Glimrende forum! 
Jeg har nettopp kjøpt en Celica 1,8 116HK, MK6, AT200. Og vurderer å bytte motor.
Har lest og søk masse på forumet, og rådført meg litt med Biggen.
Men sjangler veldig om jeg skal velge 3s-ge eller 3s-gte.
Regner med at jeg kjøper en frontcut fra motorimport.dk, og sjekker pris for montering i Danmark. Har fått pris på en 3s-ge motor, og pris på en 3s-gte motor (komplett) som har sittet i en MR2. (245HK). Antageligvis må jeg gjøre deler av jobben selv.
Noen her som har byttet ut sin 7a-fe motor?
På sjekklista mi så lurer jeg på følgende:
- motorfester (begge motortyper)
- problematisk med å sette inn en motor som er beregnet for 4x4?
- girkasse
- hva kan brukes fra den gamle motor / bil
- ledningsnett / ecu
Noen her som har erfaringer? Motor til salgs også?
Takker for svar!

Jeg har nettopp kjøpt en Celica 1,8 116HK, MK6, AT200. Og vurderer å bytte motor.
Har lest og søk masse på forumet, og rådført meg litt med Biggen.
Men sjangler veldig om jeg skal velge 3s-ge eller 3s-gte.
Regner med at jeg kjøper en frontcut fra motorimport.dk, og sjekker pris for montering i Danmark. Har fått pris på en 3s-ge motor, og pris på en 3s-gte motor (komplett) som har sittet i en MR2. (245HK). Antageligvis må jeg gjøre deler av jobben selv.
Noen her som har byttet ut sin 7a-fe motor?
På sjekklista mi så lurer jeg på følgende:
- motorfester (begge motortyper)
- problematisk med å sette inn en motor som er beregnet for 4x4?
- girkasse
- hva kan brukes fra den gamle motor / bil
- ledningsnett / ecu
Noen her som har erfaringer? Motor til salgs også?

Takker for svar!