TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Sharifs dekksenter -> gateslicks diskusjon

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#242191  av Christian

inzane2012 skrev:hvordan er egentlig festet til gateslicks på våt asfalt og regnvær??
Har bare prøvd toyo og hankook, begge sitter helt greit på våt vei. Blir det søkkvått slipper toyo fort, hankook vet jeg ikke siden de døde på gatebil etter ca 30mil :twisted: Men jeg tipper de sitter endel bedre en toyo pga mye mer mønster.

Ang. holdbarhet er jeg imponert over hankook, de tålte 12mil på japsetreffet og 21mil på gatebil. Toyo dekkene pleier å være borte etter max 20mil på bane.

Toyo dekkene sitter mye bedre før de blir skikkelig varme. Var skikkelig skuffet over hankook dekkene på japsetreffet, men det kom seg voldsomt etter 2-3 runder. Og når de først ble varme holder de lenge. Jeg kjørte 35min i strekk på gatebil og trengte bare en kjølerunde i løpet av den tida. Toyo dekkene holder max 10-12 runder, så er det som å kjøre på ett såpestykke :)

Kjører man mest på vanlig vei hadde jeg kjøpt toyo, pga mye bedre grep på "kalde" dekk.

#242193  av Christian

Kilgallon skrev:Noen som har bilder av mønstrene på lovlige gateslicks da?
Bare å søke på dekket det.

#242198  av Andy_Celica

Jeg har Toyo Proxes T1r vet ikke hvordan de er i forhold til r888 men de sitter bra på tør asfalt, men får hjulsinn på 1 og 2 giret på våt vei, (bpu Supra)

#242249  av jumbo

Lages R888 lenger i det hele tatt? Har ikke sett noen som selger de på år og dag

#242296  av Magne

Hørte med Wheelie for en stund sida. Han sa de skulle starte opp igjen produksjonen i Mai. Og første sending til Norge ville da blitt evt i August/September.

SÃ¥ ja det har vert ute av produksjon en stund.

#242333  av jumbo

Jaja, like greit at jeg venter til neste sesong da... gidder ikke kjøpe nye dekk når jeg ikke har lappen... selv om det sikkert blir en del treff og slikt er det for dumt å ha dekk som bare står og blir gamle...

#242376  av kake

Magne skrev:Dem har jo Kumho ECSTA MX KU15 225/50 ZR16 92W til 1134,40kr stk også...

Noen som har erfaring med Kumho gateslicks?
Har en kompis med de dekkene i dim 225/40/17. Virker som gode dekk. Stive sidevegger og bedre grep enn de beste gatedekkene. Holdt seg stabile på rudskogen etter endel runder også uten noe særlig slitasje. Jeg vil tippe bilen hans har rundt samme vekt som din også (han har en BMW). De har treadwear på 220 og et gatevennlig mønster. R888 har treadwear på 100.

Skal du ha R888 så trenger du ikke dra lenger enn til

http://www.oljeskiftexpressen.no/

De skaffer dekkene (ferske sådan) til neste dag. Jeg kjøpte fordekkene mine der, mens bakdekkene kjøpte jeg hos sharif.