TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• hvilken tennplugg til 3S-GTE? haster litt...

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #240855  av premo

må skifte tennplugger på st205'en og har fått høre fra tidligere eier av bilen og etter litt søk her på forumet at NGK BCPR7ES er pluggene jeg bør ha. men så får jeg også høre det at pluggene jeg bør ha er NGK BKR6EP-8.

motoren min er godt modifisert og jeg kjører på 1.2 i ladetrykk.

håper noen kan hjelpe ganske kjapt :)

#240864  av Andy_Celica

ngk bcpr7es eller denso iridium ik 22 kan jeg anbefalle, hadde det på st205 en og kjørte også 1,2 kilo trykk.

#240867  av sleeper

bkr7e funker også bra... ( vanlig kobberplugger som ikke koster skjorta...)

(ikke kjør med 6`r plugger!) så lenge du kjører såpass høyt trykk er det best og ha kaldere plugger, altså 7`r plugger..

#240873  av premo

ok, tror jeg går for 7'ern. men er det noen som har erfaringer med BKR6EP-8 i 3s-gte? er BKR6EP-8 original-pluggene i bilen forresten?
( http://www.gtfours.co.uk/stuff/facts/205/facts.htm )

takk for raske svar.
 #240969  av cryptor

ville annbefalt denso irdium ik22 el ik24 og samtidig justert åpningen på pluggene til 0,65

#240984  av Amund

Kjører alltid med NGK BCR8ES, litt uggen når det er kaldt ute, med kald motor. men fungerer ellers ypperligt på såpass trykk 8)
 #240996  av sleeper

cryptor skrev:ville annbefalt denso irdium ik22 el ik24 og samtidig justert åpningen på pluggene til 0,65
har aldri testet selv , men har hørt MYE negativt ang iridium plugger! spesielt hvis åpninga blir endret på de.. ( hint: deler som detter av pluggen og ødelegger motor..)

#250475  av larsst185

tar opp denne posten litt.Trenger nye plugger å vurdere å gå for plugger som er to grader kaldere en standard.hva er forskjellen på 7 pluggen du sleeper bruker og 8 pluggen amund bruker.sånn rent bortsett ifra at 8 pluggen er kaldere?

#250480  av larsst185

den 8 pluggen er vel strengt tatt en 2 takts plugg.mye brukt i sny scootere.

#250486  av sleeper

larsst185 skrev:tar opp denne posten litt.Trenger nye plugger å vurdere å gå for plugger som er to grader kaldere en standard.hva er forskjellen på 7 pluggen du sleeper bruker og 8 pluggen amund bruker.sånn rent bortsett ifra at 8 pluggen er kaldere?

forskjellen er at den 8`r plugger har forsenket senter.. slik at den ikke står så langt ute i firbrenningkammeret..

vet at mange har bra resultater med den pluggen, men min motor ville ikke ha den.. ( prøvde for litt over 1 mnd siden)

#250487  av Mr2 Mk2

jeg kjøre med 8`er plugger, (kremt Amund sine 8`er plugger faktisk).Fungerer helt greit, men er som Amund sier at den er noe uggen når det er kaldt.Ikke noe stort problem though...Om det er noe bedre enn 7`er plugger eller originale det aner jeg ikke :roll:

#250491  av larsst185

jeg lever noe farlig for tiden med min bil.Bilen går rikt som fy likevel forsvant plutselig isolatoren som er rundt senter elektroden på plugg 3 og 4 å bilen slutta gå på 3 og 4.Satte så inn denso iridium 22 plugger å har kjørt kun kort tid og i går slutta det å gå på syl 3.Viser seg at samme har skjedd igjen.Lurer på hvor alt blir av egentlig :roll:
Uansett sånn er det å kjøre uten ordtlig ems,men rart den har funka fint til nå og at jeg aldri har vert i nærheten av å kjøre magert. :?

#250495  av sleeper

larsst185 skrev:jeg lever noe farlig for tiden med min bil.Bilen går rikt som fy likevel forsvant plutselig isolatoren som er rundt senter elektroden på plugg 3 og 4 å bilen slutta gå på 3 og 4.Satte så inn denso iridium 22 plugger å har kjørt kun kort tid og i går slutta det å gå på syl 3.Viser seg at samme har skjedd igjen.Lurer på hvor alt blir av egentlig :roll:
Uansett sånn er det å kjøre uten ordtlig ems,men rart den har funka fint til nå og at jeg aldri har vert i nærheten av å kjøre magert. :?

trur nok du burde slutte og kjøre med iridium plugger.. de knekker fortere en vanlige plugger.. ( tuppen på de!)
alle delene som detter av blir jo med x antal ganger opp og ned.. så er jo bare og håpe at stempel, topp og ventiler ikke har tatt skade.. :cry:

#250496  av larsst185

den går merkelig nok som nidelven enda.Skulle likt å se inne forbrenningskammeret mitt likevel :?

#250503  av sleeper

larsst185 skrev:den går merkelig nok som nidelven enda.Skulle likt å se inne forbrenningskammeret mitt likevel :?
nidelven?