TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Tror GTien min legger seg snart?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #241172  av Nikko

nå lyser bateriet, olje nivået, (!) og motor lyset og bilen har dårlig strøm og trenger start hjelp.

Dette skjedde veldig plutselig. starta fint når jeg kjørte ut i dag, så plutselig klikka cd spilleren så jeg prøvde meg på en "reboot" men fikk bare klikking når jeg vrei om tenninga. fikk start med kabler.

Er dette dynamoen som har tatt kvelden?

#241179  av mr2cato

Fikk samme problemet med min da dynamoen min røyk. Utrolig hvor mye problemer den lager :P

#241180  av larsst185

garantert dynamoen.om (alt sensing) sikringa de er hel.

#241181  av Bacardi8

Hadde dette problemet med en Chevrolet Blazer jeg hadde før..samme symptomer. Oljelampa lyser vel egentlig bare for at du ikke har fått start. Få målt hvor mye dynamoen lader så finner du fort ut om den er gåen. Skal vel lade nesten 14(?) I mellomtiden så ville jeg tatt ut batteriet og ladet det til det er fullt og fyllt på vann.. :)

#241188  av BT-GTI

ahh misunner deg ikke den jobbe med dynamoen der er det trangt! e fint mulig å bytte mens motor står i men ikke enkelt. sikker på at du ikke skal senke motor og bytte litt ekstra? clutch, reg reim, hose from hell, osv. det tar jo tid men da har du bytta det og trenger ikke tenke på det med det første neste gag ting rykker. (sånn jeg må tenke som har bytta snart hver eneste skrue og forsatt ikke fått liv i bilen)

#241246  av mr2cato

I og med at han skal ha turbomotoren i nå så rekner jeg med motoren skal ut uansett ;) Men spørsmålet er bare om du skal begynne konverteringen nå isteden for å fikse gti'en først?

#241338  av Nikko

hehe så fort jeg finner plass å stå for å bytte maskin så konverterer jeg. GTi maskinen er ikke noe å fixe på hehe :D dette er bare et godt spark i ræva på å få meg enda fortere igang :) bilens måte å si at den har lyst på den nye maskinen som venter...

#241350  av Doffen696

Før du begynner å planlegge for mye, så gå over alle koblinger og sjekk at de er ok. (Om det skulle være slik at ladespenningen er der)

#242403  av Teamany

Er ikkje noe problem å skru ut dynamoen.
Skru av bolter,ting og tang som henger fast i den.. løsne på strammebolten og vips så er den ute.. ( uhhm, ja. Er "litt" krangling med å få den ut.. Det vi fann ut va at den sku ned og ut.. så etter som sagt mye krangling så fekk vi ut jækel`n)!!!
Men det er ikkje vanskeligt!

#242894  av sexten

Jeg fikk også samme feilmeldinger, da var det dynamoreima som røyk. Har ikke skifta den enda, men regner med selve dynamoen ikke trenger å skiftes?

#242900  av Nikko

gidder ikke stresse... bytter hele maskinen så snart jeg har lokale.