TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Knakking ved svinging

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2

#240285  av Mr2Even

angrykid skrev:Tror faktisk det kalles tårnlager det der. :D bare sånn helt sikkert, for jeg har nettopp bytta disse to framme på min. Det du trenger er to fjærklemmer, en tash, 17 kopp å 12-14 kopp, ei skralle og det du vanligvis trenger for å ta av dekket. :) når du har gjort det, løsner du bare bensinslanegene fra fjærbeinet, og bender denne ut, så har du fritt spillerom til å tashe av tårnlageret. Så setter du på det nye, skrur ting fast, og bender tilbake å fester bremseslangene igjen. Tar ca 2 timer på første side, 30-50 minutt på andre. Hvis ting ikke sitter jæææævlig hardt fast. :D (som de gjorde på min bil)
Greit forklart, men hva er en tash? :roll: Kan lageret sitte fast? Hva gjør man da? Jeg skal kanskje gjøre det idag

#240457  av Ivar

Mr2Even skrev:
angrykid skrev:Tror faktisk det kalles tårnlager det der. :D bare sånn helt sikkert, for jeg har nettopp bytta disse to framme på min. Det du trenger er to fjærklemmer, en tash, 17 kopp å 12-14 kopp, ei skralle og det du vanligvis trenger for å ta av dekket. :) når du har gjort det, løsner du bare bensinslanegene fra fjærbeinet, og bender denne ut, så har du fritt spillerom til å tashe av tårnlageret. Så setter du på det nye, skrur ting fast, og bender tilbake å fester bremseslangene igjen. Tar ca 2 timer på første side, 30-50 minutt på andre. Hvis ting ikke sitter jæææævlig hardt fast. :D (som de gjorde på min bil)
Greit forklart, men hva er en tash? :roll: Kan lageret sitte fast? Hva gjør man da? Jeg skal kanskje gjøre det idag
Han tenker sikkert på en avtrekker. Lageret har en tendens til å sveise seg fast til demperstangen.
Vedlegg
19-1127_l.jpg
19-1127_l.jpg (12.37 kiB) Vist 819 ganger

#240550  av Mr2Even

Ivar skrev:
Mr2Even skrev:
Han tenker sikkert på en avtrekker. Lageret har en tendens til å sveise seg fast til demperstangen.
Å jeg forstår. Nei jeg skal ikke ha ut lageret men skal overføre fjærbeina, dempere og fjærer fra en 94mod over på min(lagrene er helt fine på de). Noe som kan sitte godt fast der da eller? var det ikke et stag som var festet på fjærbeinet som kunne være vanskelig å få av på gammel bil? noen triks, eller er eneste måten å kutte de med vinkelsliper og kjøpe nye visst de sitter?

#240572  av Ivar

Umbraco, fastnøkkel og CRC.

#240723  av Mr2Even

Ivar skrev:Umbraco, fastnøkkel og CRC.
Lagt det på minne. Riktig verktøy er alfa omega, får ikke gjort mye uten det :wink:

#240755  av Ivar

Det viktigste hvis du vil unngå å ødelegge noe er vel å tenke først og skru etterpå.