TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• stakkars lille felgen

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #241030  av inzane2012

kom på jobb her en dag og skulle begynne med opplæring på renseriet, der som felgene bli bort i senter, får fjernet støpeskjegg og blir stanset i vinduene...og det første jeg får beskjed om er at det har vert kræsj i ene boremaskina pga roboten har lagt felgen skeivt.
normalt sett når det skjer skal maskina stoppe automatisk, men tenkte jeg skulle legge ut noen bilder av hva som skjer vist den ikke stopper :twisted:

felgen dere ser her er 8*18" WV felg som ikke har blitt dreid eller noe, kommer rett i fra støping og har difor mye tykkere bane enn en ferdigfelg har, så det har vert store krefer i sving her ja, fikk heldigvis igang igjen maskina på slutten av dagen da så det gikk bra til slutt:P
Vedlegg
DSC00172.JPG
DSC00172.JPG (118.78 kiB) Vist 118 ganger
DSC00171.JPG
DSC00171.JPG (133.62 kiB) Vist 128 ganger
DSC00170.JPG
DSC00170.JPG (105.28 kiB) Vist 123 ganger
DSC00169.JPG
DSC00169.JPG (102.45 kiB) Vist 127 ganger

#241032  av hmsilset

Artig å høre hvordan ting blir produsert!Selv så nekter jeg borti maskiner som ikke er idiotsikre :P Sett nok lemmer bli knust og hud bli svidd helt bort av folk som har mista fokuset ett lite øyeblikk..

Boring og annen automatisk bearbeiding skjer vel i ett eget "avlukke"?

#241033  av inzane2012

hmsilset skrev:Artig å høre hvordan ting blir produsert!Selv så nekter jeg borti maskiner som ikke er idiotsikre :P Sett nok lemmer bli knust og hud bli svidd helt bort av folk som har mista fokuset ett lite øyeblikk..

Boring og annen automatisk bearbeiding skjer vel i ett eget "avlukke"?
jepp, alle robotsoner er inngjerdet og di slår seg av automatisk når du lukker opp porten, men vi har lagt oss som vane at vi slår den av på styrings panelet først før vi går inn...eneste som ikke er "innkapslet" er stansemaskinene...er som ett stort barberbla som skjærer vekk støpeskjegg inne i vinduene, så vist du er ganske uforsiktig så kan du vel miste hele handa di der vist du ikke passer på:) hehe, har riktignok aldri skjedd siden maskina stopper vist du dytter litt i felgen eller vist felgen ikke ligger skikkelig på, gjør den ikke det så må du legge felgen skikkelig på og starte den på nytt:) så er egentlig ikke noe å vere redd for:)

var verre før da det ikke var gjerde rundt palleroboten, da var dei ei som fikk ett ublidt møte med klype når den gikk ut av syklus;) hehe

#241035  av hmsilset

Bra det meste er såpass trygt da!Jobber i plastproduksjon jeg da,og
det meste er ganske ufarlig.Men de robotene er vel sterke da.Ei som fikk håndflata spidda før hjul.Og der stoppet den..Genialt :P

#241036  av inzane2012

hmsilset skrev:Bra det meste er såpass trygt da!Jobber i plastproduksjon jeg da,og
det meste er ganske ufarlig.Men de robotene er vel sterke da.Ei som fikk håndflata spidda før hjul.Og der stoppet den..Genialt :P
ja det skal ikke mye til:) en som var formann der jeg jobber nå skulle inn å stille på noe greier i registeret til palleroboten, men når han va ferdig så glømte han å stille den tilbake til rett program, så når roboten skulle hente ett mellomlegg til å ha mellom felgene tok den likegodt med seg hele kassen som var full og slengte den inn di fire nesten ferdige pallane med felg og plasserte kassen findt i midten for så å gå tilbake til utgangs pos. som om ingenting hadde skjedd;) heheheheh

#241098  av Th4 Ghost

inzane2012 skrev:
hmsilset skrev:Bra det meste er såpass trygt da!Jobber i plastproduksjon jeg da,og
ja det skal ikke mye til:) en som var formann der jeg jobber nå skulle inn å stille på noe greier i registeret til palleroboten, men når han va ferdig så glømte han å stille den tilbake til rett program, så når roboten skulle hente ett mellomlegg til å ha mellom felgene tok den likegodt med seg hele kassen som var full og slengte den inn di fire nesten ferdige pallane med felg og plasserte kassen findt i midten for så å gå tilbake til utgangs pos. som om ingenting hadde skjedd;) heheheheh
haha, genialt xD høres ut som maskiner har et eget liv nesten

#241119  av inzane2012

noen ganger kan du faktisk begynne å lure på om di har det:)