TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• gti: rister/hopper/jager gÃ¥r dÃ¥rli!

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #241927  av Pitchyou

Hei

Har vært litt uheldig med gti en min. Var ute å kjørte litt i går kveld, så gav jeg litt "ekstra" på utav ett kryss. Etter jeg fikk roa litt ned så gikk biln veldi ujevnt og hakkete og det var veldi lite sprut. Gikk såvidt å holde 100-110 i oppoverbakke i 3dje giret.
Når jeg kom meg hjem og fikk parkert ble jeg møtt av at hele plassen ble røyklagt, trodde neste det var brann med det samme.
Fikk sett litt mer i dag å det er en skrue på dekslet over kammene (stjerne) som har løstnet og det har sprutet olje ned på eksosen. Må si at hele dekslet er svart av "oppbrent" olje.
Sånn jeg kan see det virker det nesten så den bare går på 3 sylindre, starter litt "tungt" går meget ujevnt, rister og hopper og det er 0 drag i bilen mer.

Noen som har en anelse?

#241936  av ErlingK

Kan den ha hoppet en tann på registret?

#241948  av Pitchyou

noen enkle måter å sjekke det på?

#241949  av CelicaTurbo

se etter olje i tennpluggbrønnene. Skruene på det toppdekslelet har en lei tendens til å løsne og hos deg var det tydelig meget løst om det har sprutet olje utover. Om dette dekselet er løst kan det også føre til olje i tennpluggbrønnene og det er en mulig årsak til den dårlige gangen.
 #241950  av Doffen696

Pitchyou skrev: Når jeg kom meg hjem og fikk parkert ble jeg møtt av at hele plassen ble røyklagt, trodde neste det var brann med det samme.
Fikk sett litt mer i dag å det er en skrue på dekslet over kammene (stjerne) som har løstnet og det har sprutet olje ned på eksosen. Må si at hele dekslet er svart av "oppbrent" olje.
Du har hatt flaks som fikk brent opp heile bilen din.

#241981  av Pitchyou

CelicaTurbo skrev:se etter olje i tennpluggbrønnene. Skruene på det toppdekslelet har en lei tendens til å løsne og hos deg var det tydelig meget løst om det har sprutet olje utover. Om dette dekselet er løst kan det også føre til olje i tennpluggbrønnene og det er en mulig årsak til den dårlige gangen.
ene tennpluggbrønnen var ganske så full av olje, får prøve å finne en måte å få det opp på. takk for tips

#242029  av Doffen696

Pitchyou skrev:
CelicaTurbo skrev:se etter olje i tennpluggbrønnene. Skruene på det toppdekslelet har en lei tendens til å løsne og hos deg var det tydelig meget løst om det har sprutet olje utover. Om dette dekselet er løst kan det også føre til olje i tennpluggbrønnene og det er en mulig årsak til den dårlige gangen.
ene tennpluggbrønnen var ganske så full av olje, får prøve å finne en måte å få det opp på. takk for tips
Prøv en stor pipette eller stor medisinsprøyte med en liten slange på.