TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • TUV-papirer (krasjtest papirer for J-spec)

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra

 #242674  av arctic_celi
 
Tror det er bare en ting som vil fungere her (ikke sikker da en gang):
Organisere alle berørte av saken, for å så starte en forening.
Leie en god advokat som kan fordype seg i saken, fremskaffe det som må fremskaffes.
For å deretter argumentere godt med de bevisene man har.

All kreditt for japanauto, men tror faktisk dem alene er for små for dette.

 #242683  av Kilgallon
 
arctic_celi skrev:Tror det er bare en ting som vil fungere her (ikke sikker da en gang):
Organisere alle berørte av saken, for å så starte en forening.
Leie en god advokat som kan fordype seg i saken, fremskaffe det som må fremskaffes.
For å deretter argumentere godt med de bevisene man har.

All kreditt for japanauto, men tror faktisk dem alene er for små for dette.
Men hvem vil ta ansvar for å sette igang et slikt stort prosjekt da?

 #242693  av arctic_celi
 
Kilgallon skrev:
arctic_celi skrev:Tror det er bare en ting som vil fungere her (ikke sikker da en gang):
Organisere alle berørte av saken, for å så starte en forening.
Leie en god advokat som kan fordype seg i saken, fremskaffe det som må fremskaffes.
For å deretter argumentere godt med de bevisene man har.

All kreditt for japanauto, men tror faktisk dem alene er for små for dette.
Men hvem vil ta ansvar for å sette igang et slikt stort prosjekt da?
Tror ikke man kan peke på noen gitt.
Det trengs en som er særdeles engasjert i saken, en som er flink til å engasjere andre. Den personen må ha tid, overskudd og kunnskap til å driver frem noe sånt.

Det er jo slik alle foreninger / organisasjoner blir startet.
Av en "ihugga" person som virkelig tror på en sak.

Det er også fult mulig å gjøre "penger ut av dette", trenger ikke å være gratis arbeid liksom. Samtlige medlemmer kan jo betale 100kr måneden for å være medlem. Det vil bli 1200kr i året.
Så hvis man har 1000 medlemmer så vil det tilsvare 1 200 000kr. Så hvis man betaler en advokat (så kan vel han ta rundt 500 000kr) Lederen kan ta symbolsk sum på 200 000kr. Da har man fremdeles 500 000kr som kan brukes til kræsjtester.. andre tester... osv osv.

Det er bare å få samlet folkene ;) (100kr måneden er vel de fleste villig til å betale hvis det betyr at sjangsen for at de får regget japanbilen sin)
De papirene blir også foreningens eiendom. Som kan selges videre.
Som igjen vil komme medlemmene til gode :)

jaja... lov til å drømme :D

 #242719  av Tore
 
arctic_celi skrev:


Det er også fult mulig å gjøre "penger ut av dette", trenger ikke å være gratis arbeid liksom. Samtlige medlemmer kan jo betale 100kr måneden for å være medlem. Det vil bli 1200kr i året.
Så hvis man har 1000 medlemmer så vil det tilsvare 1 200 000kr. Så hvis man betaler en advokat (så kan vel han ta rundt 500 000kr) Lederen kan ta symbolsk sum på 200 000kr. Da har man fremdeles 500 000kr som kan brukes til kræsjtester.. andre tester... osv osv.

Det er bare å få samlet folkene ;) (100kr måneden er vel de fleste villig til å betale hvis det betyr at sjangsen for at de får regget japanbilen sin)
De papirene blir også foreningens eiendom. Som kan selges videre.
Som igjen vil komme medlemmene til gode :)

jaja... lov til å drømme :D
Diskusjonen om betalende klubber er vel tatt før, og lagt relativt død... :roll:

Jeg kunne gjerne ha engasjert meg og noen jurist-venner (som også er intressert i saken) i dette, men jeg frykter at det ikke nytter å sitte i nord-norge å starte en dialog med bt eller veidirektoratet...må vel være noen i nærheten av Oslo som bør gjøre dette. Men en privat innsamlingsaksjon for å dekke de enkelste utgifter er jeg glatt med på :)

 #242774  av supratori
 
eg e me å prøva å få d igang.

 #242775  av supratori
 
eg e me å prøva å få d igang.

 #242783  av arctic_celi
 
Tore skrev:
Diskusjonen om betalende klubber er vel tatt før, og lagt relativt død... :roll:
Missforstå meg rett...
Det jeg mente hadde ingenting med TS-ogn å gjøre i det heletatt. Vet at den diskusjonen er helt død.
Dessuten så er det nok ikke 1000stykker her på http://www.ts-ogn.no som har det samme problemet dere har. Så har aldri ment det.

Men det finnes sikkert en del mazda eiere... honda eiere... nissan eiere... osv osv ... så det jeg mente var at man startet noe som:
IOFJB "Interesse organisasjonen for Japanske biler" eller JBF "Japansk Bilimport forening"

Men... finn et bedre navn da ;)

 #242888  av Kilgallon
 
arctic_celi skrev:
Kilgallon skrev:
arctic_celi skrev:Tror det er bare en ting som vil fungere her (ikke sikker da en gang):
Organisere alle berørte av saken, for å så starte en forening.
Leie en god advokat som kan fordype seg i saken, fremskaffe det som må fremskaffes.
For å deretter argumentere godt med de bevisene man har.

All kreditt for japanauto, men tror faktisk dem alene er for små for dette.
Men hvem vil ta ansvar for å sette igang et slikt stort prosjekt da?
Tror ikke man kan peke på noen gitt.
Det trengs en som er særdeles engasjert i saken, en som er flink til å engasjere andre. Den personen må ha tid, overskudd og kunnskap til å driver frem noe sånt.

Det er jo slik alle foreninger / organisasjoner blir startet.
Av en "ihugga" person som virkelig tror på en sak.

Det er også fult mulig å gjøre "penger ut av dette", trenger ikke å være gratis arbeid liksom. Samtlige medlemmer kan jo betale 100kr måneden for å være medlem. Det vil bli 1200kr i året.
Så hvis man har 1000 medlemmer så vil det tilsvare 1 200 000kr. Så hvis man betaler en advokat (så kan vel han ta rundt 500 000kr) Lederen kan ta symbolsk sum på 200 000kr. Da har man fremdeles 500 000kr som kan brukes til kræsjtester.. andre tester... osv osv.

Det er bare å få samlet folkene ;) (100kr måneden er vel de fleste villig til å betale hvis det betyr at sjangsen for at de får regget japanbilen sin)
De papirene blir også foreningens eiendom. Som kan selges videre.
Som igjen vil komme medlemmene til gode :)

jaja... lov til å drømme :D
1000 medlemmer er VEL litt for mye, er nok langt i fra så mange som har japse supra uten skilter :wink:

 #242889  av Kilgallon
 
Tore skrev:
arctic_celi skrev:


Det er også fult mulig å gjøre "penger ut av dette", trenger ikke å være gratis arbeid liksom. Samtlige medlemmer kan jo betale 100kr måneden for å være medlem. Det vil bli 1200kr i året.
Så hvis man har 1000 medlemmer så vil det tilsvare 1 200 000kr. Så hvis man betaler en advokat (så kan vel han ta rundt 500 000kr) Lederen kan ta symbolsk sum på 200 000kr. Da har man fremdeles 500 000kr som kan brukes til kræsjtester.. andre tester... osv osv.

Det er bare å få samlet folkene ;) (100kr måneden er vel de fleste villig til å betale hvis det betyr at sjangsen for at de får regget japanbilen sin)
De papirene blir også foreningens eiendom. Som kan selges videre.
Som igjen vil komme medlemmene til gode :)

jaja... lov til å drømme :D
Diskusjonen om betalende klubber er vel tatt før, og lagt relativt død... :roll:

Jeg kunne gjerne ha engasjert meg og noen jurist-venner (som også er intressert i saken) i dette, men jeg frykter at det ikke nytter å sitte i nord-norge å starte en dialog med bt eller veidirektoratet...må vel være noen i nærheten av Oslo som bør gjøre dette. Men en privat innsamlingsaksjon for å dekke de enkelste utgifter er jeg glatt med på :)
Spørs jo hva utgiftene kommer på da, er jo ikke villig tilå betale dyre dommer for å få skilter på bilen. Men er det innenfor rimelighetens grenser så er jeg med :wink:

 #242944  av d-roc
 
der er skylinen min jo knut hehe..
er ikke så fin nå lenger desverre.
Vedlegg
P4120159.JPG
P4120159.JPG (477.59 kiB) Vist 2918 ganger

 #242951  av TurboKnut
 
Det var trist det der.
Hvordan går det med den? Blir det noe ordning på saker og ting?

 #243015  av Stiansen
 
Hva har skjedd?

 #243041  av TOYPARTS
 
hva er folk villig til å betale for å få skilter, bare spør, rett og slett for at jeg sitter på infoen som skal til for å få skiltene.

 #243050  av ErlingK
 
Vet ikke helt hvor mye jeg ville betalt. Hvor mye avgifter ville det blitt på en '93 jdm nå da? Falt av avgiftssirkuset da det ikke ble mulig å få skilter uansett.... i fjor var det snakk om ca 95.000,- var det ikke det da? Kunne du fått skilter på min bil nå hadde det vært værd endel titusner iværtfall!!

Erling

 #243052  av TOYPARTS
 
det kommer helt an på hvem som er villig til å være med på det, og la oss få gjøre jobben på den spesifikke bilen, som en første bil.
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 16