Ivar skrev:Faen så mange pølsevevere det er her. Den originale GTI-pumpen fungerer helt fint på en standard 3S-GTE, både rev1, 2 og 3.
Hva baserer du dette på?
Jeg har søkt litt på toyota deleprogrammet og funnet ut at den amerikanske 2.2L 5SFE bruker 23220-43070-01 som bensinpumpe. Går jeg på den europeiske delen og velger 3s-ge får jeg opp akkurat samme delenummer. Denne passer forøvrig på 3sfe og. Altså vil NA pumpen de beskriver i USA være samme som den vi har i alle NA mr2'er her til lands.
MR2OC.com skrev:A few weeks back I posted the results of having RC Engineering run flow tests on a stock Turbo pump (SW20) in this thread.
Thanks to Jose Rosario, I was also able to send in an NA pump (SW21) and have it flow tested under the same conditions (13.8 volts, same fluid, same pressures). Here are the results:

As you can see, the pump is a real dog, so everyone who cursed and sweated through the painful process of dropping their tank and swapping the pump when they did their NA to Turbo swap can feel justified. To those who didn't: start making plans.
From what you can see, the pump is just capable of running a stock gen2 3SGTE setup assuming a base FP of ~40psi and stock boost. If you do some light mods and raise the boost, you are basically moving right into the danger zone.
To those who flamed me a couple years back when I argued that Toyota did not put as beefy a pump in the NA as the Turbo:
Her har du ei 3s-gte pumpe til sammenlikning:
Og som vi ser på tidligere post som "sleeper" postet
->her<- er:
- NA pumpa alt for lita til å støtte en 3s-gte på noe over originalt trykk, og er til og med usikkert allerede på 10psi som vi ser her:
Så at noen har fått dette til å fungere er jo helt utrolig. De har hvertfall operert helt på randen (eller over) av hva som jeg kan skjønne er sunn fornuft.
Så hvis du mener at 3s-ge pumpa fungerer helt fint på alle 3s-gte, så har jeg et spørsmål til deg: Hvorfor endra Toyota til en mye kraftigere pumpe? Skjønn det den som vil...