TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Væske under pluggkabler

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #241343  av Mr. 1

Har litt problemer med at det kommer væske inn i 2 av pluggrommene, under pluggkablene. Det er de to på høyresida, altså passasjersida.
Det er ikke vann, væsken er altfor tyktflytende.
Jeg har dessuten satt på plastdeksel over topplokket slik at regnvann ikke kommer inn.
Hva kan årsaken være? Jeg tror det er frostvæske...
Motoren hoster fælt og jeg må blåse pluggkablene og pluggrommet en gang i uka med trykkluft

#241344  av BT-GTI

kan være at topp pakkninga har gått/ på vei til å gå, og kjølevannet trenger inn og opp til tennplugene,men er ikke sikker. har du måttet fylle kjølevann i det siste?

#241348  av Mr. 1

hmm det minker faktisk litt frostvæske, i ekspansasjonstanken. Men det er snakk om ca 3 centimeter på ca 2 måneder. Så hvis det er frostvæske som kommer inn, er det pga dårlig toppakning?

#241353  av BT-GTI

mest sannsynelig for motoren blir kjølt ned av vann og de kanalene vannet renner igjenom blir stoppet av topp pakninga ogkanalene de renner igjenom, og hvis det er rift eller hull osv i den så ledes vannet, pga trykket, et annet sted enn det burde. men hvis vannstandet din ikke ar blitt mindre enn hva den er nå så er det vel ikke mye vann som trenger igjennom.

#241358  av larsst185

kan ikke komme kjølevann i plugg hullene med mindre du har sprekk i toppen,noe som er meget usansynlig.sikker på at det ikke er olje som er dær?

#241390  av Pingu

hadde samme problem på min :( har den inne t overhaling nu 8)
på min bil var det olje som var kommet på pluggledingene, og den mest sannsylige årsaken at ventiltettningene va gåen.

#241466  av larsst185

Du får heller ikke olje på pluggledningen om ventil tettingene er gåen.Da mangler de som skrur for deg litt grunnleggende kunnskap om oppbygginga av en motor.Er en hovedårsak til olje i plugghull å det er gåen topp deksel pakning (IKKE TOPPAKNING) og eller løse skruer til toppdekselet.olje i forbrenninga er en annen sak å da kan toppakning,stempelringer og ventiltettinger spille inn.

#241528  av Pingu

Okay :) va bare d æ trudde. men uansett, bytta toppdeskel pakninga for ei tid tilbake, men d ble ikke noe bedre, så gidda ikke driv å pirke mer med d. biln brukt en del olje oxo, så va d bæst å bare få den overhalt :wink:

#243877  av Mr. 1

Da var problemet forhåpentligvis fikset. Åpna det svarte dekselet der pluggkablene går inn i. Virka som om frostpluggen på høyre sida lakk.
Jeg åpna pluggen og det rant ut masse frostvæske, måtte suge ut væsken slik at det ble tørt der. Tok da lock tight på jengene til frostpluggen og skrudde den på igjen.
Motoren virker bra nå, får vente noen dager nå og se om det varer :wink: