TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Hva er riktig?? 156 eller 172 hk??

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #240218  av Stølen

Ja, har vært i kontakt både med TG-bil og Gill, og jeg må innrømme at Gill både er lettere å ha med å gjøre og virker mer villig til å hjelpe til.
Jeg var fast bestemt på en svart MR2, men TG hadde kun røde da jeg var interessert. Og han nekta plent å lete opp flere, mente at det var "tomt" i Tyskland og Sveits... Videre spora jeg opp Gill, og så meg først ut en helt original '93-mod som var gått 86.000... Hadde den til og med hjemme på prøveskilter, men vognkort del 2 kom aldri fra Tyskland, så da krevde jeg å få den andre '95- modellen til sterkt redusert pris som plaster på såret. Og det er jeg i utgangspunktet veldig fornøyd med, har vært tilbake hos Gill og fikset små troll i det elektriske, og han har null problem med å bestille deler og årne alt på garantien. Så når det står mellom TG og Gill så er sistnevnte en mye bedre kontakt.

Mere info om Gill: Han er sikh fra India, og går for å være pålitelig blant folk i bransjen jeg har snakket med i Moss. Du må bare bli vant til at han stammer voldsomt... Men ja, han kunne gjort litt bedre research :?

#240241  av paalw

hvis det er den svarte med "Border" styling som Gill selger/solgte som 95 modell og lå på autodb til 129000 så var jeg å så på den da jeg var på utkikk. Det er definitivt en revisjon 2 hele bilen.

Sendte han også en mail om denne bilen før jeg dro og så. Ikke så mye fornuftig å få ut av han på den måten ihvertfall:

"Er disse MR2ene i Moss eller er de klar til import? Ser at den mørke MR2 1995 modellen til 129990 har baklykter fra 1993 modell og tidligere, er de byttet? har den 156 eller 175hk motoren? (står 160 i annonsen. det kan ikke stemme, ihvertfall ikke originalt) "

Svar:

"Hei

Bilen er meget god stand og den er her i Moss.
Den har 160hk.

Hilsen
K.S.Gill"

Mulig det er en overligger, men jeg synes han har mistenkelig mange "overliggere" til salgs.

#240248  av Larsen

Sjekk vin nummeret nå.
Viste seg å være 1992 mod -07

#240255  av angrykid

kjedelig det der da.. at importørene ikke kan sjekke sånne ting før dem henter inn bil. :| Det er syyyyyyyykt få 95 modeller mr2'er generelt i verden. Litt usikker på hvorfor, men disse er sjeldnere enn 97 og 98.. Såeh.. litt kjedelig akkurat dette, særlig siden det endte opp med en 92 mod i stedet for 95.. ble liksom tre år eldre bare på ett blunk..

#240258  av kimae

Hvor mye ga du for bilen da?

#240264  av marlboro1310

Lukter gryn tilbake i kassa di..da fikser du deg fete rev3 lykter :lol:

men synd uansett dette...

#240491  av Doffen696

Ivar skrev:Hvis bilen er en 93-modell eller lignende ville jeg nok ha krevd litt penger tilbake. En 95-modell er ganske sjeldent i Norge.

Var det ikke denne bilen som manglet rev3-baklykter? Jeg vil nok tro at dette er en overligger og at Gill ikke har så alt for mye kunnskap om MR2.
Det var nok denne bilen jeg drog fram i en tidligere tråd der jeg spurte om baklyktene ja.
 #240786  av Stølen

Vel vel, det betyr nok ikke så mye om det er en 92- eller 95 når den er i såpass bra stand som den er. Åpna listverk og dørene for høyttalermontering her i helga, finnes ikke en rustflekk eller fukt et eneste sted. Denne bilen er uten tvil i oppsiktsvekkende bra stand til å være såpass gammel, men igjen så hadde den kun gått 91000 ved kjøp, meget bra dokumentert (jeg måtte finne dokumentasjon selv, men pytt pytt).

Gill blir nok meeeget samarbeidsvillig når jeg setter Naf-jurister på saken.

Takker og bukker for all hjelp og støtte 8)

#240798  av Doffen696

Så lenge du er fornøgd med bilen og servicen så er det noe av det beste, men ikke la han slippe unna med å ha solgt deg en eldre modell under det intrykk at det var en nyere.
 #240827  av Stølen

Å nei da. Tok en ringerunde i dag formiddag, først til en NAF-jurist som ga meg alle kortene jeg kan spille og fortalte meg at saken var krystallklar. Ringte så til Gill og tok han litt hardt, derpå han la seg helt på bakbeina og skulle ringe sitt kjøpsledd asap for å finne ut hvor mye jeg evt. kunne få igjen... Jeg regner ca 15-20 000 kr. Hva sier dere..??

#240832  av marlboro1310

akkurat slik jeg selv ville løst dette...genial,hardtslående lærepenge for Gill....

#240833  av EvolutionTurbo

det høres jo bra ut det, men nå spørs det jo litt hva du ga for bilen i første omgang da, du skrev noe om at du hadde allerede fått en god pris..

#240841  av injee

Er nesten så jeg får lyst til å kjøpe bil av Gill, for og så ta opp saken på samme måte etterpå. Det virker jo som om alle han har for salg er ett eller annet, med årsmodell osv.. :-)

#242091  av Sunnygill

Hei,

Ja jeg er sønnen til Gill.
Så det var mye diskusjon rundt bilene våre.

Når det gjelder den bilen som dere påstår er 92 mod eller rundt der, så går vi etter det som står i vognkortet. Det er mulig vi også har blitt lurt av de som vi har kjøpt av, men det står klart og tydelig på vokgnkortet om hvilken modell der er og rammenr. Jeg regner med at alle stoler på opplysningene som står fast i vognkortet, folk går ikke rund og spør om hvilken modell eller andre opplysninger når det står i vognkortet. Vi ser alltid på voknkortet før vi kjøper bilene. Det kan stemme at det er en overliggende modell. I de gamle tyske vognkortene står det tydelig når modellen er lansert, når den har kommet til landet og når den har blitt førstegangs registrert. Det står det ikke om i de nye.
Jeg skal legge ut en kopi av vognkortet snart som mulig, (har glemt den på jobben) :x

Det dere snakker om at han surrer litt, kan godt være pga. at han bare er aleine, og da blir det litt for mye å ta seg av på en gang. Jeg og broren min hjelper han når det er mulig (går på skole, og da blir det litt vanskelig).

Så også at dere klager litt over km standen på bilene. Vi gidder ikke å kjøpe biler som ser ut som vrak og som har gått mye, og selger det her i Norge. Det er ikke noe problem å få tak i biler som har gått lite når man har kontakter i Tyskland og hvis man googler litt på nettet!
Jeg sier bare "JUST FUCKING GOOGLE IT"

Når dere klager på at han stammer, vil jeg heller be dere om å tenke på hvor vanskelig han har det :evil:
Tenk deg at du ble født slik da, så skulle jeg stått face to face og si masse dritt til deg at du stammer, eller om du er født med en misshandla arm eller hva det måtte være, hadde du vært glad om andre mobba deg? Hva om faren din var slik da?, hadde du blitt glad av å lese om at stammer? eller hadde du også blitt lei og forbanna? TENK DEG OM FØR DU SIER NOE OM DET, ER SØNNEN HANNES OG TÅLER IKKE SLIK PISS PREIK PÅ FORUMET :evil:

Er det noe mer dere lurer på, så spør i vei. Skal svare dere på det jeg kan!

#242167  av japse-gnmfr

les fra begynnelsen saa ser du ingen har mobbet han for stamminga..
Saa slapp av..
Jeg skal ikke si dette sikkert men ganske sikkert dere blir lurt av di som dere importerer av pga greit me km standen kan v're lav men er j'vli mange av 94,95,96 mod som dere selger som har di gamle lyktene, front osv...
Blir for dumt..

ser paa gti turboen dere selger til 189tusen herregud hadde jeg kj;pt den og finni ut at jeg kunne faatt samme bilen for 100tusen mindre hadde jeg blitt fly forbannet den er vel ikke godkjent me turbo en gang sikkert%
Men men fortsett og lur folk dere h[per bare dere blir tatt hvis ting er s[ tvilsomt ut som det virker(bare hvis)

annbefaler dere og google litt og finne litt kunskap om mr2, det hadde nok ikke v'rt s[ dumt.

Mvh Kristoffer..