TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• hjelp med celica gt4 ulyd

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica

#241128  av larsst185

er jo lov å prøve.men er det derimot utløser lageret dit så vil ikke smøring hjelpe.

#241145  av bluesmoke

ja men kan det høres ut som det er det da? for lyden jeg har er en rasle lyd når jeg trykker inn clutsj pedalen når bilen har stått og blitt kald. kjenner noen til samme probleme ? er så mange som har svart på denne tråden at jeg er usikker på hvem som svarer til hvem så jeg spør igjen er det noen som har vært borti eller vet hva grunnen er når det rasler når man trykker inn clutsj pedalen.

#241177  av larsst185

grunnen til at folk svarer forskjellig er at det går ikke an å gi et fasit svar på en sånn ting uten å ha sett og hørt problemet.du er nødt til å ta på deg skoene å gå ut å feilsøke litt selv evt oppsøke et verksted.Sier det ikke for å være vanskelig,men det kan være flere en en grunn til en sånn lyd :wink:

#241522  av kennethx

Har du twinplate clutch, skal det være en rassle lyd når du trykker inn clutch pedalen :)

#245343  av bluesmoke

larsst185 skrev:forandrer lyden seg når du legger press på pedalen men ikke trykker den helt inn?
lyden komer når jeg presser inn pedalen så jeg hører den rasle lyden når jeg presser in pedalen. hva kan det være tror du?

#245356  av sindrejl

jeg må spørre, er dette en oppgradert clutch eller tilsvarende original? En "værsting" clutch er kjent for å rasle

Edit: så at kennethx sa akkurat det samme før meg her :)

#245562  av bluesmoke

sindrejl skrev:jeg må spørre, er dette en oppgradert clutch eller tilsvarende original? En "værsting" clutch er kjent for å rasle

Edit: så at kennethx sa akkurat det samme før meg her :)
nei jeg tipper den er nermest orginal for jeg tror ikke en bilselger ville kostet på noe værsting clutch, så jeg vil tro det er en org. gt4 clutch.
å som sagt så er lyden der bare når jeg trykker på pedalen å når jeg trykker pedalen helt i bunn så forsvinner lyden. håper noen vet hva dette kan være å om det er noe å bekymre seg over.

mvh

bluesmoke