Kilgallon skrev:arctic_celi skrev:Tror det er bare en ting som vil fungere her (ikke sikker da en gang):
Organisere alle berørte av saken, for å så starte en forening.
Leie en god advokat som kan fordype seg i saken, fremskaffe det som må fremskaffes.
For å deretter argumentere godt med de bevisene man har.
All kreditt for japanauto, men tror faktisk dem alene er for små for dette.
Men hvem vil ta ansvar for å sette igang et slikt stort prosjekt da?
Tror ikke man kan peke på noen gitt.
Det trengs en som er særdeles engasjert i saken, en som er flink til å engasjere andre. Den personen må ha tid, overskudd og kunnskap til å driver frem noe sånt.
Det er jo slik alle foreninger / organisasjoner blir startet.
Av en "ihugga" person som virkelig tror på en sak.
Det er også fult mulig å gjøre "penger ut av dette", trenger ikke å være gratis arbeid liksom. Samtlige medlemmer kan jo betale 100kr måneden for å være medlem. Det vil bli 1200kr i året.
Så hvis man har 1000 medlemmer så vil det tilsvare 1 200 000kr. Så hvis man betaler en advokat (så kan vel han ta rundt 500 000kr) Lederen kan ta symbolsk sum på 200 000kr. Da har man fremdeles 500 000kr som kan brukes til kræsjtester.. andre tester... osv osv.
Det er bare å få samlet folkene

(100kr måneden er vel de fleste villig til å betale hvis det betyr at sjangsen for at de får regget japanbilen sin)
De papirene blir også foreningens eiendom. Som kan selges videre.
Som igjen vil komme medlemmene til gode
jaja... lov til å drømme

"I'm the Apprentice! Yes! it's really really true!

"