TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• vurderer Ã¥ selge

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #241605  av KonG_PeR

Som topic sier vurderer jeg å selge bilen (mye vill ha mer ;) ), MEN jeg har lurt på et par ting..
Skal nok ha MR2 nestegang også, men da blir det nok turbo :D så lurer på hva jeg skal gjøre :?

Hva synes dere jeg skal gjøre:
a) Selge bilen som den er, å kjøpe meg ferdig turbo-bil
b) Kjøpe delebil fra Tyskland med lav km (eller no) å sette over alt av vitale deler

Men det kommer jo litt ann på hvor mye jeg kan få for bilen, noen som har noe forlag på hvor mye jeg kan få?
Bilen har gått 165k og har nylig byttet bremser, dempere (senket 40-40), nytt powerfilter, har hatt nylig service og er veldig hel og pen, og går meget rent..
link med bilder her:
http://www.ts-ogn.no/phpBB2/viewtopic.p ... ht=#241296

Har tatt ut anlegget baki nå da, fikk aldri satt i sterk nok forsterker..

Bare å komme med forslag :D helst så mange anbefalinger å forslag som mulig..
Vedlegg
DSCF0001.JPG
DSCF0001.JPG (61.69 kiB) Vist 968 ganger

#241614  av Zepticon

Delebil fra Japan? Godkjenning hos Toyparts...
Grunn: Styling og lakk ++ får du ikke penger tilbake for når du selger den...

#241617  av jumbo

Kostnad: Det vil i nesten alle tilfeller være billigere å bytte bil, og du får en bil som er godkjent turbo i utgangspunktet.

Godkjenning: Gikk greit for min del, med hjelp fra toyparts, men selv om jeg ikke nøler med å anbefale den løsningen er det jo alltid usikkerhet ettersom man har med BT å gjøre... Og avhengig av når GTien din ble første gang regget i Norge, blir dette gjerne en del kroner i engangsavgift også

Performance... bygg om til 3.gen turbo. Eneste fornuftige måte å få en 3.gen motor i en venstreratta bil. Sikkert mange som kommer til å mase en masse om at det er like greit med en 2.gen motor, hver sin smak...

Som zept nevner er det jo plagsomt å bytte bil hvis du har gjort noe særlig... får jo aldri igjen for det...

#241706  av cameleon

Vil tippe en maks 100k for bilen din. Det er om du er heldig. Veldig fin bil, men gti har ikke store verdien i dag.

#241728  av inzane2012

cameleon skrev:Vil tippe en maks 100k for bilen din. Det er om du er heldig. Veldig fin bil, men gti har ikke store verdien i dag.
finnes alltid en masse tullinger der ute som meg og som er villig til og betale mye mer for bilen enn det di "egentlig" burde betalt...

#241729  av KonG_PeR

okei... rundt 100k høres greit ut.. ligger litt penger i den nå, er jo en bra bil.. mulig jeg setter den ut til det å så kan heller prisen diskuteres.. si ifra om det er noen dere vet som er interisert.. har lyst på turbo motor nå :P

#241730  av KonG_PeR

inzane2012 skrev:
cameleon skrev:Vil tippe en maks 100k for bilen din. Det er om du er heldig. Veldig fin bil, men gti har ikke store verdien i dag.
finnes alltid en masse tullinger der ute som meg og som er villig til og betale mye mer for bilen enn det di "egentlig" burde betalt...
og med det mener du? er ikke bilen verd så mye?

#241735  av inzane2012

KonG_PeR skrev:
inzane2012 skrev:
hehe, nei var ikke det at bilen din ikke er verdt så mye, men tenkte på camelon sa at at maks 100k var det du kunne forvente deg, og er jo stort sett det en gti går for og den en egentlig "forventer" å betale, selv om bilen har ganske spesiell styling og lakk...jeg f.eks ble jo "lurt" når jeg kjøpte min gti, dels pga liten kunskap om mr2 generelt og fordi jeg ikke tok meg skikkelig tid til å sjekke og prøve bilen og fordi selgeren ikke sa så mye om bilen annet enn at mr2 var en konge bil og di vanlige triksene, pluss han virket ganske ærlig, seriøs og grei selv om jeg nå er sikker på at han sitter hjemme og gnir seg i hendene av tanken på at han endelig fikk solgt bilen...så det skulle ikke forundre meg om vist du setter nedigjen anlegget så kan du sikkert klare og få 130-140k for bilen...jeg betalte jo tross alt sikkert 20-30k mer enn det jeg burde gjort, kanskje mer og...så det finnes nok alltid noen som er villig til og betale så mye for bilen din...skjønner??

#241759  av mr2cato

tror nok det blir vanskelig å få 130-140.000 for en gti gitt 8)
Da skal den vær rimelig mye påkosta.

Vil tippe den blir solgt for rundt 90.000 en plass.
(ut i fra dagens marked)

#241772  av hmsilset

Du kan sikkert få solgt den for 100.000 om den er så strøken som den ser ut som! Jeg kjøpte min for 118.000 og med 156 hk i fjor og synes den er mye grommere enn en de fleste turbo mr2`er jeg har sett.Å gi 150.000 for en dønn original mr2 bare fordi den har ei lita vifte oppå motoren er sinnsykt da,men det er vel pga avgifter..

#241790  av inzane2012

mr2cato skrev:tror nok det blir vanskelig å få 130-140.000 for en gti gitt 8)
Da skal den vær rimelig mye påkosta.

Vil tippe den blir solgt for rundt 90.000 en plass.
(ut i fra dagens marked)
joda, ville nok ikke vert lett og få solgt bilen til den prisen, men som sagt, skader ikke å legge ut bilen med en litt høyere pris og heller høre hva folk er villig til å gi enn å legge den ut til 90k og kanskje gå glipp av en del laken...og som sagt, det finnes alltid en masse idioter, meg inkludert, der ute som er villig til og betale mer enn "markeds" pris

EDIT: i tillegg tenker sikkert noen når di ser den bilen at vist di kjøper den for la oss si 120k at da får di en bil som er ferdig stylet, har ganske spess lakk og sånt, for sånne ting koster fort noen lapper det og...

#241801  av Mr2Even

I disse internett tider blir det vanskelig å få så mye mer enn 100000,- for den tror nå jeg men det skader jo ikke å prøve :wink:

#241929  av KonG_PeR

inzane2012 skrev:
KonG_PeR skrev:
inzane2012 skrev: finnes alltid en masse tullinger der ute som meg og som er villig til og betale mye mer for bilen enn det di "egentlig" burde betalt...
hehe, nei var ikke det at bilen din ikke er verdt så mye, men tenkte på camelon sa at at maks 100k var det du kunne forvente deg, og er jo stort sett det en gti går for og den en egentlig "forventer" å betale, selv om bilen har ganske spesiell styling og lakk...jeg f.eks ble jo "lurt" når jeg kjøpte min gti, dels pga liten kunskap om mr2 generelt og fordi jeg ikke tok meg skikkelig tid til å sjekke og prøve bilen og fordi selgeren ikke sa så mye om bilen annet enn at mr2 var en konge bil og di vanlige triksene, pluss han virket ganske ærlig, seriøs og grei selv om jeg nå er sikker på at han sitter hjemme og gnir seg i hendene av tanken på at han endelig fikk solgt bilen...så det skulle ikke forundre meg om vist du setter nedigjen anlegget så kan du sikkert klare og få 130-140k for bilen...jeg betalte jo tross alt sikkert 20-30k mer enn det jeg burde gjort, kanskje mer og...så det finnes nok alltid noen som er villig til og betale så mye for bilen din...skjønner??
skjønner.. er bare litt treg på innsiden av hodet :P enig i det at bilen går høyere i pris når den er ferdig stylet å sånn.. får sette inn anlegget, å sette bilen til 125k.. se responsen og heller sette ned prisen om jeg bestemmer meg for å selge.. men har ikke lyst til å gå lenge uten bil, så det må være når jeg har en turbobil på hånden ;) hehe.. åsså kan jeg jo se om det er noen som vil bytte den ;)

#241930  av KonG_PeR

å hva ligger en bra MR2 turbo på i pris? passe godt eksemplar?

#241933  av mr2cato

en bra godkjent mr2 turbo ligger vel fra ca 140.000 og oppover!