TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Hvordan skifte øvre bærearmer pÃ¥ mk4?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #241773  av sx-4-ever

Må hele bakstillingen ned? Merket at det var svært trangt og komme til der inni. Noen som har en guide på dette eventuelt fortelle hvordan det skal gjøres?
Vedlegg
Øvre bærearm.JPG
Øvre bærearm.JPG (83.62 kiB) Vist 236 ganger
 #241775  av Andy_Celica

sx-4-ever skrev:Må hele bakstillingen ned? Merket at det var svært trangt og komme til der inni. Noen som har en guide på dette eventuelt fortelle hvordan det skal gjøres?
Har hatt de av jeg, den bolten som går mot dørene har en slik mutter på baksiden som holder igjen, den er det bare til å skru av, på andre siden så må du ha en 19 mm fastnøkkel å holde igjen på mutteren, det er trangt med det går.

Skal av med det igjen om litt for å bytte til powerflex foringer der, så med litt tid og tolmodighet og en latmansarm på ihverfal 30 cm så går det bra.

#241784  av sx-4-ever

altså. Du trenger kun ta av felg, så skal du klare komme bra til ? :P Fikk såvidt inn armen der jeg :D hehe ! Men det skal gå altså.. Hmm.. Får begynne ikvell da :)

Skriv gjerne en bruksanvisning ;) Rekkefølge, dimensjoner, lettest og komme til fra osv.

#241810  av Andy_Celica

Jepp holder med å ta av hjulet.

Jeg tok den bolten som går mot dørene først jeg, brukte en ca 30 cm latmansarm og skrudde ut den bolten, så tokk jeg bare den samme latsmansarmen + en 19 mm fastnøkkel og løsna på andre siden.

Ganske enkelt

#241830  av sx-4-ever

Jeg får prøve :D Sender mld om det er noe ;) hehe