TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• bilcross...

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #241665  av Raze_r

hei.
noen som vet om en mr2 mk1 som er sånn delvis dårlig stand,men motor ok?
var på bilcross i dag der ble prøvekjørt litt.. og JA,blir helt hekta.
så hvorfor ikke prøve seg på en mr2 mk2 med motor bak,lett bil,bakhjulsdreven og greit med effekt.
pratet med en bekjent som har kjørt noen år og hadde faktisk aldri sett det på banen så kunne vært artig:)

så om noen kommer over noe så vennligst si i fra :wink:

takk!

#241670  av Doffen696

Merkelig du skulle skrive ta her i dag. Litt tidligere i dag så pratet jeg om akkurat det samme med en som kjører bilcross i Ålesund, men han slo det i fra seg fordi den virket vanskelig å arbeide med om noe skulle ødlegges. Skal være sagt at denne karen er vant å jobbe med Bobler (Og leike seg litt med å sette wankelmotorer i den :P )

#241682  av jumbo

Problemet er vel å unngå å måtte selge den etter første løp...

#241689  av Raze_r

ja må nok selge den... men hadde vært gøy å prøve. også kan jeg jo kjøre opp til 5 deb løp med den,da jeg ikke trenger å selge:) deler må det vel gå ann å få hos en "høgger" et sted...

#243102  av tettwatt

Trodde det bare var vinnerbilene som ble solgt?
I så fall er det jo bare å stoppe rett før mållinja, skru av tenninga og ooops, der hadde jeg "motorstopp" gitt... og så kjøre over linja når du er sistemann??? :P

#243125  av jumbo

tettwatt skrev:Trodde det bare var vinnerbilene som ble solgt?
I så fall er det jo bare å stoppe rett før mållinja, skru av tenninga og ooops, der hadde jeg "motorstopp" gitt... og så kjøre over linja når du er sistemann??? :P
Tviler på om det er så greit gitt.. mange år siden jeg var noe særlig involvert i bilcross, men regelverket var jo nettopp laget for at man ikke skal kunne i praksis stille med altfor feite biler og at fastprisen på salg skal holde nivået i sjakk.

En mkII er nok i utgangspunktet en altfor bra bil til dette

#243336  av Rømmling

hei enig en mr2 skal ikke på en bilcrossbane

bygge inn bur og alt så går det en del penger der så kjører du 3 løp så legger folk inn bud på bilen din og du får ta ut setet og selen og står med 8000kr i hånda og ser noen drar med din mr2.

Ikke Gjør det.

bilcross skal være en inngangs portal til motorsporten og den skal være billig som "jumbo" skiver. derfor taper man bare store summer vis man legger inn mye mere en 8000kr i en bil.

vis bilen koster 15 000kr + bur og alle de andre tingene som må til for å få den godkjent så er du fort oppi en del mere og da kjører du 3 løp og noen kjøper bilen din.

vet om mange som har bygd biler som går som et helvete og stille på startstreken, MANGE timer for å få den til. Vinner alt som er den ene dagen og ser bilen dra etter løpet med en ny lykkelig eier.

#244797  av WaxFraq

heisan!
tanken der har vært tenkt mange ganger!! =)
problemet blir som Rømmling og jumbo antyder at det er et uungåelig tapsprosjekt, fordi du kommer til å ha den beste bilen på banen..
den kommer rett å slett til å bli uslåelig..! (da med rett sjåfør..!!!)

et annet alternativ kan være supernational...andre regler..men gjærne en gooood del dyrere..! 250 hk +++! dyrt?? :roll:

#245659  av Soffa

hva med rallycross? trenger du da å selge bilen?

#245661  av jumbo

Nei