TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Pressure sensor

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica

#241386  av Gt-4-Ever

Slik er det nå...tipper det er feil.
Vedlegg
DSC00684.JPG
DSC00684.JPG (42.74 kiB) Vist 560 ganger

#241439  av Gt-4-Ever

noen som vet?

#241450  av ErlingK

OBS! Jeg "vet" ikke dette, bare ser på linken å bildet ditt!

Litt vanskelig å se på bildet ditt, men etter tegningen skal den kobles inn på plenumkammeret på innsuget, det er den delen av innsuget som står "Toyota twincam16" på. Vil tro det de har kalt "pressure regulator" er den orginale turbotrykksgiveren?? Eller? Står også i bruksanvisningen at slangen mellom innsugsmanifold og pressure sensor'en til BC'en skal være så kort som mulig, å ser at du er koblet inn mellom to vakumklokker eller noe, å det blir jo da ikke helt rett. Ble litt tungvint skrevet dette men er jo ikke noe professor i norsk heller :)

Du finner ikke en slange som går rett inn på plenumkammeret? Ville ha koblet meg på dær!

Uten å ha sett motoren i en slik bil som du har synes jeg vakumklokka du har koblet deg til, (den til høyre), ser litt ut som den sitter på en EGR-ventil, altså eksostilbakeføringen. Ikke skyt meg hvis jeg tar feil, men det ser sånn ut.

Erling

#241504  av Gt-4-Ever

Takk for svar så langt. Det var nok egr-ventilen jeg hadde koblet meg opp på.. Er det noen som har eller kan ta et bilde av hvilken slange jeg skal koble meg på? Er litt usikker på hvor på plenumkammeret den skal kobles på.

Er det en av de på bildet?
Vedlegg
New Image.JPG
New Image.JPG (25.3 kiB) Vist 166 ganger

#241505  av Gt-4-Ever

Dumpventilen var koblet innpå slangen til venstre.

#241518  av ErlingK

Vil tro du kan bruke vilken som helst av de to slangene dær. Kansje greit å bruke den til høyre siden dumpen står på den venstre?

Erling

#241536  av Gt-4-Ever

Noen som vet dette sikkert?

#241542  av larsst185

koble den til på et av de store uttakene på baksiden av manifolden.eller uansett bare den er etter spjeldhuset,dvs mellom spjeldhus og topp.

#241544  av larsst185

"pressure regulator" er bensintrykks regulatoren.grunnen til at de skriver du skal koble deg til der er at det er da sikkert du kobler deg rett.du kan kappe slangen til bensintrykkreg å koble deg inn på den.men jeg liker å ha vacuumslanger til slike vitale ting hele så jeg koblet meg inn et annet sted.det er som sagt akkuret det samme hvor du kobler deg inn så lenge det er på "rette siden" av gass spjeldet.bare tenk at du kobler en turbotrykksmåler :)

#241555  av Gt-4-Ever

Så da er den rett koblet slik som på bildet 2? Har ihvertfall forstått det slik. :)

#242112  av a man in the nude

Fant du ut av dette? Uansett informerer jeg deg om at jeg har gjort som instruksen sier. Koblet meg på "fuel pressure regulator". Og hos meg er det slangen som er til høyre for den du har koblet dumpen på.

#242122  av larsst185

funker fint slik du har kobla den ja