BT-GTI skrev:får ikke utslag på turteller. har fått feilkode 12 før men den har blitt borte. dysene funker får bensin og ikke feil på bensinpumpe og ikke noen ledninger som ligger løst eller noe sånt. ser heller ikke ut til at noe er i mer klem enn orginalt.
har målt fordelerlokket men ikke selve fordelern siden den har jeg ikke hørt om tar kvelden sånn uten videre. har alt kjøpt ny coil+ ignitor så de burde funke. kjøpte ny ecu også, men forsatt ikke liv i bilen. må da si at bilen har hele tiden sagt at det var et eller annet galt i tenningsystemet, men feilkodene til å begynne med var vage og omfattet hele systemet. så bytta en del etter den andre. fikk ikke diagnose testa coil eller resistor så kjøpte derfor de nye. har sjekka kun en tennplugg og den er i fin fin stand den. tingen er jo at bilen sier nå at ecu ikke får signal. og at det kan være noe galt med igf, igt eller b+ et eller annet men hva er det for noe? og er det faktisk det bilen sier som er galt?
det er neppe fordeleren det er noe galt med hvis dysene åpner som de skal.. fordeleren er den eneste komponenten som gir signal om når dysene skal åpne, og siden de åpner så får den signal..
har du målt at coil og tenningsmodul får spenning de riktige stedene? både coil og tenningsmodul skal ha 12v når du vrir om tenninga..
hvis de får signal så monter en ekstern turteller på turtall utgangen på diagnosekontakten og se om du får den til og slå ut... ( regner ikke med at du gjør det , men værd et forsøk.)
gjør du det så gir tenningsmodulen ut det signalet det skal men det kommer ikke frem til coil.
så kobler du turtelleren til minus på coilen og ser om du får utslag, gjør du det så er det coil, fordelerlokk\rotor eller ledningene til coilen det er noe galt med.
får du ikke turtallsignal noen av de to stedene så er enten tenningsmodul gåen eller så får ikke tenningsmodul signal fra ecu.. da må du begynne og måle ut ledningene som går fra ecu til tenningsmodul...
(husk og koble spenning til tuyrtelleren når du skal prøve..)
http://www.loberg-tuning.no
4WD Rototest. Ta kontakt for justering\bremsing av din bil.
89 celica gt4. moro bilen. 711AWHP.. ( 9.89 -231kmt Verdens raskeste 165 ?) Built\tuned\driven by me
