TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Wide bodykit! - MR2 MK1 - Twincharger! :-)

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.

#240479  av inzane2012

Ivar skrev:Hvis dere sjekker ut ordboken så vil dere se at isopor er styrofoam på engelsk. Styrofoam er også et trademark.
The word styrofoam is often used by the general public as a generic term to indicate any brand of polystyrene foam. Coffee cups, cooler or packaging material are typically white in color and are made of expanded polystyrene beads.
ok, men sånn isopor som jeg tenkte på er jo sånn som smuldrer opp ganske lett da, og ikke så helt enkel og forme...vertfall ikke til det som jeg hadde tenkt å prøve på...

#240485  av Doffen696

Ekspandert PVC (Polyretan) er tingen. Det er det som jeg har brukt for å lage former. Eneste negative er at det kan koste litt. Men om jeg forstår rett så skal du sparkle, slipe, lakke med slippmiddel (kanskje legge på en liten basecoate) støpe glassfiber over for å lage form, slippmiddel, basecoate og så lage de glassfiberdelene som du skal bruke til slutt? Eller har jeg sniffet for mye løsemiddel på verkstedet i det siste? :P

#240496  av inzane2012

Doffen696 skrev:Ekspandert PVC (Polyretan) er tingen. Det er det som jeg har brukt for å lage former. Eneste negative er at det kan koste litt. Men om jeg forstår rett så skal du sparkle, slipe, lakke med slippmiddel (kanskje legge på en liten basecoate) støpe glassfiber over for å lage form, slippmiddel, basecoate og så lage de glassfiberdelene som du skal bruke til slutt? Eller har jeg sniffet for mye løsemiddel på verkstedet i det siste? :P
hehe, har aldri gjort det før, berre sittet å lekt meg med tanken;) men kjekt å samle litt info og sånt før en går i gang med noe sånt noe:) hehe...
og ut ifra det som du skriver der så ser det til til at det ikke akkurat er en jobb gjort på noen timer;) hehe

#240499  av Doffen696

Et meeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeget godt tips. Ta deg god tid med grunnarbeidet. Det sparer deg for mye arbeid når du skal til med å sparkle og slipe selve glassfiberen. Tålmodighet er en dyd :)

#240500  av Doffen696

Noen nyttige linker: Ikke alt er relevant, men om du leser litt om alt, så får du inblikk i vanlige feil osv:

http://www.cstsales.com/tutorials/fiberglass_mold.pdf
http://www.fgci.com/howto/ht003fiberglass_mold.html
http://www.hotrodder.com/32Blowpar/page11.html
http://www.fibreglast.com/contentpages- ... r-286.html

PS. Når jeg skrev basecoate tidligere mente jeg gel-coate. Litt trøtt etter 24 timer uten søvn :P Eneste måten jeg vet å snu døgnet på...

#241213  av sethro

Fine linker :-)

Starta på den andre siden av bilen i dag...
Vedlegg
DSC00074.JPG
DSC00074.JPG (102.99 kiB) Vist 1147 ganger
DSC00072.JPG
DSC00072.JPG (86.11 kiB) Vist 1151 ganger
DSC00069.JPG
DSC00069.JPG (151.69 kiB) Vist 1151 ganger
DSC00067.JPG
DSC00067.JPG (116.36 kiB) Vist 1150 ganger

#241540  av sethro

Hjelper litt nå...
Vedlegg
DSC00087.JPG
DSC00087.JPG (160.54 kiB) Vist 1149 ganger
DSC00083.JPG
DSC00083.JPG (200.45 kiB) Vist 1147 ganger
DSC00084.JPG
DSC00084.JPG (210.32 kiB) Vist 1148 ganger

#241708  av inzane2012

en ting er nå hvertfall sikkert, du vil komme til å trenge noen ganske fete felger for å fylle ut di hjulbuene;) hehe

#241878  av sethro

Ja. må få tak i noe. Tror ikke bilen har godt av å ha 10" felger.
Tenker på at motoren skal dra disse brede dekka...
Så prøver å få tak i 8" kanskje og spacer....
Vedlegg
DSC00101.JPG
DSC00101.JPG (251.41 kiB) Vist 1165 ganger
Sist redigert av sethro den 20 mai 2007 23:55, redigert 1 gang totalt.

#241931  av Terjen

Du må ikke være beskjeden sethro!
Kjører på 9x17 ET 0 bak på min nå, med 245 dekk. Angrer på at jeg ikke målte skikkelig før jeg bestilte hjul, for jeg har målt at jeg nå akkurat får plass til 11x17 med ET 10.
Litt vanskelig dimensjon å få tak i felger i, men dæven så rått det hadde vært. 8)
Poenget er bare at jeg synes mange kjøper for smale hjul, 8" ser litt pinglete ut. :wink:

#242075  av Elzin

hva med dørene? vil du ikke bredde hele bilen mens du holder på, min mening er at det ser fælt ut når dørene er standard, men må si du er flink å jobbe :)

#242134  av sethro

Terjen: Kjører du meg så store felger.. jøss! har du no bilde av det?

Elzin: Jeg driver å lurer på hva jeg skal gjøre med dørene.
Kan hende jeg bygger noe helt bak på døra sånn at bak skjermene går litt mere jevnt.

Få se.. Men uansett skal jeg gjøre noe med det seinere.
Må jo bli ferdig med detta, så jeg kan bruke bilen snart. :D

Hvis det er noen som har flere ideer, så kom med det :)

Trenger oxo ideer til åssen jeg kan få mere luft til motor rommet..?

#242165  av ArildM

Begynner jo å ta form detta. Kjør på med fete felger, det er jo nesten et must når du har bredda såpass!

http://www.nettby.no/user/index.php?user_id=92520

Terjen har en del bilder på nettbyprofilen, fant ut han hadde joina Mr2 gruppa mi hehe 8)

Flytt bensinpåfyllinga likedan som "gale Arne" her på forumet og lag luftehull der?

Hvis ikke får du mekke "scoop" under bilen da :lol:

Edit: http://s137.photobucket.com/albums/q214 ... ?start=all

#242266  av sethro

ArildM: så du syns det ser litt bedre ut nå?

Jeg skal kanskje hente bak felgene til denna calibra`n etterpå.

Brodern (RIP) og jeg bygde den. Og så solgte brodern den. og den ble krasja. Men bak felgene er hele. Og hvis de passer, de er 17x10.
Må jeg få tak i felger foran. Er azev type a felger. 17x8.

Noen som har det?
Vedlegg
Bilde 148.jpg
Bilde 148.jpg (30.13 kiB) Vist 2223 ganger

#242322  av ArildM

De felgene så fete ut :wink:

Liker ikke biler med alt for mye kanter og "klabb og babb" over alt, men sånn som bakskjermen på det nederste bildet så ser det bra ut da 8) Begynner å bli helhet der ja :)

Blir spennende å se hvordan det blir når det blir færdig, håper det blir bra :wink: Åssn farge blir bilen i da? Blir hele bilen hvit eller?

Unikt bilr det i alle fall. Bredde dørene også eller? Blir kanskje vanskelig det da, men håper det blir en bra overgang der også :wink:
Vedlegg
Litt bredda denne
Litt bredda denne
bkitStyleautoreddanTZ56516-4.jpg (40.29 kiB) Vist 2195 ganger
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 20