapper å sånt i carina e'en min, og sette inn en ramme med 2xDIN (ikke dobbel, men 2 separate)

De har en som er laget til Golf her:
http://www.bsbildeler.no/butikk/visvare ... 1232/11229

Tror dere det bare er til å skjære hull der jeg vil ha den, og sette den inn og lime fast?

Planen er å ha en vanlig cd/mp3 spiller (med aux-in), og en push-in 7" "tapå-skjerm", som er koblet til en carputer!

#234250  av @lpher

Har denne på lager vi...til ts-ogn pris ;)

Få se bilder av stedet du har tenkt å monterer den da?

#234258  av Kjetil84

har ikke skjært hull enda!:P

Vet ikke om du vet hvordan en Carina E ser ut inni, men etter det jeg målte skulle det passe å skjære bort knappene over cd-spilleren og den hylla under cd-spilleren!

Men jeg har akkurat kjøpt meg en litt annen løsning!:P
Den har en dobbel DIN cd/dvd spiller med radio og 6,5" tapå skjerm, og en ekstern carpc med innebygd gps! Og den har radio og forsterker som er uavhengig av carpc'en, slik at jeg uansett har lyd!:)

Får bare håpe kvaliteten er bra!

Men har du en ramme som passer denne løsningen da? altså en dobbel-din ramme? det er bare for å kamuflere kanten som jeg kutter ut!
Hvis det ikke følger med ramme da!:P

#234350  av @lpher

Kjetil84 skrev: har ikke skjært hull enda!:P

Vet ikke om du vet hvordan en Carina E ser ut inni, men etter det jeg målte skulle det passe å skjære bort knappene over cd-spilleren og den hylla under cd-spilleren!
Jeg er innom en 20-30 biler om dagen jeg...så det HENDER seg det går litt i surr :D Derfor må jeg se det for å være 100% sikker ;)
Kjetil84 skrev:
Men jeg har akkurat kjøpt meg en litt annen løsning!:P
Den har en dobbel DIN cd/dvd spiller med radio og 6,5" tapå skjerm, og en ekstern carpc med innebygd gps! Og den har radio og forsterker som er uavhengig av carpc'en, slik at jeg uansett har lyd!:)

Får bare håpe kvaliteten er bra!
Vi får håpe den er bra da...har du bilder/link da?
Kjetil84 skrev:
Men har du en ramme som passer denne løsningen da? altså en dobbel-din ramme? det er bare for å kamuflere kanten som jeg kutter ut!
Hvis det ikke følger med ramme da!:P
Som sagt...om jeg får se bilder...kan jeg besvare spørsmålet ;)

#234361  av Kjetil84

Ja her kommer bilder!;)
Litt dumt at det er sølvkant på sidene, men det får gå!:P
Vedlegg
CarPC med GPS
CarPC med GPS
c1_1_b.JPG (3.9 kiB) Vist 3962 ganger
touchscreen, radio og forsterker
touchscreen, radio og forsterker
2din_vga2.jpg (59.1 kiB) Vist 3963 ganger

#234433  av @lpher

okidoki...har du bilder av dashbordet også?

#239184  av Kjetil84

Da har jeg fått skjermen og pc'en, og koblet og montert dem.

Som du sikkert ser på bilde skulle jeg hatt en ramme som dekker over de stygge kantene jeg har skjært ut, og der hvor det er går inn.
Og hvis du har en indre ramme som skjermen kan stå inni så hadde ikke det vært dumt!:P
Vedlegg
Skjerm/radio
Skjerm/radio
DSC00249.JPG (167.86 kiB) Vist 3210 ganger

#240228  av @lpher

Finnes nok dessverre ikke noe ettermarkedsramme til denne....

#240317  av Kjetil84

ja men har du ikke noen rammer som er laget for dobbel-din da? er bare ment til å skjæres til for å dekke over kantene som er nå! Kan være til en Opel for alt jeg bryr meg!:P

#240975  av @lpher

Kjetil84 skrev:ja men har du ikke noen rammer som er laget for dobbel-din da? er bare ment til å skjæres til for å dekke over kantene som er nå! Kan være til en Opel for alt jeg bryr meg!:P
Vi har 2-DIN til de fleste biler vi...men jeg kan ikke se at noen av disse vil hjelpe i din situasjon? :)

#241140  av Kjetil84

det er snakk om å lime på midtkonsollen for å dekke over kantene!:P

Nå er det jo dypere der hvor det har vært en vanlig DIN spiller i,, og jeg trenger en ramme til å lime over alt det der, så en hvilken som helst svart ramme som dekker ca. 2cm utover sidene hadde passet! Og hvis den ikke passer på baksiden så kan jeg jo kutte det til!:P

Hva ligger disse på i pris? Finnes det noen bilder?

#244248  av SupraTurbo

Hvor fikk du tak i det systemet, og hva kostet det?

#244265  av Kjetil84

Kjøpte på ebay, kostet rundt 7000kr med frakt og toll!

Men viss du finner et lignende system uten pc'en så hadde jeg gått for det!
Altså, at du kjøper pc selv. Jeg skal bytte ut den pc'en som fulgte med mot en laptop, pga at den har eget batteri, slik at den kan stå å gå i enn halltime etter at du skrur av tenningen, og så gå i standby!

Men her skulle det være litt forskjellig:

http://search.ebay.com/search/search.dl ... category0=