TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Stakkars motor!

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#240409  av Stiansen

Latterlig.. Kanskje ikke rart wankel er kjent for å må skrus på hele tiden med slik behandling.. :?

#240436  av lexusmann

Helt utrolig at folk gjør slikt... :?

#240440  av GhostRider88

dette er sikkert noen pappadalter som har alt for mye penger og får alt de peker på. De kjedet seg sikkert en dag og sa til hverandre " Jeg kjeder meg.... hmm skjekk den RX7'en der a! Lurer på hva som skal til for å knekke en Rx7 motor... skal vi prøve? "Men er ikke det den nye bilen din a?" "jo a, men pappa har ræva full av gryn så det gjøkke noe... får en ny en i marra!" "Kult!, jeg vil gasse :D"

#240476  av Johnny_Bravo

det var seriøst noe av det værste jeg har sett.

hadde trodd den motoren der hadde tat kvelden lenge før.
den hadde sikkert gått et bra stykke før den fikk denne misshandlingen også.

#240501  av sindrejl

nå skal det bare roteres i en wankel motor så de er kjent for å tåle ekstremt turtall, husk at noen student-tullinger klarte å få wankel til å gå mange minutter på rundt 22.000 rpm

#240506  av larsst185

bare en ting å si,herregud amerikanere er dumme... :lol:

#240510  av Th4 Ghost

prøvd å gjort sånt med en vanlig motor så hadde den vert ferdig for lenge sia :P

#240512  av Doffen696

Tømte kjølevann og olje på en B-ascona og kjørte den i 20 min påturtallssperra. Så kom politiet og stoppa heile greia :P Va en konkuranse for en del år siden på et biltreff i Molde

#240633  av Johnny_Bravo

sindrejl skrev:nå skal det bare roteres i en wankel motor så de er kjent for å tåle ekstremt turtall
Men det er ikke lik vektfordeling i wankel heller så det vil bli en økning i belastning jo hurtigere den roterer. (ikke like mye som i en stempel motor) Trykk på bildet for å se ilustrasjon
legger ved en link
Link til hvordan en Wankelmotor virker

har dere hørt lyden av Mazda sin 787B? den er sinnsyk
Mazda 787B på Youtube
Vedlegg
800px-787Blarge.jpg
800px-787Blarge.jpg (74.2 kiB) Vist 198 ganger
180px-Wankel_Cycle_anim_en.gif
180px-Wankel_Cycle_anim_en.gif (461.64 kiB) Vist 212 ganger

#241049  av WireD

jeg har masse video og lydklipp av 787Ben, den er bare sinnsvak!

2,6 liter(4 rotor) wankel N/A på 700 hester, og avsindig med turtall! :twisted: Blei banna etter et løp eller no, for bra for lemans. :lol:

#241141  av Stiansen

Syke biler ja, syk lyd :D

#241229  av marlboro1310

Var vel tenninga som gjorde det umulig å fortsette over 22 000 rpm... :lol: :lol:

Huff...det ville vært det ultimate mareritt....å ligg å drømme at noen står uttafor kåken din og gjør noe sånt med din bil,mens du er lenka fast i en stol..
:? :shock: