323F GTX skrev:Så klart går det å kjøre med en for pinglete pumpe.. Kjørte selv min mazda 323 med turbo maskin på den originale GLX pumpen. Den klarte levere bensin til en maskin med mer enn dobbelt så mange HK som den var ment til, i den grad at motoren startet og gikk. Men jeg slet med at den ikke klarte å levere nok ved fult pådrag. Når jeg byttet pumpen fikk jeg en helt ny bil.. bedre respons og den gikk ikke så magert ved pådrag.Vel, om GTi pumpa til MR2 hadde hatt så store problemer med å levere nok til en turbo, hvordan skulle jeg i såfall være i stand til å bremse på 1.1 kg trykk / 264 rwp med perfekte lamdaverdier? Skal vel ikke akkurat spesielt mye bensinmangel til før de verdiene nødvendigvis går til helvete, noe det ikke gjorde i det hele tatt opp til 7500
Prøver som sagt ikke å forsvare at ei GTi pumpe nødvendigvis er noe lurt valg, bare ønsker å poengtere at den TYDELIGVIS leverer nok (ikke bare nesten) i mitt tilfelle.
Er sikkert lurt å bytte, men er hvertfall rimelig godt bevis på at angsten er noe overdrevet. I følge mr controls etc skulle jeg ikke hatt igjen motor i det hele tatt.
Jan
04 Volvo XC70 2.4 Turbo
[x] '92 MR2 GTi ombygget til Turbo
[x] '90 Sierra rattkjelke
04 Volvo XC70 2.4 Turbo
[x] '92 MR2 GTi ombygget til Turbo
[x] '90 Sierra rattkjelke