TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• litt mr2 turbo spm

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #241883  av japse-gnmfr

Har en 91mod gti nå som begynner og få lyst på turbomotor..
det som er mest aktuelt for meg da er 204 eller 225 hestern.
Får og få dette godkjent (etterhvert) trenger jeg kun motor og girkasse da eller er det mer sånn som drivakslinger og sånt..
Og er det mulig og bruke gti girkassa eller tåler ikke den så mange nm?

Har også lest litt her nå at folk er MYE mer fornøyd me 3gen en a 2gen er det så mye forskjell når du får litt friere luftveier..
og får man 2gen med sperre..?

Mvh Kristoffer..
 #241885  av aneriks

japse-gnmfr skrev:Har en 91mod gti nå som begynner og få lyst på turbomotor..
det som er mest aktuelt for meg da er 204 eller 225 hestern.
Får og få dette godkjent (etterhvert) trenger jeg kun motor og girkasse da eller er det mer sånn som drivakslinger og sånt..
Og er det mulig og bruke gti girkassa eller tåler ikke den så mange nm?

Har også lest litt her nå at folk er MYE mer fornøyd me 3gen en andre gen er det så mye forskjell når du får litt friere luftveier..

Mvh Kristoffer..
du trenger motor og ledningsnett ,ecu,ignitor og en dysemotsandspakke.
du kan bruke gti kasse men da må du bruke gti cluch og drivaksler,hubber osv..
men er jo enklere og kjøpe et rearclip så får du alt du trenger..

#241887  av japse-gnmfr

og dyrere hehe.. tenkte og begynne me motor og få tak i en 3 gen girkasse me sperre når gti kassa gikk til hælvete..

#241888  av aneriks

japse-gnmfr skrev:og dyrere hehe.. tenkte og begynne me motor og få tak i en 3 gen girkasse me sperre når gti kassa gikk til hælvete..
da må du ha 3 gen drivaksler og hubber også.. når kassa ryker og jeg vet det er vanskelig og dyrt og få tak i..

#241889  av japse-gnmfr

aneriks skrev:
japse-gnmfr skrev:og dyrere hehe.. tenkte og begynne me motor og få tak i en 3 gen girkasse me sperre når gti kassa gikk til hælvete..
da må du ha 3 gen drivaksler og hubber også.. når kassa ryker og jeg vet det er vanskelig og dyrt og få tak i..
kk men hvis jeg skal ha en gen2 kasse kan jeg bruke gti drivakslene

#241890  av aneriks

japse-gnmfr skrev: kk men hvis jeg skal ha en gen2 kasse kan jeg bruke gti drivakslene
nei...
90-91 turbo kasse og drivaksler
90-91 gti kasse og aksler
92-95 turbo kasse og aksler
92.95 gti kasse ,aksler
hubbene er vel like på rev1, rev2 og rev3 turbo
og på rev 1,2 og 3 gti
det går vel ann og maskinere drivakslene så de passer fra rev 1 til rev 2 kasse og omvendt, men dette vet jeg lite om..
turbo akslene er MYE grovere en de på gti en

#241891  av Ivar

Man fikk rev2 med LSD også, men dette var et tilvalg.

#241893  av aneriks

Ivar skrev:Man fikk rev2 med LSD også, men dette var et tilvalg.
og det er samme kasse på rev2 og 3 men på rev 3 var lsd standard.

#241902  av Mr2Even

Man trenger faktisk ikke ledningsnett, usikker på ECU. Kjenner en som fikk det til uten, bare ved å kople til 2 ekstra ledninger..

#241903  av Ivar

Mr2Even skrev:Man trenger faktisk ikke ledningsnett, usikker på ECU. Kjenner en som fikk det til uten, bare ved å kople til 2 ekstra ledninger..
Det er veldig greit å ha komplett ledningsnett hvis man ikke er så veldig elektronikk-savvy. Det er mange ledninger.

#241906  av aneriks

Mr2Even skrev:Man trenger faktisk ikke ledningsnett, usikker på ECU. Kjenner en som fikk det til uten, bare ved å kople til 2 ekstra ledninger..
det er klart alt går.. men man trenger jo ingenting vist man kjøper sensorer datasprut og legger nye ledninger, man da har man så mye peiling på bil at en aldri ville spurt om sånne ting på et forum..

#241911  av japse-gnmfr

da får jeg høre litt rundt om et rear-clip helst 225hestern men er dette mulig og kanskje få skaffet til rundt 20 lapper..

#241915  av Larsen

Er to til salgs på privathandle delen på ts-ogn

#242375  av Mr2Even

Kan det gå ann å kjøre med turbo på en gti ? Hva må isåfall gjøres ? Må motoren ha ny innmat, stempler osv?